Hoofdsponsor

1/72 Gotha Go242 - Go244 [DONE]

hahahaha :laugh:.... hilarisch schrijffoutje: Zelfs de achterklap gaat open met inkijk op het interieur.... als je weet wat "achterklap" in A'pen betekent.... :laugh: :laugh: :laugh:
 
Hey,

@Walesha, indd is een schrijffout, dat komt met die dikke vingers en te gevoelige toetsen..... :/ en ik vermoed dat dit hetzelfde is als bij ons....:)
de achterklap moet echter wel de achterklep zijn he.... ;)
 
achterklap of achterklep,zeer fijn werk is het en de stempels zijn top
 
Prachtige fijne afwerking,geslaagde kleuren! :)
 
Woehaa !!! Gelukt, de tweede Gotha is afgewerkt.
Het betreft de Gotha Go242 B-1 code F7 + 9-1 behorende tot 1./Schleppgruppe 4 en gebruikt in Rusland 1943.
Groot verschil tussen deze B-1 versie met de A-1 (die hopelijk morgen zal klaar zijn) betreft het driewielig vast onderstel.

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg

Ook deze zwever werd afgewerkt naar voorbeeld van het echte toestel gefotografeerd op een vliegveld ergens in Rusland in 1943.

Stay tuned.
 
Het is bijna niet te geloven en sta er zelf beetje van verwonderd maar de Gotha's zijn zo goed als afgewerkt.

Zoals gisteren vermeld heb ik de Go242 A-1 kunnen afwerken na een laatste beschildering van de neus en het herstellen van een afgebroken deel van het onderstel.
Ook dit toestel werd nagebouwd naar foto's van het origineel. Wie Replic nr 47 in huis heeft zal daar een volledige reportage over vinden. Deze Gotha Go242 A-1 code TD + IU werd afgewerkt zoals hij gevlogen heeft in Sicilië, 1942.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit toestel was geen nieuwe kit zoals de Go242 B-1 en de Go244 maar een recuperatie van een toestel dat ik in mijn jeugd gebouwd had. Ook de Go242 A-1 in transport versie is een recuperatie toestel.
De onderdelen van het toestel in transportversie werden nagebouwd zoals te zien op historische foto's. In totaal had je vijf grote delen zijnde de romp waar ook alle kleinere onderdelen en het staartvlak in opgeborgen waren, de beide vleugels en de beide staartdelen. Alles werd eerst zo ver mogelijk per spoor vervoerd en vervolgens met behulp van vrachtwagens. De staartdelen werden vervoerd op een speciale platte aanhangwagen, de vleugels op een andere platte aanhangwagen met een opstelling te vergelijken met deze waarop men heden grote ramen vervoerd. De romp zelf kon getrokken worden.

attachment.jpg

attachment.jpg


Nu ze af zijn wil ik jullie zeker het algemeen beeld van wat ik "Het Gotha Quartet" noem, niet onthouden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog enkel de lading bestaande uit 2 Kübelwagens en 1 BMW met zijspan afwerken en dan kan ik deze bouw volledig als beëindigd beschouwen.

Zal dus wel nog eens vervolgd worden.
Erwin
 
Schitterende modellen geworden Erwin.
De lading op die schaal, WOW, ben benieuwd naar het vervolg hiervan.

Mark
 
Hey,

Da's indd een mooi kwartet, zou niet misstaan op een of ander beurs omdat deze nog niet teveel gezien zijn op ander standen, of toch niet in die afwerking. Mottling lijkt me ******** heel goed gelukt, ik hoor het wel hoe je dit hebt aangepakt.
Alleen, de transportversie, dienen die vleugeltoestanden niet open te zijn, kwestie van draagstructuren te zien of zo, of was dit zo??
Knappe build E :) ;)
 
Bedankt iedereen voor de complementen.

@Swaken: Blijkbaar werden de openingen tijdens transport afgeschermd dmv platen want op de foto's is alles mooi afgesloten.
De staartbomen hadden een vlak met een ronde opening, blijkbaar kabelgaten, zoals ik ze nagebouwd heb. Hoe die vleugels juist in elkaar gezet werden weet ik niet maar ik vermoed dat het een systeem van bout en moer moet geweest zijn. Op geen enkele foto heb ik enig spoor aangetroffen van een centrale vleugelbalk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan