Hoofdsponsor

1/35 GMC "Pompiers"

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar er zal waarschijnlijk aan de motor gesleuteld worden.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 04 december
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Langzaam maar zeker.

Spatborden inclusief treeplanken, zijpanelen motor en grille geplaatst. Motorkap geschilderd maar het blijkt dat deze in feite een beetje te kort is want normaal gezien moet de grille juist onder de motorkap zitten.
Ga ik het nog veranderen? Neen, ik ga de truck presenteren met afgenomen motorkap dan valt het niet op.

Waarom deze beslissing? Wel, deze kit heeft nog een probleem.
Niettegenstaande alle assen en wielen geplaatst werden zoals het hoort blijkt het toch dat niet alle wielen de grond raken, het chassis moet dus ergens een draai gekregen hebben, hetzij uit de kit, hetzij bij de bouw.
Het enige middel om de wielen op de grond te krijgen zal het aanbrengen zijn van een gewicht binnen in de laadruimte. Het is een beetje zeuren maar ik heb graag alle wielen op de grond.

Bekijk bijlage 436791

Bekijk bijlage 436792

Ondertussen zijn de spatborden achteraan ook geplaatst, de laadbak is nog in dryfit want de cabine moet nog verder afgewerkt worden met een voorruit, canvas dak en een zwaailicht.
Ja Erwin, zoals ik al eerder gezegd had is die motorkap dus nog altijd tekort. Is in 30 jaar nog niets veranderd. Willy.
 
Oh wow that is taking shape nicely, looks really good
 
Erg mooi! Leuk om de tint rood eens tegen te komen op deze legendarische automobiel.
 
Bedankt om te volgen.

De namiddagzon lokte deze truck naar buiten voor een fotosessie en dit is het resultaat.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg

Misschien nog een beetje wash aanbrengen maar voor de rest beschouw ik deze als afgewerkt.
Zo'n rode GMC is inderdaad eens iets anders.
 
Dit ziet er echt erg goed uit, zelfs boven jouw toch al aanzienlijke gemiddelde Erwin.
 
Mooie brandweerwagen maar misschien toch maar een lichte wash aanbrengen?
 
knap resultaat, heeft inderdaad wel iets extra ten opzichte van de groene exemplaren.
 
Mooi rood is niet lelijk (y)
 
Vind het toch heel geslaagd.
Mooi foto reportage.
 
Leuk model. Het rode zeil vind ik erg mooi.
 
D
Leuk model. Het rode zeil vind ik erg mooi.
Dank U. Alles is gespoten met dezelfde verf, Spectrum rood spuitbus.
Het verschil zit hem in de kleur van de primer. Chassis en body in Spectrum mat zwart spuitbus, zeil in Spectrum grijze primer spuitbus, dan Humbrol 55 spuitbus, dan Spectrum rood spuitbus. Matte vernis van Vallejo spuitbus.
Waarom groen Humbrol 55? Omdat ik er van uitga dat het canvas van origine groen geverfd was voordat dit ook een rode kleur kreeg.
 
Prachtig model en inderdaad iets anders dan in het kaki.
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan