Hoofdsponsor

Gladiator [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er toch idd heel goed uit. Dat metaal kun je denk ik niet echt met olie verf doen. Ik persoonlijk zou hiervoor vallejo gebruiken. Dan eventueel mengen en dus eerst een testje maken. Maar ik laat het olie verf eigenlijk liever over aan de olieverf experts. Daar ik zelf nog een beginner ben.
 
hoi dominiek één van mijn andere hobby s is paintbruch nu heb ik ff een foto gemaakt van mijn laatste tekening ( is nog niet af ) maar bedoel je zo eits als je het over metaal kleur hebt ?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
wow, mooie madam, uhhhh, bedoel hobby.....

neen, wat ik bedoel is hoe ga je best tewerk bij figuren om een metaal-look te creëren voor de helm, binnenkant schild, cutlass (heheh, ik weet het woord nog Dany)?
 
, cutlass (heheh, ik weet het woord nog Dany)?


Hmmm, ik denk het niet maat, "gladius" is wellicht wat je bedoelde, de cutlass kwam pas ten vroegste (hangt van het geboortejaar van je gladiator af) zo'n 1200 tot 1700 jaar later.... maar toch een goede poging om de terminologie te bezigen ^^
 
Merci Danny (dat had ik nog tegoed van je wegens die schop onder je kont) :D

Euh, maar nog niemand die me kan helpen hoe ik dat "metaal" moet schilderen?
 
hoi dominiek één van mijn andere hobby s is paintbruch nu heb ik ff een foto gemaakt van mijn laatste tekening ( is nog niet af ) maar bedoel je zo eits als je het over metaal kleur hebt ?



Heeel erg mooi, ik wilde dat ik het ook kon, ik heb vroeger nochthans nog eens boekjes gekocht over dat onderwerp, maar ja, ik veronderstel dat je eerst en vooral nog moet kunnen tekenen ook heh :$

Persoonlijk (als ik het zou kunnen natuurlijk), zou ik dit dametje puntoortjes gegeven hebben, in combinatie met haar lotusvormige ogen zou ze dan een Bloodelf paladin kunnen zijn. (je mag binnenkort overigens eens een pm verwachten ivm deze hobby)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Euh, maar nog niemand die me kan helpen hoe ik dat "metaal" moet schilderen?

Tjah, zelf heb ik noppes, nada, niente, niets ervaring met figurines (hoewel er nog altijd een indiaan mooi in z'n doosje ligt te wachten.... wat een geduld dat die kerel heeft zeg), maar ik heb nog niet zo lang geleden eens iets gekocht van Ron (een soort cursus), ik zal dit weekend die cd-roms eens uitstruinen op zoek naar, het enige probleem is dat ik geen klank heb, dus kan ik je achteraf enkel vertellen wat ik gezien heb.

Edit : ik bedenk net dat Revell (of was het nu Humbroll) enkele metaalverven heeft die je moet polijsten, na het polijsten lijkt het effectief echt metaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik schilderde meestal de metalen onderdelen met Humbroll metal coat???? deze verf kan je op poetsen tot een glimmend metaal effect, en hij was/is ook nog eens te vermengen met met mat zwat voor de broodnodige nuances.

ron
 
Heb je daar een nr van (Humbrol) en hoe moet je dat dan oppoetsen? IK heb helemaal geen ervaring met enamel.
 
Een nummer heb ik niet direkt bij de hand, maar als je zo'n potje ziet weet je het meteen, want de gewone verf heeft een nummer bestaande uit 1 of 2 digits, terwijl die verf een nummer uit 4 of 5 digits heeft.
Ik zal morgen (enfin, vandaag dus) eens zien als ik m'n lijstje met nummers terug vind.

Nu moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat de wapens van een gladiator uit het jaar, pak weg 200 AD, waarschijnlijk nog geen staal zal zijn, maar wel ijzer (de echte legionairs zullen misschien wel al een soort inferieur staal hebben gehad), dus in hoeverre we met deze info van dienst zijn kan ik ook niet direkt zeggen. (ijzeren wapens wapens zullen wellicht wat doffer/donkerder zijn dan staal)
 
Laatst bewerkt:
Heb je daar een nr van (Humbrol) en hoe moet je dat dan oppoetsen? IK heb helemaal geen ervaring met enamel.

Ook ik kan je even niet aan een nummertje helpen maar de potjes zijn gemakkelijk herkenbaar aan A het lange nummer en ze zijn zwart althans toen mijn laatste potje kocht.

De werkwijze is simpel.

Potje openmaken en zeer goed omroeren ;)
Het onderdeel schilderen en een laten drogen, dit gaat erg snel ik schat zo`n 5 minuten, en dan opwrijven met een zachte doek,kwast of Qtip (wattenstaafje wat je normaal in je oor kan vinden :laugh:) dan komt de glans tevoorschijn en die kan je zelf zo hard laten glimmen als je zelf wil.

Ik deed meestal de eerste laag vermengen met wat zwart en daarna een drybrush met puur metal coat en daarna pas op poetsen.


Ik zal wel eerst even een teststukje maken zodat je wat feeling krijg voor deze verf.

Ron
 
Al eens gedacht aan Alclad verven ?
Eerst het zwaard een primer geven (gelijk welke) dan Alclad Gloss Black Base als zwarte basis voor de Alclad verf en dan kan je de geschikte metaaltint aanbrengen. Alle tinten beschikbaar van goud, brons, alu, zilver, chrome, noem maar op.
Wordt veel gebruikt bij het spuiten van motoren van jets en hun uitlaten? De uitlaat van mijn Cheetah C werd zo geverfd.
 
Erwin,

Jawel, daar heb ik al aan gedacht.
De reden om hier niet voor te kiezen:
1/ Alclad is ZEER fragiel. Van het minste je ertegenkomt, zit er een kras in.
2/ Alclad schijnt bijna niet aan te brengen zijn met een penseel om een mooi resultaat te verkrijgen. Enkel met de ab.
 
Dit is en blijft altijd een vraagstuk. Hoe doen we metaal schilderen.

Toch blijf ik bij mijn Vallejo verf hierin. Let wel op het feit dat het niet nieuw en gepolijst hoort te zijn zoń schild en helm. Denk daar ook eens over na. Je wilt het figuur zo natuurgetrouw maken en daardoor zul je ook wel het metaal levendig moeten maken.

Dus ik zou hier net al te moeilijk over doen. En lekker schilderen. ^^
 
Erwin,

Jawel, daar heb ik al aan gedacht.
De reden om hier niet voor te kiezen:
1/ Alclad is ZEER fragiel. Van het minste je ertegenkomt, zit er een kras in.
2/ Alclad schijnt bijna niet aan te brengen zijn met een penseel om een mooi resultaat te verkrijgen. Enkel met de ab.

Yep, kan je geen ongelijk geven.
 
Persoonlijk zou ik zeker niet voor alclad gaan, omwille van het feit dat het eigenlijk enkel via ab een mooi resultaat geeft, en dan eigenlijk een veel te mooi resultaat voor het doel, het moet een gladius zijn, niet de romp van een vliegtuig.
 
Dit is en blijft altijd een vraagstuk. Hoe doen we metaal schilderen.

Zoals al aangegeven met metal coat, dit is zover ik weet de beste benadering voor metaal, door te poetsen kan je zelf een beetje bepalen hoeveel glans je wil hebben, teveel glans gewoon een zeer dunne zwarte wash erover.

Dat van de wash was ik vergeten te vermelden in mijn eerste reactie :huh:

Ron
 
Ok, ik had goesting om mijn vriend een beetje te bekladden :wub:

Ik heb ergens iets gevonden over het creëren van metaal-look.
Dus hier heb ik de basis gelegd.

ZWARTE acryl.

Ook niet overal even egaal, zodat ik later hiervan gebruik kan maken om een beetje kleurverschil in de metalen te verkrijgen.

1_zwart3.jpg

1_zwart4.jpg

De rok moet ook nog steeds in de olieverf worden gezet, maar hier wacht ik nog op een paar beloofde tips. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Ex,
Ik kijk hier voor het eerst en ik moet zeggen: voor zover ziet je model er goed uit.

Ivm metaal schilderen, kijk hier eens naar: NMM tutorial

Ik denk dat je dit ook met olieverf kan bereiken.

Btw, heb je iets aan m'n CDke gehad?
 
Ziet er toch wel goed uit man. De basis zit er en die how to is goed van Koekie. Verder we weten allebei waarom je weer goesting hebt om dit figuur te gaan bekladden. Zo heb ik dat ook. Dus van mij binnenkort weer een update. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan