Hoofdsponsor

1/35 "Get that milk" [DONE]

Ik ben er zeker van dat dit wel zal lukken. mooi resultaat gehaald alvast.
 
kevin prachtig werk ....vind mooi geschilderd :8....en die wijsvinger mooi opgelost zo te zien ....een groene ....precies ET ....:D:D:D....knap man ...
 
Laatst bewerkt:
knap kevin... had deze blijkbaar over het hoofd gezien.... mooie vooruitgangen....
 
Mooie vorderingen Kevin.
Voor die vinger kan je eventueel ook altijd een stukje sprue gebruiken...
Goed opgelost met green stuff.

Mark
 
Jup, heel netjes gedaan, mag je best trots op wezen.
 
zo, tussenstand van de koe :D deze is weer de basis geschilderd met acryl, en ben nu aan het afwerken met olieverf, tot hier toe redelijk tevreden van het resultaat.. een goede oefening om highlight en schaduwen in elkaar te blenden...

tuurlijk zijn alle tips van ervaren olieverf gebruikers altijd welkom, dit is een zelfstudie dus allicht zullen er mss wel fouten gemaakt worden...

attachment.jpg attachment.jpg
 
Kevin, ik schilder nog zelden met olieverf en gebruik het enkel nog als ik het echt niet voor elkaar krijg in acryl. Wat ook mij nog gebeurt.
de overgang op de rug is goed, naar achteren toe is hij dan plots te duidelijk. ik bedoel niet van kleur dit kan perfect maar de overgang is te duidelijk afgelijnd iets meer blenden zou ik zeggen. de neus zou ik nog iets meer oplichten.
Het wit is mooi maar te zuiver (of is dit enkel de grondlaag)

Schrijf erbij welke kleuren je gebruikt, dan kunnen we eventueel zeggen wat je nog kan gebruiken of toevoegen.

Grtx Jan
 
Goed bezig Kevin. Behalve dat de koe nog wat blinkt, maar dat ligt aan het trage drogen van de olieverf, ziet het er netjes uit.
Kan er weinig op zeggen, behalve wat ik reeds eerder opmerkte : GOE BEZIG.

Mark
 
idd, die aflijning op de rug moet beter weggewerkt worden.. het wit is nog maar basis... heb me eerst wat gefocust op het bruine en als dit in orde is en naar wens :D dan ga ik de onderkant aanpakken... ik heb gebruikt : burnt sienna om de hoofdkleur te geven, bedoel het bruin rossige... Wash brown, om lichte schaduwen te zetten, die niet te donker mochten. bv heb de plooien van de neus naar het gezicht op eerst hiermee gedaan, daarna met raw umber de delen die donkerder mochten.. de highlights het ik gedaan metwat experimenteren met german ochre en wit....
 
Kevin
voor de echt donkere plooien kun je eventueel een beetje Van Duyck bruin toevoegen
Voor het oplichten zou ik eerder een licht geel gebruiken, een klein stipje op de figuur en dit dan inwerken. je moet het niet op de koe uitproberen voor experimenten gebruik iets uit de scratch box of gewoon op iets wat je voordien in de zelfde grondlaag heb geschilderd.
Is misschien een tip, ik heb verschillende stukjes karton in een grondlaag gespoten en die liggen ergens thuis in een doos.
Als ik nieuwe kleuren of een mix wil uitproberen gebruik ik deze stukjes, is beter als de figuur terug te moeten afwassen.

Grtx Jan
 
geen woorden voor gewoon schitterend (euh dus toch een woord ) tja ik kon het niet laten he

Scott
 
Ja scotty, voor eerste echte olieverfwerken valt het goed mee :D

Grijze wolf, bedankt voor de uitleg en tips... Ga hier zeker gebruik van maken...
 
zo, alle figuurtjes klaar... nu een voetje maken en kan een stukje wei maken om dze op te plaatsen

attachment.jpg


het oor op deze foto is er een oor afgebroken, dit hangt er ondertussen al terug aan...
attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Hey Kevin,
zo, alle figuurtjes klaar
kan ik mee leven.

van onder naar boven

Hond, super
eerste kind, super - schoenen zit een klein foutje op de rechterschoen (gietstukje of zo)
tweede kind, super - trui is een blikvanger
koe, super - aan de onderzijde zou ik nog donkerder durven gaan. enkel de uier steekt af tegen de rest (een kleur, weinig detail)

Het is natuurlijk allemaal nog mogelijk hier en daar iets meer licht daar iets donkerder, maar het is een mooi geheel en de kans bestaat dat indien je nu meer probeert het schot naar achter losgaat. ik vind het een geslaagd stuk. Op naar het volgende, maar eerst dit afwerken.

Grtx Jan
 
bedankt de uier ga ik nog aanpassen, heb er net nog reactie op gehad van vrienden die het te tekenfilmachtig vinden kwa kleur :p en eens proberen de onderlant wat donkerder te maken zoals je zegt... de rechterschoen is een plekje witte verf heb ik gezien.... dit wordt ook in orde gebracht....
 
Knap hoor Applaus Ik doe het je niet na
 
Dat wordt een apart dio'tje, toch één opmerking (mijn persoonlijke mening)... ik vind de overgang van het bruin naar het wit op de borst en de linkervoorpoot toch iets te scherp afgelijnd, mss dat nog ff een beetje bijwerken zoals de rest waar je de overgang tussen beide kleuren wel mooi laat invloeien.

Verder: hoed af! :wow:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan