Hoofdsponsor

1/35 german pzkpfw KV-II [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een KVII werd in 45 door de Duitsers ingezet in Berlijn.
 
Ik heb een 1/72 kv-1 van easy models in duitse handen.

Gewoon German/Panzer grey als kleur.

Hopelijk heb je hier iets aan :

Painting captured combat vehicles depended on the temporary period and on the special features of their application. The initially seized machines obtained new designations - crosses and swastikas, and in this form they adapted. Subsequently of machine those adapting on the foremost in the bulk began to be repainted in the dark gray color Panzer Gray standard for the German units, while subsequently, beginning from 1943 they began to obtain camouflage from the dirty-yellow color Dunkel Gelb sometimes with spots or curves of red-brown (Rot Brown) and/or olive-green (Olive Grun). The presence of the base painting of Soviet tanks in the shielding color, which had the often very wide spread of nuances, during putting of new it is color was created by time very unique, camouflage. In winter machines was colored with white distemper.

Far from the foremost, there where the possibility of incorrect identification was excluded, machines were repainted sufficiently rarely. Sometimes to the machines were brought the camouflage spots Panzer Gray or others it was color. However, machines utilized for the protection of airfields Luftwaffe frequently it were repainted in standard for this branch of service color Luftwaffegray (RAL 7016).

Besides new it is color they were brought and the standard signs of rapid recognition - crosses by it swastika in the black and white palette. Signs were brought to the largest and noticeable planes of machine - onboard, frontal and stern sheets of turret and hull. Frequently in the captured machines were brought the large crosses of the white color, which thus far were brought to the machines in essence in the period of Polish campaign. Signs usually had maximally possible sizes, considerably large than delivered by the German machines.

The signs of subdivisions were usually brought sufficiently rarely, in essence in the infantry divisions and Scnelltruppen, together with them were brought the tactical symbols, thinner to the machines were brought numbers or individual inscriptions. Among the individual inscriptions in the machines in essence are encountered names (Emil, Karl, Radetzski, Jaeger and other), the name of wild animals (Tiger, Leopard and other) names it is municipal or provinces (Dantzig, Saar and other).

In units Ordnungspolizei to the technology was frequently brought symbol by the size of approximately 24 cm with the image of Nazi eagle, with the head of that turned forward on the motion of moving the machine, placed in the oval. Yellow sign officially was used, but are encountered the photographs of machines with the white sign, emblem was covered with the layer of clear varnish IQS for weather protection.
 
hallo iedereen,
na meer dan 3 maand er niets aan te doen door school (en geen zin :684: ). Na het terug vinden van de zin en het beginnen van de kerstvakantie en de verloop van kerstmis terug aan de slag gegaan (en door het aandringen van mijn vader :aargh4: ).
Wat heb ik gedaan:
- de hull in elkaar gezet
- de turret in elkaar gestoken
- en nog een zelfgemaakt uitlaatrooster en (voor de eerste keer) zelf gemaakte handvaten toegevoegd

de -foto- 's

attachment.jpg

attachment.jpg
sorry vergeten omdraaien

attachment.jpg

nog te doen morgen:
PE fenders plooien en plaatsen

GRTZ
Koen
goodbye.gif
 
Nice :)
De handvaten zien er geslaagd uit (rest ook hoor ;) )
 
Mooi beest. Met die metalen handvaten ziet het er veel beter uit. Ik ben ook voorstander om dergelijk details in draad te maken, is altijd veel steviger.

Prettige kerstvakantie nog...

Groeten Rik
 
hallo iedereen hier zijn we weer backsmiley.gif,
heb nog wat voort gedaan aan de fenders en de attachers die nu af zijn maar moet nog vele rivetten plaatsen. Die rivetten hebben mij bijna genekt wat ik zag overal revetten omdat dit zo klein is en met die -2 op mijn neus, dus ben ik maar rustig in de zetel gaan liggen vor een uur of twee.

De -foto-'s

attachment.jpg
De fenders

attachment.jpg
De attachers

attachment.jpg
een duidelijke afbeelding van de (misselijk maakende :O) rivetten

Kleine vraag aan de meer wetendemodelbouwer: Weet er iemand of een overgenomen kv-2 vroeger in een regiment zat ?


greetz Koen
tot_ziens.gif
 
Hallo iedereen,
na lange tijd op non-actief te staan door school en een lange zoektocht naar bouwzin zijn we er terug.
Gisteren nog aan de fenders geprutst door spaties op te vullen en de gereedschaps/rommelkisten en jerrycanhouders te plaatsen.
Vandaag alles eens gedry-fit en daarna zo goed als alles vastgeplakt behalve de friul-tracks want die schilder/verweer ik liever als ze er nog niet opstaan.

-foto-'s
je ziet hier aan de fenderhanger het stukje plasticard om een spatie op te vullen.
attachment.jpg

attachment.jpg

de witte vlekken rond de hangers is doordat de lijm gehard is in een koude kamer
attachment.jpg

attachment.jpg

met de gereedschap/rommelkisten,jerrycanhouders en extra munitie in het rek erop
Kleine vraag: zou ik er nog een track-link uithalen of hem zo laten?
attachment.jpg


attachment.jpg

De voorkant met de gescratchte elektriciteitsdraden
attachment.jpg

Dit was het dan voor dit week-end (misschien) tot volgend weekend
Sneeuwige groeten
Koen :wave:
 
Mooi model Koen, hoewel, ik snap niet goed de bedoeling van het riempje plasticard aan de fender.

Aan je tracks zou ik zeker geen link uitnemen, liever één extra. Russische tracks durfden nogal eens flink doorhangen.

Je elektriciteitsdraden, moet daar 380 V door ? Ik bedoel dat ze zwaar uitgevoerd zijn. Helemaal op schaal werken is moeilijk, maar iets fijner ware toch realistischer.
Als je draad 0.5 mm is, is dat omgerekend een kabel van 17.5 mm. Voor een enkele draad die de lamp moet van stroom voorzien toch redelijk zwaar.
Probeer aan een koperdraadje te geraken van 0.2 of 0.3 mm, bvb uit een oud televisietoestel of radio, daar zitten meestal spoelen in die met dergelijke fijne draad gewikkeld zijn.
Tevens zal een (rood) koperdraad soepeler zijn waardoor je draad beter de contouren van de tank kan volgen.

Verder is hij toppie, de metalen ladder-beugels zijn zeker een meerwaarde !

Groeten Rik
 
hallo Rik, dat dingetje plasticard is een soort van drempeltje dat ik op een referentie foto had gezien maar ik begin te twijfelen of ik het wel zou laten staan. Over die kabels: als ik je omzettingen zie naar schaal 1/1 heb je gelijk mijn vader zei ook al dat het te dik zoe zijn maar ik was een beetje koppig om het er terug af te halen maar ik zal ze zeker vervangen.
Bedankt voor de tips !

GRTZ
Koen
 
Mooie bouw en zoals rik ook al zei het is altijd handig om eens om te rekenen naar schaal 1/1 zo heb je onmiddelijk
een beter idee of je aanpassingen op schaal goed zijn.
 
Hallo iedereen,
na 3 weken zwoegen en werken voor de examens zijn ze eindelijk afgelopen 8).
Dus ben ik maar direct begonnen met de KV af te werken. Omdat de elektriciteits draden veel te dik waren heb ik ze verbangen door 0.2 mm koper draad dank zij het opmerkzame oog van Rik. Bij deze bedankt voor de tip Rik ;).

attachment.jpg

attachment.jpg

Maar ik twijfel een beetje in welke camo ik hem ga spuiten. graag jullie mening.
1)
kv-2-04.jpg

of
2)
kv-2-05.jpg


GRTZ :wavey:
Koen
 
Beide schema's hebben wel iets aparts.
1 is wat subtieler, zachter als het ware.
2 is wat nadrukkelijker. Er valt voor beide wel wat te zeggen.
Persoonlijk vindt ik de 1 mooier omdat die iets zachter is.
Het blijft uiteindelijk jouw keuze.

Mark
 
Ik moet Mark bijtreden, de eerste is veel beter, de andere vind ik net zoals Mark te harde kleuren hebben.
 
Ik zou voor de tweede gaan en knap bezig!!
 
Hello
wat zouden jullie doen:
met zandzakjes?(het witte is ze om inplaats te houden)
attachment.jpg

Of zonder?
attachment.jpg

GRTZ
Koen
 
hmmm... persoonlijk heb ik het niet zo op al die belading van tanks, zo gaan soms veel details verloren. Wat mij betreft dus liefst zonder.
 
Indien hij "stil" staat zijn zandzakjes wel toepassellijk, maar gezien deze tank zelden stil stond op het slagveld (naar mijn weten) mogen de zandzakjes weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan