Hoofdsponsor

1/24 Gemini (Revell)

Schaal 1/24 - 1/25

lox665

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
322
Zo ik ben nu aan het beplanken van mijn Santa Maria begonnen, en omdat dat een werkje is van lange adem ( en omdat ik even nood had aan iets anders ) ben ik begonnen aan mijn Gemini.
Gisteren had ik verlof genomen in verband met de Venus transit, maar omdat die letterlijk in het water is gevallen heb ik toch al een redelijk deel kunnen doen.
De PE is van LVM studio, een nieuw Hollands bedrijf.

Hier mijn eerste update.
De darmen hangen zo omdat ze de gewichtloosheid moeten simuleren.


De stoel bestaat uit 3 delen.
attachment.php
[/IMG]

Zoals je kunt zien is alles wat van de kit is verwijderd.
attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Een mooie PE set vindt ik, en het past ook allemaal feilloos dus tot nu toe alleen maar plezier gehad :P
 
AHH das mooi eens een andere bouwer met realspace , nou geniet ervan wat je alle spullen in huus he , kan een mooie worden en ik kan mooi mee kijken aar je PE setje .
 
Succes met de gemini Lox, en zo te zien is de PE erg mooi gemaakt.

Fred
 
Zo het is weer tijd voor een kleine update.
De 2de stoel is zo goed als klaar, alleen hier en daar nog wat kleine prulletjes.
Ik ben nu ook begonnen aan het instrumentengedeelte, alle opliggende details van de kit zijn verwijderd en is vervangen door PE, de knopjes moeten er nog op komen, en hier en daar wat hendeltjes. Het hoofdgedeelte van het dashboard is grotendeels gesloopt, enkel het middengedeelte blijft behouden, en het wordt met onderdelen van de detail set terug opgebouwd op een meer correcte manier.

Hier wat fotos.

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]
 
Nog een kleine update, het gaat rustig aan. Een festival en het goede weer hebben voor wat vertraging gezorgd, maar ik ga proberen deze week alles in de primer te zetten. dit weekend heb ik de middenconsole, linker stoel en instrumentenpaneel kunnen doen. het resultaat bevalt me wel.

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Zo, zoals altijd tips en trucks zijn meer dan welkom.
 
Netjes kerel , !!! nice and clean , zaten die slangetjes in de upgrade kit ?
 
Hey B thx, ik doe mijn best. Het moet gaan worden als jou modellen, een moeilijke opdracht ;)

De zuurstof darmen die uit de stoel komen en de kleine leidingen links boven aan de stoel, alsook de kussens zijn allemaal scratch en zaten niet bij de set.
 
Hallo, hier zijn we weer met een update. Ik heb even een dryfit gemaakt van het geheel, kwestie van een totaalbeeld te krijgen.
Alles in de primer zetten is nog niet gelukt, heb deze week niet heel veel kunnen doen. De stoelen zijn wel klaar, 1 deur en de instrumentenborden. Wat nog gedaan moet worden is de zijkanten voorzien van extra details en nog 1 deur.

Tips zijn altijd welkom.

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Tot zover
 
Laatst bewerkt:
Thx B, De detail set van Realspace is vandaag ook toe gekomen ^^
 
mooi kan je in een keer door , doe je de spiegels er ook in ... ?
 
Mooie bouw hoor! Ziet er keurig netjes uit.

Fred
 
Bedankt jongens !!
@ B de spiegels komen er als laatste in, het spiegelend vlak ga ik doen met BMF vandaar.
Nog een vraag hierover, die spiegels kon men die bewegen ? Want op de fotos die ik heb staan ze plat tegen het paneel.
 
Weer een update, ik heb de cockpit even gelaten voor het was en begonnen met het achterste compartiment van de capsule. En de astronaut die erbij komt heb ik ook even in elkaar gestoken, kwestie van wat variatie te hebben.
Bij het onderste deel van het compartiment heb ik al de opliggende details weg geschuurd omdat ze slecht en onregelmatig waren, ik heb alles vervangen door plastic kaart, het bovenste deel van het compartiment was wel netjes en hier heb ik alle opliggende details gelaten, ik heb enkel de delen van de detail set erbij geplaatst, ze passen mooi maar je kunt zien waarvoor ik green stuff ben moeten gaan halen. Het is bijzonder slecht gegoten ... maar niks wat niet te herstellen valt.
Het vacuüm deel heb ik ook geplaatst hier komt straks goud folie over en de plastic stripjes zorgen voor wat extra reliëf. De neus heb ik ook vervangen. In ieder geval de fotos vertellen meer.

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]
 
Netjesssssssssssss !!! een beetje gefriemel he dat achterdeel ?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan