Hoofdsponsor

1/35 Gaz 11-73 [DONE]

oei, reageert Tamiya verf zo fel met AK dan?
als ik het zo hoor kan je inderdaad spreken van een baaldag vandaag. Schuren zal weer aan de orde zijn vermoedelijk. en je afreageren.... ik zou voorstellen om iets rat-rod achtigs te bouwen, kan je zo gek in gaan als je wil.
Op de beurs mag je me trouwens eens uitleggen hoe je ervaringen zijn met die BMF, lijkt me wel handig spul op zich.

veel succes nog met de(her)bouw alvast
 
Neen, Tim, de Tamiya verf is haar zelve gebleven, het is de AK vernis die niet gepakt heeft op de Tamiya verf.
Het is mijn schuld, ik had maar Tamiya vernis moeten gebruiken maar ik had het niet in huis en dan steek je zo stomme stoten uit hé.
Jammer maar het is nu zo.

Wat die ervaring is met BMF, wel dat is handig spul om in huis te hebben maar ik vrees dat mijn BMF al iets te oud is want soms wou die niet blijven kleven uit zichzelf. De prijs op zo een vel is trouwens nog in Belgische Frank en daar zijn we nu toch ook al een tijdje van af. Gelukkig heb ik wel een flesje Microscale Micro Metal Foil Adhesive en dat werkt daar dan wel weer bij.
Hoofdgereedschap bij het plaatsen van BMF blijft een schaar om het stuk uit te snijden van het grote vel, een pincet om het los te trekken van de drager, een wattenstaafje om het goed aan te wrijven als het geplaatst is en laatst maar heel belangrijk: een nieuw zeer scherp scalpel mesje om het overtollige weg te snijden. Zoals altijd is het ook de ervaring die telt want al doende leert men.
 
Meine damen und herren, ik ben blij te kunnen melden dat hij BIJNA afgewerkt is.

De Gaz werd gisteren voorgesteld op een club bijeenkomst en werd heel positief onthaald.
Persoonlijk vind ik dat er nog enkele kleine verbeteringen kunnen gebeuren en één ervan zal een bijkomende opkuis zijn van de ramen met een nieuw product waarvan ik goede resultaten gezien heb.
Ik ga nog niet verraden wat het is, zal het eerst uitproberen, maar het komt uit de moto wereld.

Ondertussen de foto's van hoe hij er nu bij staat:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben in ieder geval al reeds tevreden met het voorlopige resultaat maar er moeten nog wat "retouchkes" gebeuren.

Er is in ieder geval genoeg tijd ingekropen, ieder raampje heeft mij tussen het half en anderhalf uur gekost om het goed te krijgen. De klare plastiek welke in de kit meegeleverd was bleek niet bruikbaar te zijn en ik heb dan maar beroep gedaan op een restant van een blister verpakking. Deze plastiek was wel dikker dan gewoonlijk en was harder om te bewerken.
De metalen gedeeltes zijn Alclad (gespoten) wat de chrome betreft van sierdoppen en bumpers en Bare Metal Foil werd gebruikt op de motorkap en de ramen.
De rest zoals de grille, lichten, deurklinken en ruitenwisser is handgeschilderde Alclad. Mijn BMF was reeds wat ouder en bleef niet meer kleven zonder extra lijm.

Morgen hopelijk het vervolg en als hij afgewerkt geraakt gaat hij volgende zondag mee naar de beurs in Eeklo.
 
Gaat er al goed uitzien Erwin en ben benieuwd naar dat wondermiddeltje ;)
 
Voilà, vandaag de ramen wat opgekuist en hier en daar nog een retouchke chrome verf en ik beschouw de Gaz als afgewerkt.

Het product dat ik gisteren nog niet vermeld had betreft XERAPOL Plastic Polish, blijkbaar te koop in winkels met moto benodigdheden. Het betreft een acrylic scratch remover waarvan ik gezien heb dat dit zelfs redelijk diepe krassen weghaalt. Het product is in feite zeer goed geschikt om vizieren van moto helmen op te poetsen en te ontkrassen.
In geval van de Gaz zou het beter gewerkt hebben indien ik de ramen nog niet zou bevestigd hebben want nu heb ik moeten voorzichtig zijn omdat ik de verf niet mocht raken. Maar het werkt en is ook heel geschikt om vliegtuigcockpits bij te werken, zelfs die met een gietnaad in het midden.

Dan nu de eindfoto's in de hoop dat jullie ze goed vinden:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De Gaz gaat zondag mee naar de beurs in Eeklo en eind deze maand naar Hoboken.

Wat mij betreft mag dit topic afgesloten worden.
 
Erwin ik ga er proberen te geraken want dat is eentje om eens in het echt te zien he
Marc
 
zeer bruikbare tip van dat spul! heb een kras in zowel een canopy als ook in mijn helmvizier. Eens op zoek gaan naar het spul dus.
Zal het model zeker eens komen bewonderen in Hoboken binnenkort.
 
Sorry maar wanneer is Hoboken ik ben het even kwijt , niet dat het daar zo leuk is met al die kleine zaaltjes ( bah ) maar ik woon er niet ver vandaan dus kan ik gewoon even komen bewonderen ( verleden jaar geweest samen met mijn vrouw en die liep met een kruk hoe dikwijls die onderuit of bijna omver gelopen is weet ik niet meer ) het is daar net een nest kleine kinderen die voor een hoop nieuw speelgoed staan duwen en trekken alsof hun leven er vanaf hangt dat komt omdat het daar allemaal opeen gepropt zit niet leuk ik zou het maar alleen doen om mijn collega ( 's ) hun werk te bewonderen
Even de datum aub
Bedankt en tot dan he
Marc
 
@Coachke: Hoboken is op zaterdag 27/02/2016.
Je hebt groot gelijk wat het gedrum betreft en de beperkte ruimte waarin alles wordt tentoongesteld maakt het inderdaad ongezellig maar wat modelbouw in België betreft is het een beetje onze Spielwarenmesse hé. Denk dat het veruit de grootste, gratis (heel belangrijk), beurs is van het land.
Uit ondervinding weet ik dat het dezer dagen niet gemakkelijk is om nog een beurs te organiseren met gratis inkom om als club uit je kosten te komen.

Hoop zeker je er eens te ontmoeten op de stand van IPMS Gent in de wedstrijdzaal. Als ik er niet ben moet je maar aan één der aanwezige leden vragen om mij eens op te bellen en dan kom ik direct af.
Erwin.
 
Hey,

Jawade, die ziet er hier perfect uit man. Wat een klassebak is me dat geworden zeg.
Prachtig werk die je geleverd hebt ;) :)
 
de gangsters zullen tevreden zijn me dunkt
 
"Dank vooor bloeeemen" zou een paus gezegd hebben. :8 :$
Swaken, ik hoop dat je hem nog zo goed gaat vinden als je hem in het echt gaat gezien hebben want pas dan zal hij misschien in wedstrijd gaan in Hoboken alhoewel ze zich daar waarschijnlijk gaan afvragen waar ze hem gaan moeten inschrijven, militaire voertuigen of civiel.
 
Hey Erwin ik ga proberen te komen hoor maar Bornem en Mol zijn toch ook mooie beurzen en die zijn toch ook nog gratis het is te zeggen ik heb nog maar op 1 beurs moeten betalen en dat is Nieuwegein nu eerlijk tussen haakjes ik ga alle jaren naar degene die ik op noem hoor maar ga er toch meer proberen te doe morgen ga ik ook en das ook gratis
Allez Erwin tot volgende week misschien he
groetjes
 
Hey,

Coachke, Hoboken is volgens mij ook gratis ingang. Ik heb geen weet dat er inkomgeld wordt gevraagd te Hoboken of dat zou iets nieuw zijn dan.
Indd, enkel Nieuwegein en bij ons in Affligem is het betaald, maar dit is omdat zowel te Nieuwegein als te Affligem de inrichtende macht de nationale IPMS van het land zijn. Blijkbaar staat dit zo in hun statuten dat dit twee dagen moet zijn alwaar inkom wordt gevraagd, ook deels om uit hun kosten te komen natuurlijk. Bij mijn weten zijn andere beurzen indd gratis.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan