Hoofdsponsor

1/35 Gaz 11-73 [DONE]

Mooi werk aan deze...

eventueel kan je deze ook glanzend zwart spuiten, afplakken en gebruik maken van de chroompoeders zoals bvb ushi van der rosten deze heeft. Beetje poeder op een stukje watte of oorstokje en dan uitwrijven over de niet afgeplakte delen. wel best niet teveel meer vastnemen achteraf of je vingers staan overal in chroom...
 
Erwin in principe kan het over elke zwarte glansverf gespoten worden maar het beste resutaat berijk je toch wel met met de Aclad primer, maar de verschillen zijn minimaal.
Ik weet niet of je toevallig ook polished aluminium heb maar dat zal je ook eens kunnen proberen als vervanging voor het chroom.
 
Hoera! Het Alclad chrome spuitwerk is gelukt, ben er in ieder geval tevreden over.

attachment.jpg

Gisteren een mislukte poging gehad om de carrosserie te verlijmen aan het chassis mits gebruik van CA lijm gel en een tweede poging ondernomen mits gebruik van Gator Grip die we dan ook een nachtje laten drogen hebben.
Het is gelukt, de overtollige lijm kon gemakkelijk verwijderd worden en waar nodig hebben we nog enkele spleetjes opgevuld met Tamiya putty.

Heb deze avond ook besloten om de koplampen uit te boren. jammer genoeg zijn we de tekening van het koplampglas hierdoor verloren maar de diepte in de lampen zal veel realistischer uitkomen.

attachment.jpg

Vind dat die wagen iets gangster-achtigs gekregen heeft.

attachment.jpg

Heeft ook iets Hot-Rod achtigs, ze zouden er in de auto programma's weg met weten.

Morgen gaan we trachten hem te spuiten in zijn zwarte jasje.
 
hey,

Indd, da's gangsterachtig :)
Allesinds mooi gedaan. Da's eigenlijk wel goed spul he, die Gator en laat geen sporen na nadien.
Allez, we volgen.... :) ;)
 
De "Chocotofmethode"...... das een goeie !! die had ik nog niet gehoord.
Qua verfmethode heb ik al van de "Dompelmethode" gehoord

Goed bezig Erwin !
 
mooi werk, in verband met die koplampen, doe je daar nog glaasjes over? mocht je de ribbels en zo erin willen dan heb ik het hier als volgt gedaan:

een stukje blisterverpakking genomen, horizontaal en vertikaal ingekrast op de achterzijde met een mes en dan op maat gemaakt. Binnenzijde van de lamphouder in zilver en dan erop kleven:

recon_steer.jpg
 
Onze Gaz is eindelijk uit het spuithok geraakt. Zwart is geen gemakkelijke kleur maar met een spuitbus Tamiya semi gloss black lijkt het toch te lukken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de reservewielhouder werd meegespoten maar deze is hier nog niet bevestigd.

Tijdens de spuitbeurten door ook al eens wat werk gemaakt van white wall banden. Heb enkele foto's gevonden van dergelijke banden op zo een voertuig en vond dat zeker niet misstaan, te meer dat er nog redelijk wat chroom bij moet opkomen.
Wil jullie een blik op de toekomst gunnen met volgende foto.

attachment.jpg

De wielen en banden zijn zeker nog niet volledig afgewerkt en ze staan hier op deze foto nog los op het model. Zij zullen pas op het einde, dus na alle andere werken, geplaatst worden.
 
banden hebben een mooi contrast met het zwart,nu al capone er nog in krijgen.........
 
Da's weer niveau zoals we van U gewend zijn, hè, Erwin.

Pure klasse.

Groeten Rik
 
Jammer genoeg deze week nog niet veel kunnen doen maar wou jullie toch geen fototje onthouden van de vorderingen.
Het is een combinatie geworden van Alclad + BMF (Bare Metal Foil). De white wall banden zijn ondertussen al eens herschilderd en zien er naar mijn bescheiden mening iets beter uit dan bij de eerste poging. De wielen zijn nog niet gemonteerd.

attachment.jpg

De grootste uitdaging zal het vervaardigen en plaatsen van de ruiten worden, maar eerst enkele handgreep lussen (of hoe noem je zoiets) achteraan in het interieur en het stuur installeren.

Tot later.
 
Hey,

Ik kan mij volmondig aansluiten bij Rik zijn comment, knap uitgevoerd Erwin ;) :)
 
wondermooi ik kan dat nog steeds niet goed vatten hoe je dat zo mooi krijgt
Knap werk
Marc
 
Bedankt voor de lovende woorden mannen, doet me deugd op een negatieve modelbouwdag als vandaag.

Heb getracht de Gaz te vernissen met AK semi gloss vernis maar, eigen schuld dikke bult, dit is geëindigd in een appelsienenhuid die moet afgeschuurd worden.
Dan maar wat verder gedaan met de Dornier en poging ondernomen om de vleugel een deftige bovenlaag te geven; opnieuw met AK Interactive verf. Ook hier totale mislukking en ook hier zal het opnieuw afschuren worden.
Dan gaan we nog maar zwijgen van die letters voor de jeep want dat blijft een flop en kan mij nu niet concentreren om nieuwe uit te snijden.

Zal mij moeten afreageren op een nieuwe bouw maar ik kan niet beslissen wat, miljaar......en dan blijft de rest liggen.......*********, *********......
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan