Hoofdsponsor

1/24 Fujimi Porsche 917K 1971 1000km van Spa [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Tijd voor nog eens een update. Na veel geschuurd en geplamuurd te hebben, werd het tijd om de body zijn kleur te gaan geven. Ik had eerst gekozen voor Porsche Polar Silver van Zero Paints, maar dat bleek iets te blauw te zijn. Dus werd het Petronas zilver van Zero Paints. Nadien werd het voorste gedeelde afgeplakt en gespoten met de TS49 variant van Zero Paints. Nadien een eerste laagje vernis overgezet, om de decals beter te laten aanhechten. Hier zijn enkele foto's:

imagejpg1-1.jpg

imagejpg3-1.jpg

imagejpg2-1.jpg

imagejpg4-1.jpg

Morgen gaan de decals erop en hopelijk kan er tegen volgende week de 2 laag vernis op. Tot de volgende ;)
 
Wow, die zit strak in de lak zo te zien! Complimenten en ik ben benieuwd naar het vervolg.
 
Hallo iedereen,

Gisteren aan het decallen begonnen. Eerst waren de grote decals aan de beurt. Dit viel opzich goed mee, maar moesten toch een beetje sol en warmte krijgen om hun plaats te komen. Ik moet wel een paar stukjes bijstippen met wat verf, omdat het bijna onmogelijk was op sommige decals in moeilijke plaatsen te krijgen. Geen probleem, na de vernis zie je dat toch niet meer. Vandaag dan alle sponsoring decals geplaatst en klaar is kees :). Nu een paar daagjes laten drogen, zodat ik nadien alle sol restanten kan verwijderen met wat warm water en 8000 grit micromesh. Hopelijk als alles meevalt, kan de body begin volgende week in de 2K vernis. Hier zijn enkele foto's:

2.jpg

4.jpg

3.jpg

5.jpg

1-1.jpg

Tot de volgende update :)
 
Mooi hoor, een echte beauty!

Ga je de motor en dergelijke ook detailleren?
 
Mooi hoor, een echte beauty!

Ga je de motor en dergelijke ook detailleren?

Het interieur wordt zoveel mogelijk gedetailleerd. De motor echter niet. Ik kan er natuurlijk altijd een MFH motor instoppen, maar das dan weer 100 euro extra. Dus ga ik deze gesloten houden.
 
Fair enough.

En een motorkap hoeft ook niet altijd open te staan. De dromerige lijnen van dit model verdienen het om vloeiend getoond te worden.
 
Dat is weer strak werk dat je laat zien.
Maar zijn we ondertussen al gewend van je.
 
Wow, supervet!
Kan je werk alleen maar bewonderen. ;)
 
wauw mooi decal werk, kan eens een foto nemen wanneer je hem geschuurd hebt met de 8000 aub
 
Ziet er heel mooi uit Lesley.

Dit bouwverslag wordt een mooi voorbeeld om te tonen hoe een model er nog beter gaat uitzien als alle stappen genomen worden. Vele bouwers houden het na het aanbrengen van de decals voor bekeken, maar eigenlijk is dat halverwege stoppen.
 
wauw mooi decal werk, kan eens een foto nemen wanneer je hem geschuurd hebt met de 8000 aub

Zal ik doen. Als het nodig is natuurlijk, want het ziet er voorlopig zeer goed uit. Ik denk dat ik het gewoon gaat opkuisen worden met een microvezel doek.
 
Hallo iedereen,

Tijd voor nog eens een update. Ondertussen zijn de body onderdelen vernist en gepolijst. Dus ben ik begonnen aan het interier. De zetels werden afgewerkt met gordeltjes. Ook werden er een paar kabeltjes getrokken, om wat meer realisme te geven. Ondertussen heb ik ook al het chassis aan de achterkant ook al gemonteerd. Ik heb wel een beetje moet wringen soms, maar alles zit op zijn plaats. Er moet wel nog eens een wash en drybrush volgen en dan kunnen de wielen eronder. Hier zijn enkele foto's:

imagejpg7.jpg

imagejpg8.jpg

imagejpg4-2.jpg

imagejpg5.jpg

Hier een paar foto's van de wielen:

imagejpg2-2.jpg

imagejpg1-2.jpg

Deze moeten nog verder afgewerkt worden met een ventiel, uitbalanceergewicht en eventueel geweatherd worden.

Tot de volgende update ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan