Hoofdsponsor

1/24 Fujimi Porsche 917K 1971 1000km van Spa [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

eyckles

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 aug 2011
Berichten
267
Hallo iedereen,

Nu de werken van de hobbyruimte achter de rug zijn, gaan we terug een modelleken beginnen plekken. Het gaat hier over de Porsche 917K #22 van Vic Elford en Gérard Larrousse die gereden heeft tijdens de 1000km van Spa. De doos die ik hiervoor ga gebruiken is de Fujimi Porsche 917K 1971 12h van Sebring. In deze doos zit ook een PE setje, dat ik zeker ga gebruiken. Ondertussen zijn bijna alle onderdelen opgekuist en ondertussen in de primer gezet. De body moet enkel nog een beetje geschuurd worden, aleer deze in de zwarte primer kan en nadien een laag Porsche zilver van Zero Paints over gaat. Ik ga een combinatie van BvH en Studio27 decals doen, om zo toch dicht genoeg bij het origineel te komen. De bedoeling is ook om de #22 wagen te maken, maar dat is voor later. Hier zijn enkele foto's:

De wagens:

16.jpg

De doos:
DSC03084.jpg

Decals:

untitled.png

1.png

De gevorderde werken aan de body:

DSC03080.jpg

DSC03082.jpg

DSC03079.jpg

DSC03081.jpg

Tot de volgende ;)
 
mooie wagen.
Zo te zien ben je al goed gestart met de bouw van de body.
Heb je soms wat foto's van de sprue's en het pe setje? :).
Normaal gezien loop ik niet warm voor porsche maar dit vind ik nu eens een mooi design.
mvg Bruno
 
Hey Bruno,

Bedankt. Ik ben wel een Porsche fan. Maakt niet uit welk model. Ze blijven altijd maar mooie wagens maken. Maar ieder zijn keus natuurlijk ;). Sijtig genoeg schiet er niet veel meer over van het PE setje, maar je kan het hier altijd eens bezichtigen: http://www.1999.co.jp/eng/10125123
 
Wordt er weer een om te volgen.

Mooie basisvorm, zo te zien.
 
Ik ga deze zeker en vast volgen!
Lekkere nostalgische wagen ;) Héhé :)
 
Zo heb ik er ook nog twee liggen :) de rode en de martini.. ik ben benieuwd naar de pasvorm en je bouw.. deze ga ik volgen.
Veel succes
 
veel succes met de bouw ben benieuwd naar het vervolg.
 
hallo,

Ziet er mooi uit is dit een recent Porsche bouwdoos van Fijumi ? zal de bouw van nabij volgen... een ander vraagje weet jij waar de Tremonia Kits I & II & III voor de Porcher Porsche 911 "993" te krijgen zijn België?
 
Bedankt foor de leuke commentaren zoals altijd. Ik heb er ook nog een stuk of 4 liggen en er is er nog eentje opkomst. ;) De pasvorm is voor een oude Heller/Union/Testors heel goed. Ik heb alles eerst gedryfit met vloeibare tape en heb nergens moeten aanpassen, dus das ook een meevaller. Het enige wat een uitdaging gaat worden is het spuitwerk. Ik moet namelijk 3 kleuren(zilver, blauw en rood) spuiten. Maarja, zal wel lukken zeker.

Ik heb eigenlijk geen ervaring me Tremonia, maar heb hun ebay winkel gevonden. Hopelijk ben je er iets mee: http://stores.ebay.com/TREMONIA
 
Gaat weer een "beauty" van een Porsche worden. Ik heb deze zien rijden tijdens de wedstrijd op Spa, dus dit is pure nostalgie voor mij.
Ik kijk al uit naar het vervolg.

Mark
 
Veel plezier met deze.
 
wordt echt een prachtmodel. ben benieuwd hoe het spuitwerk er gaat uitzien
 
Ah another Porsche man, will follow this one closely have a few of these in my stash as well. maybe this will be the inspiration I need to get one started.
The moulds look crisp and clean.
 
thanks voor de tip ga eens opzoeken en laat je iets weten als ik de kit heb
mvg
luc
 
Hallo iedereen,

Tijd voor nog eens een update. Ik heb me deze week vooral bezig gehouden met in orde brengen van de carrosserie. Dus bestond het vooral uit plamuren, schuren en primer. Ben nu op het moment gekomen, dat de carrosserie in de primer staat, maar er moet nog een laagje over, omdat ik tijdens het opschuren door de primer zat. Dus staan alle carrosserie onderdelen terug te drogen na een verfrissend warm badje ;). Ondertussen ben ik ook al begonnen met het bekleden van de zetels. Ik heb een tijdje moeten nadenken over welk materiaal ok zou gebruiken, maar toen ik een maat zijn autoband aan het vervangen was, kreeg ik een idee. De zetels werden bekleed met Leukosilk tape en kreeg nadien een behandeling met een laagje verdunde Kristal Klear, om het geheel op zij plaats te houden. Hier zijn enkele foto's:

imagejpg2.jpg

imagejpg1.jpg

imagejpg4.jpg

imagejpg3.jpg

Nu moet er nog een laagje zwart overheen, maar dat gebeurt pas als de Kristal Klear volledig uitgehard is. Dit is tot zover.

Tot een volgende update. :)
 
Goed gevonden die leukosilk tape lijkt echt goed op schaal te passen..
Vanwaar heb je die ergens?

Mijn intresse heb je, ik volg met plezier.
 
Ziet er weer goed uit Lesley.
Zo zie je maar dat we in de modelbouw werkelijk alles kunnen gebruiken.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan