Hoofdsponsor

1/24 Fujimi Mercedes SLS GT3 24H Spa Winner 2013 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

eyckles

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 aug 2011
Berichten
267
Hallo Iedereen,

Ik ben sinds half augustus begonnen aan de Mercedes SLS GT3. Het zou de 2013 24Hours Of Spa winner moeten worden. Dit is een project samen met de decals van Diego van Racing Decals43. Ik gebruik hiervoor de Fujimi Mercedes SLS GT3 straat versie kit, wat eigenlijk het zelfde is als de Petronas versie. Op zich geen al te moeilijke kit, omdat er weinig onderdelen inzitten, maar er moesten toch een paar aanpassingen gebeuren. Bij de kit zit ook een PE set, dus die gaan we dan ook gebruiken. Hier een foto van de doos en van hetgeen het moet worden:

184289-12135.jpg

9dedb17a-9c41-412a-86f1-73bdcb878b87.jpg

Eerst en vooral ben ik begonnen met de body. Deze ziet er niet slecht uit, maar moet serieus aan gewerkt worden.

IMG_1007.jpg

IMG_1007.jpg

Natuurlijk heeft Fujimi een serieuze fout gemaakt tijdens het produceren van deze kit. Aan de onderkant van de body zit geen plaatje achteraan. Dit is meegegoten in de vloerplaat en werd er dus afgezaagd en bevestigd op de body, zodat deze in dezelfde kleur komt te staan

0b1e747e-0319-4001-b90d-1723090033e1.jpg

IMG_1051.jpg

IMG_1053.jpg

IMG_1058.jpg

De onderkant van de deuren passen niet correct en laten dan ook een panel line van 1mm, terwijl de andere ingegotene maar 0,5mm zijn. De te dikke panellines werden dan ook dichtgeplamuurd met putty van Revell(ik heb eens een keer iets nieuws gebruikt en is beter dan die van Tamiya) en nadien terug uitgekrast, waarvan ik geen foto's heb natuurlijk ;)

IMG_1061.jpg

Ook de luctinhappers bestaan uit 4 stukken. Deze moesten dan ook eerst apart verlijmd worden en geplamuurd en geschuurd, om daarna pas ter verlijmen aan de body. Dat moet dan ook nog eens geplamuurd en geschuurd worden, om nadien in een eerste laag primer gezet te worden en te kijken waar er eventueel fouten zaten. Na het uitschuren en bij plamuren van de foutjes, kreeg de body een paar lagen filler van Motip(goed spul). Deze is ondertussen ook al terug afgeschuurd en terug afgewassen voor de eerste lagen witte primer van Tamiya

IMG_1082.jpg

IMG_1083.jpg

De vloer werd gelaten zoals die. Gewoon zwart spuiten en nadien carbon decals ertegenaan. Ook ben ik al een stuk begonnen aan het interieur. Hier maakt fujimi altijd de fout om alles in elkaar te gaan gieten, dus moest een stuk van de vloer eruit gehaald worden en en vervangen worden door een stukje plastic card. Dit is er ondertussen al ingelijmd en geschuurd en geplamuurd

IMG_1077.jpg

IMG_1078.jpg

Nu is grootste werk nog weggelegd voor het her maken van de interieur, maar ik moet wachten op foto's van deze auto. Alvast veel kijkplezier en tot de volgende update.
 
Ziet er een leuk project uit.
Alvast veel succes.
 
Gaat een beauty worden Lesley.
Gaan we met de gepaste belangstelling volgen.

Mark
 
Een mooi project lesley, succes.
 
Hallo iedereen,

Hier ben ik dan met een nieuwe update. Dit weekend ben ik voor al bezig geweest met het in orde maken van het interieur. Omdat kennende Fujimi veel details heeft meegegoten in hun mallen, had ik besloten om alles te gaan vervangen. Dus moeten sommige delen weggesneden en vervangen worden. Hier zijn enkele foto's van het interier:

Het originele:

IMG_1075.jpg

en het gekraste interieur:

DSC02937.jpg

DSC02938.jpg

Dan een dryfitje gedaan met de rolkooi erin:

DSC02944.jpg

DSC02945.jpg

Ondertussen heb ik ook de body klaar gekregen om het wit er op te spuiten:

DSC02940.jpg

DSC02941.jpg

Tot binnenkort
 
Schitterende vooruitgang weer Lesley.
Die rolkooi, is dat een metalen exemplaar en hoort dit bij de kit ?

Mark
 
Ziet er beter uit dan het origineel.
Mooi scratch werk.
 
Prachtig gedaan, een hele vooruitgang.
 
Vandaag een heel belangrijk pakje vanuit Italië in de bus gekregen:

DSC02948.jpg

De decals zien er heel goed uit en kan bijna niet wachten om ze te plaatsen.

Vandaag werden alle onderdelen gespoten, maar kon er helaas nog geen foto's van nemen. Deze zullen voor morgen of overmorgen worden.
 
Mooie decals.
Van welk merk zijn deze.
 
Hallo iedereen,

Zijn we dan weer met een update. Na nog een laatste controle van de carrosserie, werd werd deze in Motip wit gespoten via de AB. Nadien even gepolijst en terug een badje met zeep gegeven.

DSC02950.jpg

DSC02949.jpg

Dus werd het tijd om de decals aan te brengen. Eerst en vooral moest er op sommige plaatsten CF decal aangebracht worden. Dit werd dan ook meteen gedaan op de spoiler. Nadat de spoiler voorzien was van de CF decals, werden er uiteindelijk de sponsoring decals op geplaatst. Hier enkele foto's:

DSC02953.jpg

DSC02955.jpg

Ook werd er op de body al een van de grote sponsor decals aangebracht:

DSC02956.jpg

Tot zover deze update. Ik moet zeggen dat de decal van Racing Decals43 er heel goed opgaan en heel dun zijn, wat altijd een pluspunt is. Tot de volgende.
 
Mooi decal werk!
Ik heb een paar vraagjes: waar kan je de filler van Motip vinden. Wat gebruik je om te verdunnen?

Chris
 
Mooi decal werk!
Ik heb een paar vraagjes: waar kan je de filler van Motip vinden. Wat gebruik je om te verdunnen?

Chris

Ik koop die filler in spuitbus en spuit die er dan ook op met de spuitbus.
 
Hallo iedereen,

Vandaag nog rustig door gedecalled en ondertussen tot hier geraakt. Hier zijn enkele foto's:

DSC02957.jpg

DSC02958.jpg

DSC02959.jpg

DSC02960.jpg

DSC02962.jpg

DSC02963.jpg

DSC02964.jpg

Nog een paar sponsor decals te gaan en dan is de carrosserie klaar om in de 2K vernis gezet te worden.

Tot de volgende update
 
Mooi werk Lesley, decals zien er goed uit :wow:

Fred
 
Mooie vorderingen Lesley. Decals zien er goed uit.
Moet je nog veel gebruik maken van setting-vloeistof voor het plaatsen ?

Mark
 
Mooie vorderingen Lesley. Decals zien er goed uit.
Moet je nog veel gebruik maken van setting-vloeistof voor het plaatsen ?

Mark

Ja. Ik heb voornamelijk Sol gebruikt van Microscale en warmte van de haardroger. Werkt perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan