Hoofdsponsor

1/35 Fordson WOT 6

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box (denk ik)
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
gestart, 30%
COMMENTAREN
ik heb een dik vel

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.442
Is gedacht als transport voor de mekaniekers en supply voor de twee Humber scout cars.
Ergens moeten die ook ter plaatse geraken :winking:

1189064-15655-17-1080.jpg

Ook deze kit is een reddingsoperatie, alhoewel wat er al gebouwd is was goed gedaan. Het is dus eigenlijk gewoon een begonnen kit afmaken.

De kit is van Revel en ik ben aangenaam verrast over de nauwkeurigheid van de onderdelen en de pas juistheid, het is een level 5 kit misschien heeft dit er iets mee te maken.
Vandaag heb ik chassis voor een groot deel afgewerkt en een verdwenen onderdeel bijgemaakt.
fordson WOT 6 -01.jpgfordson WOT 6 -02.jpgfordson WOT 6 -03.jpgfordson WOT 6 -04.jpg
 
Deze ga ik volgen met grote interesse want ik heb deze ook liggen alsook de W.O.T. 8.
Zijn trouwens ICM kits uitgebracht onder het Revell label en daardoor ook iets goedkoper.
Wij Belgen hebben die ook nog in dienst gehad, ik herinner mij er ooit gezien te hebben in het museum te Heverlee.

Wel jammer dat je niets van de motor kan zien want de cabine staat er boven en de motorcover in de cabine verhult de rest.
 
Kijk, een erg leuk onderwerp... eentje om te volgen! (Ik moet vanwege nauwelijks tijd keuzes maken helaas).

Die 'level 5' aanduiding ziet op de hoeveelheid onderdelen waaruit de kit bestaat.

Mooi gedetailleerd chassis plus aandrijving inderdaad.
 
Beautiful detail, looks like an amazing kit
 
Mooie kit zo te zien.
Volg mee.
 
Deze ga ik volgen met grote interesse want ik heb deze ook liggen alsook de W.O.T. 8.
Zijn trouwens ICM kits uitgebracht onder het Revell label en daardoor ook iets goedkoper.
Wij Belgen hebben die ook nog in dienst gehad, ik herinner mij er ooit gezien te hebben in het museum te Heverlee.

Wel jammer dat je niets van de motor kan zien want de cabine staat er boven en de motorcover in de cabine verhult de rest.
Sorry, Heverlee moet Brasschaat zijn
 
(Wel jammer dat je niets van de motor kan zien want de cabine staat er boven en de motorcover in de cabine verhult de rest.) :cry: :cry: :cry:

valt dan onder de categorie leerschool.

vandaag eerste stuk tegengekomen dat niet past, wat niet past wordt dan maar passend gemaakt. Had eerst gedacht dat het lag aan de vorige bouwer, maar het past gewoon niet. heb dus een stukje moeten weg vijlen

fordson WOT 6 -05.jpg

En nog twee ontbrekende stukken bijmaken, de twee aansluit darmen onderaan de radiator.

fordson WOT 6 -06.jpg fordson WOT 6 -07.jpg

Is wel een mooie kit, waar zoals Erwin schrijft een groot deel van onder de carrosserie verdwijnt.

fordson WOT 6 -09.jpg
fordson WOT 6 -10.jpg

fordson WOT 6 -11.jpg

En toen was hem groen
fordson WOT 6 -12.jpg

fordson WOT 6 -13.jpg

fordson WOT 6 -14.jpg

fordson WOT 6 -15.jpg

Tot nu geen echte problemen gehad, het is filigraan en complex en het plastic breekt gemakkelijk.
Je moet het dus wel echt passend maken, iets op zijn plaats duwen heeft onmiddellijk een breuk tot gevolg.
Ook bij het verwijderen van de spreu best niet te enthousiast te werk gaan.

wordt vervolgt
 

Bijlagen

  • fordson WOT 6 -08.jpg
    fordson WOT 6 -08.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 0
Ik dacht 'filigraan' en toen schoof ik Revell al wel een beetje terzijde. Nog eens gekeken naar de kit en op kort onderzoekje uit; dacht al zoiets; deze kit komt uit de oorspronkelijke pen (2018 ) van ICM:

1123805-27767-34-pristine.jpg


Zie hier.

De oorlog lijkt niets te maken te hebben met de licentie aan Revell, want Revell bracht deze kit al in 2019 uit.
 
Hebben de autobouwers ook vaak last van dat je de motor niet meer ziet na het bouwen. :winking:
Voor de rest succes met de bouw.
 
Mooie vorderingen Jan en inderdaad jammer dat je de motor niet kan zien.
 
Heb deze week tussen door, stilletjes aan dit voertuig verder gewerkt
hier is de cabine nog dry fit

fordson WOT 6 -16.jpg

De laadbak bestaat uit vijf panelen en dan x aantal kleine en filigrane stukjes die je er moet oplijmen.
de jerrycan houders en de bijbehorende jerrycan eveneens.
Erwin voor de stangen heb ik een resin zaagje gebruikt voor ze uit de spreu te halen, de kleine delen durven gemakkelijk breken
fordson WOT 6 -17.jpgfordson WOT 6 -18.jpgfordson WOT 6 -19.jpgfordson WOT 6 -20.jpg


Tot nu toe is het een mooie bouwdoos, niet altijd eenvoudig maar het past wel.

Deze avond de cabine voor een groot deel bevestigt en aan de binnenzijde volledig geverfd, morgen de rugwand en het dak daarna is het niet meer bereikbaar.

fordson WOT 6 -21.jpgfordson WOT 6 -22.jpgfordson WOT 6 -23.jpgfordson WOT 6 -24.jpg
 
Mooie vordering Jan en bedankt voor de tip.
 
de voorbereidende werken voor de volgende laag verf

fordson WOT 6 -25.jpg

fordson WOT 6 -26.jpg

de groene basis laag zit er op. UK Bronze green

fordson WOT 6 -27.jpgfordson WOT 6 -28.jpgfordson WOT 6 -29.jpgfordson WOT 6 -30.jpgfordson WOT 6 -31.jpgfordson WOT 6 -32.jpg
fordson WOT 6 -33.jpg

Volgende, de laatste kleine details aanbrengen en verweren
 
Mooi spuitwerk. Ik wil wat veranderen van lak naar acrylverf. Welke primer en verf heb je gebruikt?
Het ziet er mooi egaal uit.

Nadeel van lakverf is buiten de geur dat het voor mij wat te snel droogt en ik zo soms een ruwe verflaag krijg als ik ingesloten delen verf omdat daar de verfnevel even in blijft hangen.
 
Welke primer en verf heb je gebruikt?
ik gebruik Vallejo onverdund, 1,7 bar voor mijn voertuigen
IMG_20240202_193015.jpg
Scale 75 voor mijn figuren, expres omdat ze een grovere laag vormen
IMG_20240202_193027.jpg

de thinner gebruik ik enkel om mijn AB te reinigen
IMG_20240202_193054.jpg

Als ik met de gewone vallejo (model color) spuit voeg ik er wel een druppel van beide onderstaande producten toe en de thinner tot ik de juiste verhouding heb.

IMG_20240202_193223.jpg IMG_20240202_193216.jpg

de rest is gewoon een beetje oefenen, ik gebruik enkel acryl voor alles wat ik doe.
van de basis laag tot verweren.
 
Echt wel mooi die cabine van binnen.
Wederom een verzorgde bouw van een knap voertuig.
 
Bedankt voor de uitleg. Die vallejo primer heb ik al gebruikt maar ben daarmee gestopt omdat die niet te schuren valt. Het komt er dan in velletjes af. En ik moet meestal wat schuur en plamuur werk doen na het primeren.

Scale 75 ken ik nog niet. Misschien ga ik dat eens testen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan