Hoofdsponsor

1/24 Ford Mustang Shelby GT350 H 1966 (Revell) [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DAMNbelgium

Guest
Goedenavond!

Bij deze een projectje dat ik begin vorige week reeds gestart was.
Een Ford Mustang Shelby GT350 H van 1966, schaal 1/24 Revell.

16a9tsn.jpg

Naast mijn passie voor oude Mini's staat op de 2e plaats rotsvast de Ford Mustang, liefst nog de GT500 Shelby (zie Gone in 60 seconds! :D )
Maar ik zou graag ooit een Shelby-garage nabouwen, dus is deze reeds één van de kandidaten om erin voor te komen! ;-)

Motorblok zelf is klaar om in het chassis in te bouwen en het subframe zit al netjes op zijn plaats samen met de uitlaten.

29417i9.jpg
1zvrczq.jpg
2jg13iw.jpg
2h82u5j.jpg

Morgen lijm en een paar andere attributen bijhalen en we kunnen weer beginnen plakken! ;)
Updates volgen! En ik sta altijd open voor de nodige tips! ^^
 
Je hebt er zin in mitch, ook succes met deze mustang.
 
Bedankt Bart!
Heb altijd 2 projectjes lopen om me zo nooooit te kunnen vervelen :D
 
Vandaag de uitlaten verder afgewerkt en achterste ophanging vervolledigd.
Plus zojuist de motor geïnstalleerd!

35bcf8n.jpg
dg4f2w.jpg
x1ce36.jpg

Next step, het dashboard! ;)
 
Je gaat goed vooruit.
Dit is een mooie mustang, ga je hem zwart met de gouden strepen maken?
 
Inderdaad, daarom heb ik hem ook gekocht, vond het echt mooi! :)
Ook als je hem dan in originele staat ziet ;)

6_Ford_Shelby_GT350_Hertz_Mustang_Fastback_Front_1.jpg
66_Ford_Shelby_GT350_Hertz_Mustang_Fastback_Rear_1.jpg
_Ford_Shelby_GT350_Hertz_Mustang_Fastback_Engine_1.jpg
 
Ziet er al prachtig uit mitch.
 
zoals bart al zij het ziet er al zeer mooi uit .
gr dirk d
 
Je bent inderdaad een bezige bij hoor Mitch :laugh:.
Dat ziet er al goed uit, mooi begin van de Mustang.
Ik blijf mee volgen.

Mark
 
Vandaag ook nog een beetje verder gewerkt aan de Mustang

Allereerst het dashboard vervolledigd en afgewerkt.

SAM_2060.jpg

Ook aan het interieur begonnen, maar ben niet tevreden met hetgene wat men als kleuren voorschrijft dus morgen de achterbank lichtjes herschilderen, de rest ligt te drogen, morgen hopelijk nog wat assembleren ;)

SAM_2062.jpg
SAM_2063.jpg
 
Goede start weer Mitch. Kleine opmerking en tip :
Wat betreft de zetels, daar had ik de rugleuningen al in gelijmd, voor je deze schilderde.
Als je dan nog openingen hebt, is het de moment om deze weg te werken (zonder verf knoeiboel...)
Je mag met die kleinigheden best afwijken van het bouwplan hoor.

Mark
 
Gisteren en vandaag de werken aan de Mustang nog wat verder gezet.

Eerst en vooral het interieur herdaan.
Ik had in eerste instantie de kleuren van Revell gevolgd vermits deze op de voorbeelden er goed uitzagen, maar irl kreeg ik het maar niet hetzelfde.
Ik heb het dan maar glanzend zwart gemaakt, om meer te leunen richting het (wat ik noem) vettig zwart leer :P
Het is nog cava, maar volgende keer het toch eens wagen om te ontlakken of hoe ik het ook moet noemen :D

SAM_2075.jpg

Het dashboard wat ik begin deze week reeds gemaakt had ingebouwd.

SAM_2108.jpg

De wielen op hun beurt ook afgewerkt en in elkaar gestoken.

SAM_2100.jpg

En dan de body reeds in het mettalic zwart van Tamiya gespoten.
Helaas is er één haartje in het dak gekropen wat ik er niet tijdig uitkreeg, dus ben aan het twijfelen of ik hem helemaal opnieuw zou doen.
In principe als de vernis erop komt is het amper te zien, maar toch nog ens een nachtje over slapen :P

Kleur komt wel niet heel mooi door op foto.

SAM_2112.jpg
SAM_2114.jpg
SAM_2116.jpg
SAM_2117.jpg

Morgen dus mijn hoofd breken over de body en dan verder... ^^
 
Het gaat goed mitch, ziet er goed uit.
 
Ik gebruik die van revell glans, nr 1 of 2 glans of matt, ik spuit met de kleuren van revell de aqua meestal, ik weet niet of dat met tamiya gaat.
 
En qua spuitbusje iets aan te raden?
Of is ne gewone Motip standaard vernis van de doe-het-zelf iet-of-wa gelijkaardig?
 
Hoi Mitch,

Dat weet ik niet wat op tamiya gaat, even geduld, mischien krijg je van iemand anders het antwoord.;)
 
Hey Mitch, hij begint er goed uit te zien. Mooie schilderwerken die je hebt gedaan.
Voor vernis heb je verschillende mogelijkheden. Tamiya heeft deze ook in spuitbus. Alleen aan denken om dunne laagjes te spuiten.
Volgende keer misschien eens op letten want vooraan heb je nog een flinke gietnaad zitten (foto vooraanzicht, rechts onder de koplamp...)

Mark
 
Ik zou hem schuren met een korrel 1000 tot dat haartje eruit is en die giet naad. dan nieuwe verflaagjes, en Vernis van tamiya. In dunne laagjes.
Maar motip heeft normaal geen probleem op tamiya spuitbusjes.Wel in dunne laagjes spuiten.maar anders ziet er al leuk uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan