Hoofdsponsor

1/24 ford mustang 1965 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

tiger

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 mei 2015
Berichten
266
attachment.jpg attachment.jpg

dit is de mustang waar ik momenteel aan bezig ben. heb ondertussen het chasis gespoten, een aantal details aan het motorblok en het interieur geschilderd en de wielen verlijmd. hierna volgt de binnenkant van de carroserie waar het motorblok zich bevind, voor de buitenkant moet ik nog wachten op de verf.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

hier al een aantal figuren voor op het diorama.

nu ben ik begonnen met de opstart van het diorama. zit al halverwege van de tekening, want een goede architect maakt eerst een tekening.
verdere vorderingen volgen later.
Sam
 
Laatst bewerkt:
Foto's zijn niet zichtbaar.
Ofwel heb je de foto's niet opgeslagen ofwel staat je album privé.
 
ja sorry je had gelijk, ik had het inderdaad op privé gezet, foutje van een beginner op een forum. maar heb het terug gezet dus ze zouden nu zichtbaar moeten zijn.

sam
 
Hoi Sam, de foto's zie ik, succes met de bouw, figuurtjes zien er al mooi uit.
 
Hallo Sam,

Zijn dat figuurtjes van Preiser ?

Mustang ziet er goed uit.

Dirk
 
Hoi Sam knap die Mustang dit is toch een van de mooiste
Die heeft toch een van mijn favorieten geweest
Ik kijk al uit naar het vervolg
Marc
 
Dat ziet er al netjes uit ;)
Hopelijk kan je het chassis nog van de carrosserie los maken om te schilderen?
Figuurtjes zullen er goed bij staan, misschien nog een wash over de kleren om de schaduwen te creëren?
Ik kijk al uit naar het vervolg ;)
 
het chassis en de carrosserie zijn inderdaad nog los van elkaar, had ze alleen even op elkaar gezet voor de foto.

vandaag ben ik begonnen aan het diorama. heb eerst een verhoog gemaakt voor het voetpad, en de eerste stenen zijn gelgd.

attachment.jpg attachment.jpg

de stenen zijn gemaakt van plastic-art waarop ik een vel schuurpapier gelijmd heb, en daarna versneden heb tot allemaal kleine stenen.
 
Laatst bewerkt:
hmm, foto's zijn terug niet zichtbaar :(
Kijk anders hier eens of je alle stappen overlopen hebt ;)
 
i.v.m de figuurtjes, deze zijn aangekocht bij unicorn models. maar tijdens mijn opzoekwerk naar nog een aantal figuurtjes heb ik wel gezien dat dit waarschijnlijk figuurtjes zijn die nagemaakt zijn van de figuurtjes van preiser :(:(:(

is er trouwens iemand die weet waar ik aan een chaufffeur kan geraken voor mijn mustang?
 
bedankt voor de tip. heb besloten om de kit van fujimi te kopen, ik heb wel niet alle figuren nodig maar deze kunnen misschien ooit nog eens van pas komen of verkopen aan iemand voor een mooi prijsje. maar dat zijn zorgen voor later. eerst dat doosje te pakken te krijgen, hoop het e kunnen bestellen bij domino.
 
Anders eens kijken bij onze sponser Verbrugghe?
 
hoi iedereen

ik heb vandaag terug wat verder gedaan aan mijn diorama voor de ford mustang, het voetpad is ondertussen af.
nu ben ik begonnen aan de muren voor het gebouw, het is de bedoeling dat dit een winkel wordt.

attachment.jpg attachment.jpg

ik heb ondertussen ook eens het voertuigen en de figuren die ik al heb eens bijgeplaatst voor een idee te geven hoe het er ongeveer gaat uit zien.

attachment.jpg

als er vragen zijn, stel ze gerust.
Tiger.
 
Hey Tiger, mag ik je een gouden tip geven voor je dio?
Probeer om je winkel niet haaks te plaatsen met je ondergrond.
Indien je de winkel iets schuiner zet t.o.v. je ondergrond zal het veel dynamischer overkomen.
Op die manier zal de auto ook iets schuiner te bezichtigen zijn als je van deze hoek kijkt.
Deze tip telt trouwens niet alleen voor dit dio, maar voor elk dio... ;)

Verder zou ik de man dichter bij het vrouwtje aan de etalage zetten, als waren ze een koppel. De vrouw is aan het kijken naar de etalage, en de man naar de auto (elk zijn voorliefde hé :laugh: )
 
bedankt voor de tip in verband met het dynamischer zicht, maar ik denk dat ik het voor dit diorama zo ga laten. i.v.m de figuurtjes is het inderdaad de bedoeling om de indruk te geven dat het een koppel is, maar had ze gewoon een plaatsje gegeven waar ze bleven staan. ik heb namelijk nog geen gaatjes geboord waar ze definitief moeten komen te staan omdat er nog wat werk is aan het voetpad.

even een vraagje: is er iemand die weet waar je het best je airbrush met uitkuist als je gespoten hebt met zeropaints?
 
heb gisteren de bouwdoos van fujimi op de beurs van leuven gekocht, en ik ben er direct aan begonnen.

attachment.jpg

ik heb zelfs bij een aantal figuren een paar wijzigingen aangebracht zodat ze een meer rechtstaande pose kregen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg

de eerste foto is hoe hij er normaal gezien zou uit zien. en op de laatste zie je hoe hij er nu uit ziet, ik moet natuurlijk hier en daar nog wat bijwerken met een vijl en hier en daar wat putty.

hier zie je nog 2 foto's van hoe hij er eerst uit zag, en na zijn metamorfose.

attachment.jpg
attachment.jpg


attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hangt ervan af welke airbrush je hebt ivm de (rubbere ringetjes) dichtingen of teflon

Ik gebruik hiervoor cellulose thinner zoals in de carroserie, grote bus bij makro kost niet veel,
!!opgespast!! hiermee smelt plastiek letterlijk, sommige dichtingen kunnen hier niet tegen.

Ikzelf heb een harder en steinbeck silverline met rubbere ringen (die kunnen dus niet tegen cellulose thinner)
Maar ik heb het toch geprobeerd door mijn koppigheid aangezien ik toch een setje extra ringetjes had gekocht voor noodgevallen.
En blijkbaar heeft dit merk van airbrush er geen last van ik kuis hem hier constant mee ongeveer al 3 jaar en niks van problemen tot dusver.

Zero paints = zowiezo cellulose thinner denk ik voor 99 %
 
Alvasr bedankt guy, zelf heb ik nog een oude airbrush van tamiya. Dus als het met deze probeer kan het weinig kwaad.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan