Hoofdsponsor

1/24 Ford Coupe 1940 taildragger [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
hallo allen,

Ik ben de laatste maanden ook verder gegaan met deze,ik heb het ontwerp terug iets verandert daar ik niet helemaal tevreden
was met de verhoudingen,ik vond dat hij langer moest zijn omdat het beter ging met de lage chop.Hij is bijna klaar om in de verf te zetten
maar ik weet nog niet goed welke kleur.
Hier zijn de foto's.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

hier met op de achtergrond een originele Ford 1940 die ik ook nog ga bouwen,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes,

Yannick
 
Iets langer zei je toch :) Maar vind het er goed uitzien ook de lage gedeeltes tussen spatbord en kofferbak is goed gevonden.
 
Origineel is het wel :D
Netjes hoor, nu nog veel schuren :laugh: ;)
 
Wow...
Dit is weer het betere hak en kap werk... ;)
Deze ga ik zeker blijven volgen...

Groetjes,
Kurt
 
Wat een zaag en hakwerk daar ben ik nog lang niet aan toe.Je moet het maar durven.Wees maar zeker dat ik u blijf volgen.Prachtig project.
Marc S
 
hallo iedereen,

Hier een kleine update,ik heb een PE grill van modelcar garage en na wat plooiwerk lijkt deze toch bijna te passen.Ik heb de opening van de body voor de grill opengezaagd
en dan aan de zijkanten dunnen stripjes styreen toegevoegd zodat de PE grill gelijk komt te liggen met de body daar de grill van de kit zelf veel dikker is.
Ik moet de PE grill nog een beetje aanpassen maar denk dat het wel goed komt en het een meerwaarde gaat geven aan het eindresultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben ook een beetje aan het zoeken naar ideetjes voor de bumpers,deze komen uit de partsbox,weet niet meer van welke kit,
het kan zijn dat ik voor de voorkant wel nog de originele bumper ga gebruiken maar ben er nog niet uit.
Hopelijk komt deze wagen ooit is af want ik blijf maar dingen veranderen. :8

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb ook de naam van de titel veranderd want deze wagen is eigenlijk zoals hij er nu bijstaat een taildragger.
Voor de mensen die niet weten wat een taildragger is ,het is een custom waarbij letterlijk het achterste over de grond sleept .

groetjes,

Yannick
 
Laatst bewerkt:
ik heb het even voor je aangepast. Eens de topictitel geplaatst is, kunnen enkel admins/moderators deze aanpassen ;) wat jij gedaan had, was de titel van je eerste post aangepast ;)

ik vind de bumpers wel mooi bij de lijnen van de wagen, maar het is nog beetje afwachten omdat ze nu gewoon op de tafel liggen ipv op de body :)
voor het kleurtje... ik wou zeggen 'felgroen' maar je hebt al een groene in je kast staan :D
 
Deze ga ik volgen, zo'n carrosserie kan mij altijd bekoren !
 
ik heb het even voor je aangepast. Eens de topictitel geplaatst is, kunnen enkel admins/moderators deze aanpassen ;) wat jij gedaan had, was de titel van je eerste post aangepast ;)

Ik heb dit al meerdere keren aangegeven waarom diegene die het bericht heb geplaatst het niet zelf kan veranderen op elk forum waar ik kom kan dit alleen hier niet???

Mooie grill en is stukken beter dan de originele kit grill. De keuze van de bumpers vind ik wel geslaagd alleen nog een hoop werk om ze strak op de body te krijgen maar gaat ongetwijfeld goed komen.
 
Ik heb dit al meerdere keren aangegeven waarom diegene die het bericht heb geplaatst het niet zelf kan veranderen op elk forum waar ik kom kan dit alleen hier niet???

Zou/kan handig zijn , zal eens vragen aan Camaro69 of hij de instellingen bekijkt Ron ;)
 
zucht als je dat allemaal kan, gewoon knap en best wel moeilijk veronderstel ik grt Pascal
 
Ongelooflijk wat we hier te zien krijgen.Ben nieuwsgierig naar de rest van de bouw.
Marc S
 
Ziet er heel mooi uit, ik volg ook
 
thx gasten,

@ Jordic: heb al wat ideetjes voor de kleur en er gaat waarschijnlijk wel wat groen opkomen ;)

groetjes,

Yannick
 
Yannick wat zijt ge weer knap bezig makker helemaal mijn ding waar ge de ideeën haalt weet ik niet maar in ieder geval gij zou goed in de States passen maar dan 1/1 maken knap ook hier geniet ik elke keer van
Marc
 
hallo idereen,

Ik heb de treeplanken aangepast en er houten stripjes ingelegd wat de stijl die ik in gedachten heb ten goede gaat komen.
De uitaten heb ik laten uitkomen in de wielkappen,dit zie je wel vaker bij customs maar ook bij wagens die zo uit het fabriek kwamen
met de uitlaten in de bumper verwerkt,vooral in de jaren 60 werd dit het meeste toegêpast denk ik of daar heb ik toch al de meeste voorbeelden van gezien.
Hier zijn de foto's,
Ik heb eerst de originele treeplanken uitgezaagd en dan een styreen plaatje gemaakt met daarop styreen profieltjes die later in het chroom
gaan komen,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de treeplanken moeten hier en daar nog wat bijgewerkt worden maar wat ik wou bereiken is toch al gelukt .

groetjes,

Yannick
 
Leuk gevonden die houten treeplanken.
 
Yannick gij zijt de man naar mijn hart ( nie verkeerd verstaan he van die slag ben ik niet hoor ) maar op gebied van autos bouwen ongelooflijk knap
ik kijk hier naar als een kind voor een grote speelgoed winkel juist voor sinterklaas
Geweldig man
Ik ben uwen trouwste volger
Marc
 
yannick die treeplanken vind ik echt heel goed gevonden.Je hebt geweldige ideeen en dat maakt het ongelooflijk knap.Jij weet van elke kit wel iets apart te maken.Ik denk niet dat coachke alleen een trouwe volger is,wees maar zeker dat ik ook op de eerste rij sta.
Marc S
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan