Hoofdsponsor

1/87 Ford CL9000 "Road Train" (Lindberg)

ERVARING
Redelijk wat ervaring
BOUWWIJZE
Out of the box met wat aftermarket en scratsh
BOUWBUDGET
€ 0,0- , alles wat ik nodig acht voor dit model wil ik uit de reserve- onderdelendoos halen of scratshen
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Commentaar en tips zijn altijd welkom
Danke Pascal.

Silenoz, je hebt volkomen gelijk. Ik ben eens wat verder gaan zoeken en ben dit inderdaad tegen gekomen.
Het is een rooster met fijn gaas om, zoals je zegt, steenslag e.d. tegen te houden.
Op dit model zal dit moeilijk te verwezenlijken zijn denk ik, ik heb geen gaas ter beschikking dat fijn genoeg is voor deze schaal.
Hetgeen ik liggen heb is zelfs voor 1/35 nogal aan de dikke kant...
Als ik dit op de truck zou gebruiken lijkt het eerder op een gepantserde truck dan op een showroommodel (en ik mik zo een beetje meer naar het showroommodel..)
Bedankt alvast om dit te delen, het heeft wel potentieel in de vorm van een "zonnescherm"...
 
Beetje Mad Max style moet kunnen, was tenslotte ook in Australie :cool:
 
Zo, intussen weer een klein beetje verder aan dit model.
De truck is naar mijn mening zo goed als klaar. Ik zeg zo goed als, want ik ken mezelf en weet dat de kans groot is dat ik plots nog iets zie wat ik wil aanpassen...
De trailer zal nog iets langer nodig hebben om af te werken, ik heb een idee in mijn hoofd, maar het zal wellicht wat tijd in beslag nemen. Ik zou graag iets van Aboriginal kunst willen verwerken op het model. Maar dat is nog niet voor direct. Ik heb tijd....

Nu, foto's van de trekker dan maar:

052.jpg
053.jpg
054.jpg
055.jpg
056.jpg
057.jpg
058.jpg
059.jpg
060.jpg
061.jpg
 
Ik vind dit alvast zeer overtuigend bravo.
 
Rekening houdende met de schaal vind ik het resultaat op de trekker er vrij goed uitzien. Mooi gedaan.
 
Vriendelijk bedankt voor de leuke woorden Pascal en Airbus56 :)

Ik zie nu dat ik ben vergeten te melden dat ik de bull-catcher met satijnvernis heb behandeld, en het is inderdaad iets minder fel.
Ook de road train decals zijn gemaakt met dry transfers, de kleinste welke ik liggen heb, jammer genoeg zijn de drukletters net iets te groot, dus dan maar de kleine letters gebruikt..
 
Dit is toch erg knap op deze schaal.

Ik twijfel alleen over de kleur van de kettingen, achterop de cabine. Doet nu een beetje denken aan messing sierkettinkjes.
 
...
Ik twijfel alleen over de kleur van de kettingen, achterop de cabine. Doet nu een beetje denken aan messing sierkettinkjes.

Het zijn in feite (ver)zilver(de) kettinkjes (sieraden). Bewerkt met wat verf en pigmentpoeders.
Hier en daar komt er nog wat zilver doorschijnen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan