Hoofdsponsor

1/35 Festung Stalingrad [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is een mooie dio aan het worden, Rik. Een tiental figuren zal dit zeker nog meer kleuren. Komen ze in een aanvalsformatie?

Grtz Bart.
 
Man man man... wat een details, ik geraak nu al niet uitgekeken en dan is het nog ni eens af! :D
 
Meester Rik, excuus dat ik zo achteraan kom binnenvallen....moment....
zojuist struikelde ik over m'n tong terwijl ik m'n kaak wilde oprapensdfkkjskng tongue_zps918ce132.gifbaffled_zpsca16d317.gif

Wat ik wil zeggen is :Fenomenaal man Applausuit zulk fijn werk spreekt passie..
Goeie pics, goeie uitleg, en extra leerzaam ook door geweldige details die uit allerlei vakgebieden en interesses geboden worden (bedanktbravo_zpse8aefded.gif).
Smultopic! een genot dat we kunnen meekijken.
Dit zal ik graag later herbekijken ter referentie (mits foto's blijven staan ?).

Veel plezier !, en ik kom zeker nog terug
oog01_zps920d44c2.gifoog01_zps920d44c2.gif
 
Sedert gisteren terug na een weekje Frankrijk...

@D-Day, Naast twee dode Russen, komen er enkele Duitsers op het dio. Ene in 'Full Action', degene die beide Russen gedood heeft. Verder komt er deze met de vlammenwerper en nog een zestal infanteristen die de fabrieksgebouwen zullen uitkammen...

@Walesha en Peter : bedankt voor jullie lof. Peter, ik ben niet van plan de foto's te verwijderen...

Groeten Rik
 
Goedenavond Beste Kijkers !

@Danny, met mondjesmaat geraken de figuren afgewerkt. Beetje bij beetje zullen ze geplaatst worden, volgens de vorderingen van de werkzaamheden. ;)

Hoewel het al maar kleine werkjes zijn die tot nu toe uitgevoerd zijn, toch een update :

attachment.jpg

De ZiS (links) is al geplaatst, maar nog zonder zijn kanon. Dit om geen schade te bekomen bij de verdere werken.
De meeste bakstenen zijn geschilderd, maar het geheel krijgt nog een wash en pigmentpoeders.
De vervorming aan het rechter plateau van de ZiS is veroorzaakt door een stuk gevel dat naar beneden gevallen is. Op dit stuk gevel hangt nog een stuk van de fabrieksnaam (Stalingrad Tpaktophar Zavod) ofwel Stalingrad Tractor Fabriek. Enkel het woord tractor dat ik gemaakt heb voor op de gevel. Iedere letter is uitgezaagd uit een stuk koper welke dat tezamen gesoldeerd zijn op twee koper L-profieltjes, en uiteraard flink geschilderd en verweerd. :D

Rechts kun je de vlammenwerper waarnemen.

attachment.jpg attachment.jpg

Tussen de vlammenwerper en de rand zijn nog een deel puin aangebracht. Het is een werk van stukjes en beetjes. Deze stenen worden nu eerst geschilderd vooraleer ik het volgende stuk kan aanbrengen. Tegelijkertijd worden enkele figuren geplaatst. Ik wil er namelijk op letten om een deel kasseien vrij te laten.

attachment.jpg attachment.jpg

Op de voorgrond is een stuk betonvloer afgewerkt. Ik heb deze gemaakt uit een stuk PU-schuim. Dunne plakken heb ik gezaagd met de lintzaag. Na het stuk op maat gemaakt te hebben, heb ik het oppervlak ingestreken met MrSurfacer. Na droging vlak geschuurd en nogmaals MrSurfacer. Afgewerkt met een Raw Umber wash en Vallejo verfjes om op te lichten.

Boven de kasseien hangt een stuk I-profiel dat het dak ondersteund heeft. Het stuk is te kort volgens de hoogte van het gebouw, maar ik wil de indruk wekken dat het plat geplooid 'tegen dek' ligt, maar zijn basis zich eigenlijk buiten het dio bevindt.

Tot zover de stand van zaken.

Groeten Rik
 
Aaah en oooh zijn hier meer dan op zijn plaats Rik.
Schitterend wat ge hier weer laat zien.

Mark
 
Je puin is prachtig aan het worden, het zal een mooi geheel vormen.

Grtz Bart.
 
Dat puin leg je mooi aan man !

wow, letters uit koperplaat gezaagd ? welke plaatdikte gebruikte je ?
En hoe krijg je dat zo mooi strak op dit formaat ? met figuurzaag ?
 
@Buzzy, Interceptor, D-Day : thanks

@Peter :qua opleiding ben ik juwelier, en figuurzagen in 1, 5 mm dikke messingplaat was wekelijkse oefening. Deze letters zijn gezaagd uit 1 mm dik koper, dus piece of cake.

Groeten Rik
 
Dit is echt een superdiorama aan't worden (nog beter dan Verlinden in de jaren 90' :laugh: )!
Heel mooi aan 't worden! De fabrieksnaam vind ik echt een meerwaarde: dit heb ik nog nooit op een dio gezien en het ziet er superwerkelijk uit. De figuurtjes zijn ook heel gepast!

Keep on Rik!

Thierry
 
Zoals voorgaande leden ben ik ook erg gecharmeerd door de laatste updates ! Heerlijk die letters !
 
Weeral eens bij gelezen, wat een schitterend werk Rik.

Fred
 
Goedenavond Beste Kijkers !

@Fred : thanks, mate !

@Danny : hier kunt ge Uw hartje ophalen. :nowink::nowink:

De infanteristen hebben beslag genomen van het slagveld, enfin veld... rubble yard.

attachment.jpg

Het grondvlak van de bomkrater. Door het felle zonlicht zijn de kleuren niet echt representatief. Bedoeling is om wat lichtere moddernuances te bekomen met het lichtbruin en wat rode vlekken (sommige gemengd met Raw Umber) om de bloedsporen weer te geven van onze dode Ruski. Vervolgens heb ik er al twee lagen clear houtvernis opgezet (Levis yacht vernis).

attachment.jpg

General overview of the battlefield. :P

attachment.jpg

Dit is een Dragon figuur, de andere figuurtjes stammen van Master Box. Het verschil is toch merkbaar, de prijs is uiteraard navenant.

attachment.jpg attachment.jpg

Deze beide figuren zijn van Master Box.

attachment.jpg attachment.jpg

Nog twee figuren van Dragon, uit dezelfde set van het knielend figuur. Ik vond de blauwe sjaal aan het rechtse figuur een leuk kleuraccent. De verklaring voor deze aparte kleur : zijn broer zit bij de Luftwaffe, dus vandaar dat hij een blauw sjaal bezit.

attachment.jpg attachment.jpg

Nog twee figuren van MB. Beide figuren zijn in "interactie" met elkaar. Blijkbaar roept de officier iets tegen de 'schijtlaars'.

attachment.jpg

Ook de vlammenwerper, hier eerder besproken, heeft zijn plaatsje.

Groeten Rik
 
Net echte beelden, lijkt zo uit een docu te komen !

IMG_0535_zps67e20d4e.jpg
 
Sluit ik me helemaal bij aan G.
Schitterend gedaan Rik.

Mark
 
tja......... als je dat allemaal kan !!!!!!!!!!!!!!!!
knap werk Rik.
 
@Soetkin & Interceptor : thanks.

@GUnit : mooie ilustratie, bedankt.

@Famo : als je de lat hoog genoeg legt, en leert op dit forum...
'k breng hem vrijdag mee naar de club, kun je hem live aanschouwen.

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan