Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 " vittorio colombo " (Fujimi) [wip]

zo even rap nog een updateje binnen gooien :)

de remschijven naderen vervollediging, alleen nog wat pe lettertjes en dan kunnen ze aan de kant;

zo staan ze momenteel:

DSC05592_zps111721c6.jpg

en een zijaanzicht:

DSC05594_zps05de0bc4.jpg

nu is eerst de aansluiting van de remleidingen op de pomp en het pedaal voozrzien,

en ik ben sinds kort in het bezit van een macro lens dus de foto's zullen er alleen maar op verbeteren :)
 
Prachtig werk zo zie ik het graag en die veren ik weet niet misschien iets te dik ik weet natuurlijk niet hoe ze er in het echt uit zien toch misschien eens vergelijken
met de echte als ge natuurlijk referentie materiaal hebt Ik heb het ooit eens gehad met bougiekabels ik was zo fier dat ik bougiekabels had kunnen maken ,toen was er ene Roy die mij er attent op maakte " zo van meet de dikte van die kabels eens met een schuifmaat en doe dat maal 24 ) maar dan trok ik nogal ogen hoor die was gelijk aan een kabel waar de elektriciteit in huis mee binnen komt en dat gebruikte ik als bougiekabel versta je wat ik wil zeggen , Roy heeft voor mij dan wel mee gezocht naar de juiste draadjes en daarna moest ik hem toch gelijk geven
Ik wil maar zeggen dat het op zo een mooie bouw enigzins afbraak maakt tegenover de rest dat dan zo mooi is
Beste ik weet het natuurlijk niet wat de dikte betreft ,DIT IS maar een RAAD hoor
Ik zeg altijd als gij er mee tevreden bent ahwel ik ook , ik kan en mag niet negatief zijn dat ligt niet in mijn bevoegdheid , het is uw werk en uw uren plezier
hier bij laat ik het en verder is het een mooie geslaagde bouw
Ge moogt tevreden zijn
groetjes Marc
 
Bedankt mark zoals je misschien al gelezen had vind ik de veren zelf ook wat te dik, maar ik heb ondertussen al dunnerre gemaakt en toon ze vanavond eens, mmaar zoals gewoonlijk ben ik nog steeds niet content met het resultaat en zullen de veren die ik vanavond toon dus ook nog herbergt worden :) kwestie van bezig te blijven zeker ;)
 
collega's

bij deze zoals beloofd de veren zoals ze er gisteren bij stonden :) de veer ligt er ondertussen al terug uit want hier zie je duidelijk dat de windingen niet gelijk lopen:

DSC05811_zps33b46286.jpg

en dan ook nog eentje van het reservoir voor de remvloeistof;
waar de remleidingen via de pomp, (grijze bak waar ook de pedalen aan vasthangen)

deze is wel gebaseerd op een straat versie f40, want ik wou er niet al te veel werk insteken daar men dat helemaal niet meer zal zien later.

DSC05814_zpse65f4320.jpg

en dat was het weer voor deze kleine update; nu rap verder bouwen :)
 
Als je gelijke windingen wilt kan je gebruik maken van een boutje.
Op deze manier krijg je een mooie wikkeling.
 
Strak opwinden en dan heel voorzichtig uit elkaar trekken. Ik zou dan een drup 2 seconden lijm naar beneden laten vloeien om het zo te fixeren.
 
Juist te laat met de tip :) kheb hem al toegepast en ik moet zeggen dat het een heel bruikbare tips was, ik denk nu eindelijk de correcte veren gefabriceert te hebben :D
Foto's volgen maar alvast bedankt heren :)
 
zo beste mensen hier de volgende update,

tijdens de feesten heb ik een paar dagen (avonden) :) kunnen doordoen dus heb ik al het een en ander definitief kunnen vastzetten.

eerst zoals gemeld de definitieve versie van de achtervering:

DSC06055_zps7ae0194f.jpg

door deze zo te krijgen heb ik ook besloten om de voorvering opnieuw te slopen en opnieuw samen te stellen.

dan heb ik de voorste air-jacks aangeloten op het circuit:

DSC06051_zpsb82ee79d.jpg

en de zetel ook al defintief vastgezet:

DSC06048_zps6cb3992d.jpg

en ook het dashboard en stuur vastgezet:

DSC06062_zps5c0183f9.jpg

DSC06063_zps4add26f5.jpg

en dan ging ik verder met de motorruimte waar ik begon aan de achterbumper, toen ik merkte dat fujimime alweer een cadeautje heeft toegeworden:

DSC06052_zps21ebe094.jpg

dit op zich is natuurlijk op te lossen met bloem en secondelijm,

maar dat was niet het enigste, de binnenkant was heel mooi voorzien van een ribbelstructuur wat normaal een erg mooi effect zal geven, was het niet dat aalleen aan de binnenkant er 18 punch holes in ziten met een diameter van 2 a 3 mm

wat dus meteen het hele ribbel structuur effect om zeep helpt..

maar zoals altijd zullen we er onze weg wel in vinden..

hopelijk hebben jullie er weer van genoten, vragen staat zoals altijd vrij..

tot de volgende.
 
Mooi hoor,
veringen zijn oke nu he , en het interieur is ook mooi .
Alles komt mooi tot zijn recht.
 
Dank u Thierry, ik zit te denken aan de carroserie, dus met een beetje geluk kan je ham zien op de beurs :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan