Hoofdsponsor

1/48 Fantasy Diorama : "A stroll in the park.." [DONE]

Merci voor de reacties :)

Bedankt Bubblegum ;), de mix bestaat uit tegellijm, PVA-lijm en water.
Merk tegellijm weet ik niet meer, maar is in poedervorm. In plaats van tegellijm kan ook gips gebruikt worden.
Ik heb geen vaste mengverhouding, voor deze mix heb ik ongeveer
gelijke delen PVA en tegellijm gemengd en dit dan met water verdund tot een
dikke karnemelk dikte om de tissue in te drenken.
De "onkruid" textuur ontstond door veelvuldig de natte tissue te bewerken
met een hard kwastje.
Soms wordt de tissue dan zo papperig dat het inderdaad bijna papier maché wordt.

Bedankt Evel Knievel ;)

Bedankt Nicolas ;) het tissue idee was geïnspireerd door een YouTube filmpje
over bergen maken met grote stukken schuim en lappen gedrenkte tissue.

Thanks Grijze Wolf ;) het zal zeker een aardig schilderklusje worden :34:
Het verbouwen van Olga is terug te lezen vanaf het begin, al heb
ik aan de oorspronkelijke pose weinig veranderd.
Het figuur is een 80mm figuur van ADV (Azimut) zie pagina 1 voor de boxart.

Bedankt Danny ;)

toedeloe :D
Pierre
 
Laatst bewerkt:
amai makker,..ja
das het toppunt van creativiteit he, ik had dezen built zelf nog nooit zien staan opt forum.

nu dus wel en tis de moeite !
Waanzinnige dinges die gij maakt ! Super ik blijf meekijken.
 
ja dat is de moeite om te volgen en om bij te leren


gr dirk d
 
Dit ziet er verbazingwekkend uit. Is de eerste keer dat ik deze thread zie ik en ik sta versteld (maar dat gebeurt wel vaker eerlijk gezegd :dry: ).

Creatief en origineel, maar technisch ziet het er ook allemaal goed uit vind ik. Met allerhande nieuwe technieken. Zeer boeiend!

Aan je posts te zien zie ik dat je er al lang mee bezig bent, eerste post van januari 2011 en je sprak daar al over 2010 en drie jaar bezig. Mooi mooi. Niet overhaasten denk ik dan als ik dit resultaat zie. Blijkbaar moet het 'eerst in je groeien' voor er zo iets uit komt. Maar stilletjes hoop ik wel dat er de komende tijd veel updates gaan komen...

Zeker doorgaan! Als ik de andere reacties lees ben ik niet de enige die dat roept...
 
Bedankt Guy :) ik ken dat ook... heb nog steeds niet alles gezien hier...:$

bedankt Soetkin :) en graag gedaan..

bedankt Eugene :) ik wissel nogal veel af met projecten... er zou dan een periode kunnen aanbreken
van projecten die gedaan zijn, maarrr... ik start ook steeds weer nieuwe (gebed zonder eind noemt men dat...:|)

groetels :D
 
Het is niet mijn ding, beetje te abstract en te zweverig, maar gegrijp me niet verkeerd, ik ben gewoon een realist die meer op heeft met de realistische dingen. Lol wat bazel ik nou, je begrijpt me wel. Afijn ik heb bewondering voor welk maximaal resultaat je weet te behalen met dergelijke simpele dingen. Die trap met begroeiing ik zag meteen een indiana jones scène.

Ene, misschien Anna iets warmer aankleden? Volgens mij................... :laugh::laugh::laugh:
 
Peter, heel leuk dat je hier weer verder gaat met dit project, zeer inspirerend.
Blijf het lekker volgen en ideeën opdoen :)
 
Langzaam aan groeit het onkruid.....
Mooie how to om dit te maken Peter.

Fred
 
Ik ben al een aantal keer aan het piepen geweest, maar ik blijf me verbazen... zeer mooi uitgevoerd... ben benieuwd naar de kleurjasjes :):

BTW : altijd leuk om nog mensen creatief met neusdoekjes en verdunde lijm bezig te zien. Een waarlijk onderschatte tool papier !!
 
Dat is weer in één keer een flink stukje lees- en kijkvoer Peter.
Knappe vorderingen met een goede uitleg erbij over de gedane werkzaamheden.
Ik blijf met evenveel plezier volgen.

Mark
 
Als-ie een updeet doet doetiet goed !

Hoi Peter, man wat heb jij me weer verbaasd met je vindingrijkheid, zo'n scala aan inspirerende technieken die je hier toont. Als ik zie hoe die trappen tot leven komen tussen de rotskanten, wil ik eigenlijk niks liever dan zelf ook zo'n diorama starten ! De drakenkop had me al eerder uit de sokken geblazen maar hij deed het waarlijk opnieuw ! Al die soorten steentjes op de gevarieerde bodemstructuren maken dat het duizelingwekkend gedetailleerd overkomt. Hoe kom je erop om tissues zo te gebruiken dat het materiaal vegetatieve karaktereigenschappen krijgt ??? Spectaculair ! De gesmolten stukjes sprue die je omtovert tot paddestoelachtige creaties...te gek voor woorden en ik kan hier uren naar kijken ! Voor mij heeft dit diorama al lang een 11/10 verdiend, 't is maar dat je 't weet.

Oh ja Peter, ik verdenk Peter Jackson ervan jouw drakenkop te hebben gebruikt als inspiratiebron voor Smaug !
 
Allen bedankt voor jullie antoesjaste reacties :D

@Haddewadde, is geen gebazel hè:nowink: .... we zijn allen een individu met elk z'n eigen voorkeuren en interesses.
Ook ik bekijk categoriën die me minder aantrekken, maar waar wel weer genoeg interessants is op te steken..
De koudweer effecten in Olga's hemdje gaan nog verbeterd worden...zijn wat cartoonesk (mag wat meer subtiet..euhh subtiel..;) )

@GUnit, als ik ooit nog 'ns een boek laat uitgeven mag jij het voorwoord schrijven^^ fiiOJF.gif (en de review ;) ).
Het schuim met tissue idee heb ik afgekeken van een YouTube filmpje.
Heb nog gezocht naar 't linkje, maar kan de specifieke titel niet terugvinden.
Als je zoekt op "making model mountain" is er genoeg te vinden echter...

Peter Jackson's Hobbit deel 1 ga ik aankomende zondag zien, en daarna deel 2 in de cinema... ben benieuwd :8

Leuk om te vernemen dat jullie er plezier van hebt en er ook nog 'ns wat opsteekt :)

grappig groetje :P
GHsIou.gif
 
Laatst bewerkt:
The Hobbit II is een toffe film, knap gemaakt en een goede portie actie.
 
Nou heb dit draadje hier pas enkele dagen geleden zien bovenkomen en... WOW dat ziet er echt wel 'wijs' uit. Heb nog niet volledig alles doorgenomen maar je laatste posts... :ohmy: die trap, rotsen en bekleding ervan geven zo echt wel het gevoel van 'you're entering the deeper dungeon...' en dat zelf zonder een likje verf!

Geniet van de film, I vond ik persoonlijk een beetje 'mhhh' lang... II is wl zoals mijn voorganger zei 'best te pruimen' :)

Grtn Eric
 
Ik zal er zeker van gaan genieten ! het scheelt dat een film mij nooit lang genoeg duurt...vind ze altijd te kort...
 
ook de trilogie van "lord of the rings " allemaal achter elkaar?:P

grt Nicolas

Die drie samen kunnen nooit langer duren dan alle films van de Apenplaneet achter elkaar.
Heb in mijn jeugd ooit de kans gehad om deze bij te wonen in de toenmalige cinema "Capitole" in Gent. Begon iets na de middag en duurde tot na 11 uur 's avonds.
Megavoorstelling maar het gaf mij wel een geheel ander inzicht in het gebeuren dan indien je ze nu sporadisch afzonderlijk moet bekijken.
 
ook de trilogie van "lord of the rings " allemaal achter elkaar?:P

grt Nicolas
Ik heb die box, en elke aflevering is langer dan de bioscoop-versie.
Is gewoon genieten om zo'n verhaal in één stuk te kunnen bekijken ^^
Wel af en toe een pauze inlassen om dikke voeten te vermijden :laugh:

cinematografisch groetje :)
 
Hier hou ik van, pure fantasie die magnifiek tot uiting komt.
 
..breaking news...mr.paddo still growing....newsflash...greenstuff still works.......

Hier hou ik van, pure fantasie die magnifiek tot uiting komt.
goedemiddag.....wel.... een jaar later bijna :$ ... toch nog bedankt Tomas :D
-------------------------------------------------------​

...Ben even van boord dat schip met die rare piraat als kapitein :27:....had als parttime wapensmid
een verlangen gekregen om efkes te gaan passagieren op een andere planeet...nEXbr9.gif


d9MwQ4.jpgelkom terug lezers en kijkers ! Nie gelijk een update van 600 plaatjes hoor...en de Blunderbuss heeft nog echt Voltooi Voorrang hè...
maar heb nu goed zin in deze... en wil dat meteen delen :P

Heb draad voor nu opgepakt (nog net geen spinnewebben) die los hing aan Mr. Paddo...

Heel fijn de GreenStuff terug op tafel ^^

Tijdens het uitrollen leek het of ik het kneden verleerd was.
Ik zag bij de tweede bol putty die ik (dacht ik) toch echt lang genoeg had dooreen gekneed dit :
Je ziet hier duidelijk nog gelige adertjes/vlekjes. Er zaten ook heel kleine maar harde stukjes in (omcirkeld).
zkvwZQ.jpg

Het bleek dat het dunne buitenste randje van het gele komponent bijna uitgedroogd was.
Tijdens kneden versnipperde dit en ik kreeg dat uiteraard nooit goed 100% door elkaar gemengd.
Gewoon een dun stripje van het gele component afgeknipt en toen ging het mengen weer prima !
sN6TuG.gif hier kun je een uitleg lezen en bekijken over werken met GreenStuff :
GreenStuff uitleg deel 1 (iets naar beneden scrollen)
GreenStuff uitleg deel 2

Welnu, zo'n groen bolletje dus rolde ik tot een dunne staaf die ik dan in 3 of 4 stukjes afstak.
Die stukjes verder uitgerold tot sliertjes die dan plat gerold werden.
1ayaCk.jpg

Eerder al had ik de uitwendige gehoorgang (van koperdraad) omwikkeld met dergelijke putty strips.
obCapQ.jpg

De verse strips (niet uitgehard) zijn gebruikt om de gehoorgangen te verdikken.
Na het wikkelen is er met een medium-fijnpuntig pincet in de putty geknepen voor effect.
En ook een beetje erin geprikt.........ook voor effect inderdaad...
hyGofn.jpg

En toen ? ja euh da was'm eigenlijk...maar heb gauw meer... want de loop tentakels van Mr.paddo
zijn verenigd met het torso, dusss....Putty Party..AAhrrrrr...:| o sorry jWe4hs.gif

Gegroet vanaf m'n toverpaddenstoel :D

5GGx1l.jpg
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan