Hoofdsponsor

1/48 Eduard Mig-21 SMT [DONE]

Hey,

Je moet dan de F4 Phantom eens bouwen, dan ga je pas zien welke decals je moet plakken, zekers op schaal 48... 😉
Mooie bouw overigens.
Bezoek aan Polen en zijn geschiedenis staan nog op het programma ...
 
nu ja, ik ken ook 1/72 kitjes met 152 decals, en je blijft nog steeds veel van de camo zien...
 
Alez, we zijn weer een paar stapjes verder ... de stencils zijn achter de rug, en we beginnen aan de pannel-lines (1 kant is afgewerkt ...)

Groetjes

Patrick

attachment.jpg
 
Wat doe je met die panel lines dan? Een wash?
 
Ja, klopt Roy, een pin-wash, en daarna opkuisen met een vlak penseel, vochtig gemaakt met thinner.
 
Klinkt goed, echter een gewaarschuwd mens telt voor twee:

- Probeer het eens met een puntig penseel; wie weet vind je het niks maar ik vind het zelf fijner werken voor washverwijdering.
- Voor de zekerheid: de thinner gaat niet reageren met de onderlaag? (bijv. als je een enamelwash plaatst en je hebt een ongeverniste enamelbasis, dan kan de thinner de oude enamel meepakken tenzij die helemaal uitgehard is; en dat kan wel enkele weken duren). Ik dacht dat je basis gespoten was in lakverf, hetgeen dan niet uitmaakt want dat krijg je er niet meer vanaf al zou je het een dag onderdompelen in een bad zoutzuur, maar ik weet niet of je later nog toevoegingen had gedaan. Filters zijn vaak ook op enamelbasis en dan is het oppassen geblazen met de enamelthinner.
 
Thanks voor de tips Roy ... die thinner komt wel goed, i.e. is gespoten in alclad, en er zitten een paar lagen sols-plus op (lak -> future -> stencils -> future -> panel wash).
 
De pin-wash is min of meer afgerond, en gesealed met een laagje Liquitex vernis (Satin ... verdund met wat windex) ...
Ik ga deze Mig-21 nu rustig afronden & aan het volgende projectje beginnen ...

i-8wTMs6Q-X2.jpg

i-3kVH94B-X2.jpg

i-cSqhMPm-X2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor wat ik van vliegtuigen ken ziet deze er zeer geslaagd uit ;)
 
Waww daarnet nog eens alles van af het begin rustig doorgenomen,al zijn vliegtuigen niet mijn ding maar voor dit werk geef ik toch heel graag mijn complimenten ...😉
 
Mercikes Danny, Beyond ... ondertussen heb ik de bewapening en droptank eronder gehangen, en het neuswiel steekt er ook in ...
Het zijn de laatste loodjes ... :)

i-gFc78jf-X2.jpg

Ik ben ook een simpler alternatief voor de achterwand aan het gebruiken, nml. een groot blad stevig papier dat op zijn plaats wordt gehouden met
2 ronde velcro "tabs" ... snel en makkelijk, maar de schaduwen zijn wel wat scherper omdat er geen whitebox over staat, dus wat front-belichting zou
best mogen.

i-Kkk7LzP-XL.jpg

i-h7Th4c9-XL.jpg

Groetjes

Patrick
 
Handig die achtergrond ;)

De Mig ziet er nog steeds goed uit ;)
 
En hij staat op zijn poten ... :)
Nu de Pitot er nog op, en dan beschouw ik deze Mig (voorlopig) afgerond.

i-kLXpfGV-X2.jpg

i-NhkTqG4-X2.jpg
 
Super mooi eindresultaat hier behaald love it😉ook goed gevonden ivb de achtergrond foto's zien er ook heel goed uit met welk toestel en instellingen heb je dit gedaan😉
 
Hey Danny, mercikes ..

Het fotograferen doe ik met een reflex (D300) en een 60mm macro lens (op statief) ... Ik hang de camera aan de PC via USB en gebruik een applicatie (Helicon Remote/Focus) om (autom.) meerdere foto's van hetzelfde onderwerp te nemen met telkens een ander focus-punt ... Op die manier blijft het onderwerp in zijn geheel scherp, wat nogal eens een probleem is met kleine sterk ingezoomde objecten, weinig licht etc.

Groetjes Patrick
 
Hey Danny, mercikes ..

Het fotograferen doe ik met een reflex (D300) en een 60mm macro lens (op statief) ... Ik hang de camera aan de PC via USB en gebruik een applicatie (Helicon Remote/Focus) om (autom.) meerdere foto's van hetzelfde onderwerp te nemen met telkens een ander focus-punt ... Op die manier blijft het onderwerp in zijn geheel scherp, wat nogal eens een probleem is met kleine sterk ingezoomde objecten, weinig licht etc.

Groetjes Patrick

Bedankt voor deze info Patrick 😉
 
Hey,

Indd, heel knappe uitvoering van deze MiG. Da's eentje om naar buiten mee te komen....😉
 
Thanks allemaal ... er zijn wel een paar aandachtpuntjes die ik bij het volgende project zou willen vermijden ... bvb. de pasvorm van
bepaalde onderdelen (cockpit framing in dit geval), en misschien toch wat extra accesoires om het geheel nog wat fraaier te
maken (een ladder o.i.d.) ... we zien wel. Het zal een paar dagen duren voor ik de pitot-punt erop kan zetten, het kleinood moet eerst
in de primer -> dan future erop & dan een laagje alclad ... en dan is ie "af" :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan