Hoofdsponsor

1/48 Eduard Mig-21 SMT [DONE]

Hey Patrick, ben net pas op je topic gevallen en heb het eens doorgelezen. Echt machtig werk wat je hier laat zien. Ben onder de indruk van het idee om matte vernis op je aluminium gespoten onderdelen te "deppen" om zo geoxideerde vlekken te creëren. Mooie techniek, heel interessant. Ik kijk uit naar de updates.
 
Hey Buglar, thanks ... nu moet ik wel zeggen dat ik er wat voor terugdeins om die techniek op heel het model toe te passen, en dit om 2 redenen ...
Het creert een soort "texture" effect wat niet echt scale is (al merk je er waarschijnlijk op foto's niet zoveel van), en ten tweede kan ik moeilijk inschatten
wat het geeft op de decals ... en de decals vermijden is natuurlijk ook geen optie, want die zouden mee verweren ... dus ik ben er nog niet uit :)
 
Persoonlijk plan ik de decalfase altijd voor het verweren, omdat de geschilderde onderdelen die decals moeten voorstellen bijna precies op dezelfde manier verweren als de omliggende stukken.

Dat zou, voor een eventuele volgende keer, reden twee weghalen.

Wat de texture betreft.. misschien een beetje schuren (zeer lichte korrel) of opwrijven met een beetje keukenrol? Nee heb je, ja kun je krijgen.

Als je toch niet het gewenste effect krijgt, kun je het ook met oliev.... o wacht daar zou ik het niet meer over hebben :laugh:
 
:)
Die decalfase die gaat trouwens wel even duren ... ik dacht dat ik masking niet leuk vond ... maar stencils (en die jets staan er natuurlijk vol van) nog veeeeel saaier :)
 
Een eentonig werkje, maar het geeft zoveel meer aan je model...
Ziet er zeer mooi uit trouwens ;)
 
Dat ben ik met Beyond eens; ik zit hier met popcorn achter de monitor te genieten van de vooruitgang. Elke decal is er weer één.
 
Mercikes !
Ik denk toch dat ik, om wat te kunnen afwisselen met die voortkruipende stenciling, al aan het volgende projectje ga beginnen ...
Mijn idee was om de GWH Mig-29 op de bench te leggen, maar dat zou nog kunnen veranderen (ik krijg nml zin in de trumpeter Su-24M) ...
Zijn er rules omtrent het starten van meerdere WiP's op het forum ? Want zo ja, moet ik misschien de mig-29 thread verwijderen...

Groetjes

Patrick
 
Ik kan niet voor de moderatoren spreken maar ik dacht dat de belangrijkste WIP-regel op het forum is dat je er zoveel naast elkaar kunt hebben als je wilt.
 
Hey,

Indd, die decals plakken zijn een hele opgave, maar geeft toch zoveel meer realiteit. Overschouw het volledige vliegtuig en je zult genieten.... :)
Prachtig tot nu toe.... ;)
Ivm meerdere topic's , ik vermoed dat dit hier geen probleem is. Het grootste probleem zal volgen zijn en bouwen, maar dit ligt bij jouw natuurlijk.... :) ;)
 
In afwachting van echte updates (ben nog met de stencils in de weer ... traag maar zeker) een paar foto's van een serieus verweerde Mig-21.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De foto's zijn genomen in het Pools luchtmachtmuseum in Krakau deze zomer, een aanrader trouwens, ook de stad zelf. Ik was er voor het werk, maar
had er een dagje verlof aangebreid.

Hun site bevat een reeks virtual cockpit views, waaronder best een paar zeldzame ...

http://muzeumlotnictwa.pl/pano_zwiedzanie/zwiedzanie.php?w=a

Groetjes

Patrick
 
He wat grappig, dat wiel deed me meteen denken aan dat van een Dinky Supertoy.

Zie hier:

22734899156_ec705a9cee_b.jpg

Had ik geweten van de luchtmachtmuseum dan was ik afgelopen lente misschien ook wel langs geweest. Wij hebben een bezoek gebracht aan de fabriek van Oscar Schindler... leuk museum maar van de fabriek zelf is bar weinig te zien helaas.

Hoe ver ben je van plan de verwering van jouw Mig te gaan doorvoeren?
 
Hey Roy, inderdaad, grappig :)
Nee, "mijn" Mig ga ik niet zo erg verweren hoor, het zal subtiel blijven ...
Ben je in Auschwitz/Birkenau geraakt toen ? Ik was met de wagen, dus lag op de terugweg ...
Ik wist er al redelijk veel van, maar het was toch nog bijzonder aangrijpend, zeker dan Birkenau .... maar dat brengt ons wat ver
off-topic.

Groetjes

Patrick
 
Ja we zijn in Auschwitz 1 en Auschwitz-Birkenau geweest, voor mij de tweede keer maar voor mijn vriendin de eerste keer. Het blijft aangrijpend.

Goed dat de verwering subtiel blijft denk ik, want dat toestel op je foto's is natuurlijk vooral door het lange stilstaan in die toestand terechtgekomen.

Nog geen zin om verder te gaan met de decals? :D
 
Jeetje zo'n hoeveelheid heb ik nog nooit gezien, is dat typisch voor naoorlogse vliegtuigen? Of specifiek Migs?
 
Geen idee eerlijk gezegd ... naoorlogs/toenemende complexiteit bij het onderhoud lijkt me inderdaad de hoofdreden ..
Nu, Eduard is daar nogal extreem in, vooral in die "Profi" uitgaves ... ik denk dat ze de stencils laten vallen bij de weekend
editions.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan