Hoofdsponsor

1/35 Duobuild DJs / Famo : Faun SLT-56 Tanktransporter [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke leden we gaan ook nog eens een update plaatsen.

Zoals bij mijn collega Famo heb ik ook de sokkel voor de pedalen veranderd omdat deze van de kit dus te klein is. Ik heb een stuk plasticcard op maat gesneden en fijn koperdraad opgekleefd voor de anti-slip-ribben.

DSC02297.jpg

DSC02298.jpg

DSC02300.jpg

En terwijl ik de vorige keer de gordijnen voor aan de voorruit gemaakt heb, heb ik ook al de gordijnen die aan de kleine ruiten achter de chauffeur en passagier hangen gemaakt.

DSC02284.jpg

En omdat veiligheid op de eerste plaatst komt bij transport werden ook de gordels gemaakt.

DSC02280.jpg DSC02282.jpg

Voila dat was het weer voor nu.
Oh ja moesten er nog mensen willen lid worden van de Fanclub stuur gerust je aanvraag naar onze penningmeester Famo en je lidkaart word uw toegestuurd ;)
 
ziet er goed uit, nu nog het steuntje om je voet te laten rusten naast de koppeling ;-), of zit dit niet op dit soort vrachtwagens?

No , we moeten die gasten nu ook niet teveel verwennen é :laugh::laugh:

En wie denk dat onze DJs niet kan scratchen is er ook glad naast :tongue: ^^

@ DJs : penningmeester é :8 :laugh:
 
nu nog het steuntje om je voet te laten rusten naast de koppeling ;-), of zit dit niet op dit soort vrachtwagens?

Vrachtwagenchauffeur is wel een serieus beroep hoor :tongue:

@ Famo klinkt toch goed penningmeester :laugh:
 
Mannen, respect voor wat jullie met dat kleine scratchwerk en PE-friemelspul allemaal voor elkaar krijgen. :O
Klasse!!


Ik krijg al schele koppijn van alleen er maar naar te kijken. :D:D


DJs zei:
Oh ja moesten er nog mensen willen lid worden van de Fanclub stuur gerust je aanvraag naar onze penningmeester Famo en je lidkaart word uw toegestuurd
Zolang jullie het maar niet in jullie hoofd halen om op m'n blote buik jullie handtekening te gaan zetten. :D :D



Droop
 
Nee Droop dat zullen we op mevrouw Droop haar buik komen doen :laugh::laugh::laugh:
Maar we wijken af.......
 
De binnenkant van de deuren.

Even de toestand van de deuren zoals je ze terugvind in de doos.

1_s51.jpg

Hmmmmm :dry: , om dat allemaal in orde te krijgen zal er veel gesukkel aan te pas komen en het resultaaat zal er ook naar zijn. Dan maar de korte pijn !

1_s53.jpg

De binnenbekleding is in werkelijkheid een dunne plaat bekleed met een zwarte semi lederen laag van +- 1 cm dik. Dus wordt dat een koperen plaatje.

1_s64.jpg

De vijzen (P&D's) erop

1_s65.jpg

Daarop komt ook nog een instructiepaneeltje , een opbergingszakje met ritssluiting ( rits is wel te klein om te scratchen é ), de hendels om de deur te openen en om het glas te zakken. Op deze laatste moet er nog een stukje komen om vast te grijpen maar deze zal te broos zijn en wordt er later op geplaatst. De conische stukjes op de hendels zijn gemaakt met magic sculp.
Ook is er onderaan rechts een beugeltje geplaatst . Daarin komt er een harde rubberen strip te zitten ,die verbonden is met eenzelfde beugel op de binnenkant van de cabine, en voorkomt dat de deur zou overzwaaien. In een auto is dat meestal een geplooid metalen stuk tussen de scharnieren.
Ook eens een treffelijk handvat gemaakt om de deur dicht te trekken. Die in de PE-set was gewoon een plat ( nog te plooien) stukje terwijl het in werkelijkheid een ronde is. Kwestie van....

1_s66.jpg

1_s68.jpg

1_s67.jpg

Even een fijn stukje alu in het beugeltje gestoken zodanig dat hij een keertje goed zichtbaar wordt

1_s70.jpg

Voila ,en nu eens vergelijken

1_s51.jpg1_s69.jpg

De raamdichtingen aan de binnenkant moeten nog gemaakt worden.

Saluut
 
Famo gij ziet een krak..........man man.

Cheers,
André
 
Famo , kan niet meer dan prachtig schrijven , is een stiel die voor de volle 100% in je handen ligt

tom
 
Mannen ik volg jullie al een poosje in stilte...... maar kan niet meer stil blijven :huh::huh:
:wow: wat wordt hier mooi werk gemaakt.
Kan niet anders dan ook lid te worden van de fanclub:D:D

Fred
 
Ziet er inderdaad goed uit zo hé, beter dan ons eerste probeersel.
En wat lees ik nu dat ge geen ritssluiting gaat maken ,en ik zit daar nu al dagen aan te prutsen en te sukkelen, ga die dan ook maar weg laten hé :laugh::laugh::laugh: (grapje e pol) ;)
 
Allez gasten, bedankt voor de complimenten é ,we doen ons best


........ beter dan ons eerste probeersel.

Zeg wel !!!
Even verduidelijken voor de leden en niet-leden. De binnenbekleding van de deur had ik eerst in plasticcard gemaakt met alles erop en eraan. Het laatste maakte ik de beugel voor die rubberen strip onderaan de deur. Die beugel staat op een fijn plaatje die dan op zijn beurt op de deur staat. Toen pas zag ik dat de plasticcard eigenlijk veel te dik was in verhouding met de dikte van het plaatje van de beugel. Toen viel mijn euro dat ik mij voor de dikte van de bekleding gebaseerd had op het stuk uit de kit en niet op de dikte in werkelijkheid die te zien is op ons referentiemateriaal. Dus er zat niets anders op dan alles er weer af te halen en te herbeginnen :$
Nu eigenlijk, met dat het nu in koper is kon ik die verzinkingetjes rond de vijzen nabootsen want in plasticcard niet lukte
 
A



De binnenbekleding van de deur had ik eerst in plasticcard gemaakt met alles erop en eraan. Het laatste maakte ik de beugel voor die rubberen strip onderaan de deur. Die beugel staat op een fijn plaatje die dan op zijn beurt op de deur staat. Toen pas zag ik dat de plasticcard eigenlijk veel te dik in verhouding met de dikte van het plaatje van de beugel. Toen viel mijn euro dat ik mij voor de dikte van de bekleding gebaseerd had op het stuk uit de kit en niet op de dikte in werkelijkheid die te zien is op ons referentiemateriaal. Dus er zat niets anders op dan alles er weer af te halen en te herbeginnen :$
Ge zijt een perfectionist of ge zijt het niet hé.

Prachtig!!




Droop
 
Ik adoreer... Ik kan niet zonder... Ik ben SUPERFAN!!! Gewoonweg scratchwerk van de bovenste plank!! Machtig prachtig om te zien wat je allemaal kan doen met al die soorten materialen.
 
Ik adoreer... Ik kan niet zonder... Ik ben SUPERFAN!!! Gewoonweg scratchwerk van de bovenste plank!! Machtig prachtig om te zien wat je allemaal kan doen met al die soorten materialen.

Indeed das echt top.dat word echt machtig mooi.
 
Tja ,gisteren een spoedbijeenkomst georganiseerd met het bestuur omdat er zich een groot probleem voordeed
Het gaat namelijk over die verlaging in het dak van de cabine.

In werkelijkheid

1_s78.jpg
Bron: WWP: Bundeswehr Tank Transporters in detail

En de kit van onze chinese vrienden

1_s71.jpg

Nu hebben we al onze referenties ( fotoos en internet) afgezocht , maar nergens een foto tegengekomen waar die verlaging afgesloten is zoals in de kit . Al de modelbouwmodellen die je vind hebben dat allemaal met enkele uitzonderingen voor het model van Revell op 1/72
Het kan natuurlijk zijn dat dat in werkelijkheid kan ,maar waar zijn de voorziene gaten voor die bouten die dat deksel op de cabine houden ? Een optie misschien ?
Ons sterk vermoeden is dat men die verlaging vergeten is en het dan maar zo opgelost heeft met het idee in het achterhoofd : die bouwertjes zullen er toch niet op letten. Maar ach !!!.......
Die verlaging in het dak ,waar die ook mag voor dienen, zorgt er wel voor dat het plafond in de cabine verlaagt is . Dat plafond bestaat uit een effen plaat met luikjes in die dan ook dienst doen om opbergvakjes af te sluiten. M.a.w. De diepte van de verlaging is de hoogte van het opbergvakje (bij benadering é)

Enfin , ge weet stilaan wel waar we naar toe gaan zeker ? inderdaad.
Weer het slijpschijfje bovengehaald en de boel opengezaagd, gevijld, enz....
Eerst een modelletje gemaakt in papier en dat dan gebruikt als malletje voor het koper van 0.3 mm dik.

En hier zijn de pics

1_s72.jpg

1_s73.jpg

1_s74.jpg

1_s75.jpg

1_s76.jpg

En wij gaan verder......
 
nice, very nice...

ik heb er bewondering voor hoe jullie oog hebben voor elk detail om toch maar niks te vergeten
 
zoals silenoz zegt : jullie hebben ogen voor elk detail
prachtig uitgevoerd Applaus

tom
 
@ Silenoz & Tom : Details maken. Daar gaat soms veel werk aan vooraf zoals jullie weten.Tja ,soms zit je je hier onnozel te staren op fotoos en te kijken hoe die stukken in combinatie staan met andere . Dat zie je dan weer op ander fotoos enz...
En dan is het ook soms van : "Hoe gaan we dat hier nog maar weer eens oplossen ? "
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan