Hoofdsponsor

1/72 douglas Dakota c/47 [wip]

Erwin dat is terecht maar had het al gezien en heb al terug geschuurd en lijm aangebracht nog voor uw bericht .
maar nu 2 dagen later (droogtijd lang genoeg denk ik) heb ik gehad met vliegtuig het plezier is eraf.
vandaag beginnen opschuren en naden op rug zijn weg alsook snuit maar de vleugels aan rode lijn waren perfect maar met manipuleren met schilderen los gekomen dus daar had ik ook terug lijm aangebracht om dicht te schuren en zijn vandaag terug los gekomen en nu heb ik het gehad en mag deze topic afgesloten worden tot ik verder ben en weet wat er aan de hand is.
de onwetentendheid is groter dan lust en na 5 keer schuren primen en schuren met 3 soorten schuurpapier poepglad en dan komt lijm los is wat veel en leg ik het liever opzij voor lange tijd tot ik het snap. heb nochtans topic van Roy gelezen over lijmen maar gebruik misschien geen goede en zal dit nog eens moeten overlopen.
bedankt in ieder geval voor het volgen en zal mij verder concentreren op jeep en begin in stilte aan en ander project zodat ik niet stilval.
deze topic mag afgesloten worden .

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Pascal...vliegtuigen zijn nu niet de gemakkelijkste om te beginnen ....maar vind het heel jammer .maar dit gebeurd bij menig modelbouwer ..en je hebt ergens gelijk steek dat ding weg en laat het rusten ;);)...en zet je volle zin op je jeeps ..het plezier moet in de hobby blijven anders zijn het één en al frustraties ;););)
 
Spijtig dat de zin in de Dakota over is na die tegenslagen maar Spaander heeft gelijk, leg het even aan de kant en je ziet later wel verder.
Heb dat ook moeten doen met mijn Do24MS en die ligt ook te wachten op betere tijden.

Aan de andere kant bekeken: als je grote vliegtuigen bouwt loop je natuurlijk eerder de kans dat je dit tegenkomt dan bij kleintjes. Goed verlijmen en zeer goed laten uitdrogen is nog altijd de beste oplossing maar dikwijls is het ook aan te raden om er versterkingsbalken in te steken. Sommige kits leveren die, andere niet maar het gebruik daarvan komt natuurlijk ook met de ervaring en die moet je jammer genoeg nog wat opdoen.
Dus: even aan de kant en we zien later wel. Misschien maken we er opnieuw een duo bouw van want heb hier ook nog van die dingen liggen.
 
Pascal, wat de lijm betreft: als je hier liquid poly van Humbrol zou gebruiken om de twee helften van de body tegen elkaar te lijmen, en je drukt ze stevig aan, dan heb je geen problemen en hoef je naar alle waarschijnlijkheid niet eens te vullen.

Als je voor het vullen secondenlijm gebruikt (vermeerderd met bijvoorbeeld accelerator) zal die niet krimpen. Gebruik je putty's, dan zal die vulling wél krimpen (op Milliput na).

Het is jammer dat het bouwplezier wordt verstoord, maar zoals je zelf zegt kun je dan beter iets anders gaan doen. De Dakota vliegt niet weg (zeker niet in deze stand van zaken hehe) :)
 
Zeer jammer dit te moeten lezen Pascal maar ieder van ons heeft dit al eens ervaren,soms nog ...gewoon de boel laten bezinken en er komt wel een moment dat je er terug met deze kist tegenaan gaat..!!!
Je neemt hier een verstandige beslissing makker!!!

Grtz yves,
 
**** happens ik weet het , ik heb zo een kever Baja Bug liggen en nog een kever 1/16 waar ik met tegenzin terug aan zou moeten beginnen , dus op zij laten liggen is de boodschap he
Komt wel goed makker , doe gewoon waar je zin in hebt en alles zal wel terug in orde komen
grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan