Hoofdsponsor

1/72 douglas Dakota c/47 [wip]

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.694
Ik wilde 1 vliegtuig bouwen om dit toch eens gedaan te hebben en om bij jeep te plaatsen als voorbereiding Normandie.
De jeep staat in primer en kon me niet houden om te starten met vliegtuig .
de kit heeft in het algemeen een goede review en daarom deze aanschaf omdat ik het niet te moeilijk wil om te beginnen.
van de binnenzijde zal er niet veel te zien zijn dus hou ik het simpel en zal het alleen schilderen.
de buitenkant zal wat anders worden vooral het schilderen met borstel maar ga toch een poging maken.
De zwarte met witte banden op vliegtuig hebben wel verkeerde positie dan de werkelijkheid en zal daar rekening mee moeten houden want die moeten geschilderd worden.
maar ik zal al eens eerst hem proberen te monteren.

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
De foto's zijn helaas niet te zien.

Zo heel vaak wordt de Dakota volgens mij niet gebouwd, zeker op dit forum (dat toch al niet zo heel vliegtuiggeoriënteerd is) maar ten onrechte.. het is een mooie kist. Ik ben benieuwd naar de eerste werkzaamheden.
 
hoop dat je nu de foto's wel kan zien Roy.
alleen de cockpit is vast gemaakt met lijm de stoelen moeten nog wat bij geschuurd worden ook al zie je dat nooit meer maar voor mezelf wat les te geven doe ik het toch en wat zo belangrijk is dryfit is ook gedaan en heb de indruk dat alles voorlopig mooi past.

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Foto's te zien inderdaad, mooie kit zo op het eerste gezicht.
 
Zo te zien lijkt die kit stukken beter te zijn dan zijn voorganger.
De oude C-47 staat vol met rivetten, deze met diepliggende paneellijnen.

Als ik een goede raad mag geven: vooraleer de beide romphelften te verlijmen zal je ze best schilderen in een soort Interior Green. Daarna kan je de structuur aan de open gedeeltes nog benadrukken met een donkere wash.
 
Erwin ik doe alleen nog maar de dryfit wat tot nu toe goed meevalt en schilderen komt pas als ik wat ervaring op doe met jeep.
de binnenkant zal ik zo wie zo eerst moeten onder handen nemen en is een welkome afwisseling tussen de droogtijden in.

attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
chipping , drybrush en wash

vandaag mooi weer en in alle rust mijn oude borstels bovengehaald keukenspons versneden en het was tijd om een stapje verder te gaan.
vermits je de binnenkant van dakota niet kan zien was dit een excellent oefenterrein wat later van pas kan komen bij jeep en andere werken
na vele topics te lezen begin ik het te begrijpen en word het plezanter om steeds verder te gaan in stapjes weliswaar maar met dit als resultaat.

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Ben jij echt een beginner Pascal :P:P....man dit is echt een behoorlijk resultaat ...knap gedaan mateke :)
 
Een van de mooiste vliegtuigen volgens mij,en zeker als ze er wat afgeleeft uitzien,zoals in indiana jonesachtige filmen.........................
 
Haha je ziet dat je echt moeite hebt gedaan om de chipping tot een minimum te beperken, ik zie een Pascal voor mij met het puntje van de tong tussen de lippen... echt goed geslaagd hoor!

Je hebt ook niet de denkfout gemaakt om roest-chipping toe te passen. Zoals je waarschijnlijk weet, is 95% van zo'n vliegtuig niet vatbaar voor bruine roest omdat het allemaal van aluminium gemaakt is. Onder andere de complete romp is van aluminium. Dus goed gedaan.
 
Pascal voor je eerste keer vind ik het een heel mooi resultaat ...toppie mateke ;););)
 
Fraai werk Pascal..je maakt indrukwekkende vorderingen makker..!!keep following..!!

Grtz yves,
 
Yves Swa en Roy bedankt voor aanmoedigingen en mooie woorden.
Dat geeft moed en wat verder gedaan zonder veel uitleg vermits ik aan het leren ben en weinig kan uitleggen behalve bloed zweet en soms tranen maar dat is er gratis bij dus hier wat foto's.
dryfit was een zegen en dacht hier gemakkelijk weg te geraken maar met de vleugels en ramen cockpit brak het zweet uit want daar moest heel wat bij geplamuurd worden en bij nazicht zie ik dat ik binnenverlichting vergeten ben maar daar zie je gelukkig niets van .
heb hem dan in primer gezet en zie nu pas dat ik nog bij moet schuren wat zal gebeuren als primer uit gehard is.
het voelde nochtans glad aan en dacht dat ik hier prachtig werk had geleverd en dat was mis poes toen primer droog was
de rode pijlen geven aan waar veel is moeten geplamuurd worden .

]
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Ja Pascal, plamuren en schuren, zo bekend en zo belangrijk.
 
respect voor de vliegtuigbouwers want amai mijne frak als het moet passen. door de droogtijd van jeep te respecteren even wat voort gedaan aan vliegtuig en laat me niet verleiden om dingen te proberen waar ik nog niet klaar voor ben daarom hou ik het simpel en ja Roy telkens dryfit dat zit er nu wel in gebakken tot het kleinste deeltje . motoren moeten nog bijgewerkt worden.

attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Wat wil je bijwerken aan de motoren? Ik zou vooral de nacelles bijwerken door de daar nog aanwezige spleten te vullen met bijvoorbeeld secondenlijm en dan mooi te vijlen en schuren.

Goed dat het dryfit-principe er goed ingehamerd zit :D
 
Pascal, sorry, maar ik heb de indruk dat je alweer aan het lopen bent.
Op de foto's zie ik nog volop naden die moeten weggeplamuurd worden en je bent reeds aan het verven.
Onder de neus, boven de cockpit en op de body zelf; moet je toch beter kunnen wegwerken.....
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan