Hoofdsponsor

1/24 Dodge Viper GTS [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Groot gelijk jongens er gaat niets boven een zeer goede primer als ondergrond zelf gebruik ik ook die van Tamiya voor mij persoonlijk een van de beste die er is verder ben ik benieuwd naar deze foto's 😉
 
eentje uit de oude doos ik denk zo een 5jaar geleden als het niet meer is

attachment.jpg

attachment.jpg
sorry is een beetje te donker

greetz
 
Met spuitbussen van brico, karwei en andere doe het zelf zaken kan je wel degelijk een goed resultaat verkrijgen.
Het belangrijkste dat hier telt is de techniek waarmee je spuit.
En heb ook al vaak gespoten zonder primer, zelf acryl en zonder problemen.

Om de verf eraf te halen ga je even bij de apotheker detol halen.
Hebben ze in bussen van een liter.
Hiermee ben je zeker dat de plastiek niet aangetast word.

Als ik jou was zou ik herbeginnen en je body goed schuren.
Zo ga je ook die lelijke gietnaden van de body weg krijgen.
 
Ok herbeginnen is de boodschap.
Ik zie om de verf eraf te krijgen detol(Camaro69) en remolie (dendave). Wat is het beste?
En vervolgens afschuren? Daarmee is ook de "brico-primer" weg. Dan ga ik Tamiya primer halen en start ik opnieuw vanaf 0.

Merci voor de tips tot dusver! Dankzij jullie kan ik beter worden ^^
 
De verf (en primer) gaat er normaal bijna allemaal af zijn. (kan wel zijn dat je een beetje met een oude tandenborstel moet wrijven)
En in detol mag hij gerust 24 tot 48 uur liggen.
Het schuren is meer om de gietnaden weg te halen.
 
Blij verrast om de Dettol-tip te lezen, die is niet zo bekend. Ikzelf gebruik dat ook omdat het perfect werkt, maar heb ook goede dingen gehoord over remolie en ovenreiniger.

Als je Dettol neemt, pak je die met op de verpakking "Chloroxylenol". Het is geen vrolijk spul, maar wat is dat wel in modelbouwland...
 
Ik heb nog nooit de verf er compleet moeten afhalen van een model,
alleen van sommige onderdelen, maar daarvoor gebruik ik dan isopropanol ofzoiets
van de apotheker ook om mijn penselen uit te spoelen,
DE Vraag: is dat hetzelfde als dettol of is dettol nog iets straffer ?
 
Zie hier (plaatjes 22 en 23) om te zien hoe goed de Dettol werkt (ditmaal op 'chroom' maar op primer of andere verf werkt het even goed). Ook plaatje 26 toont nog een paar gedettolde onderdelen.

Guy ik weet niet of het hetzelfde is als wat de apotheek je heeft gegeven.
 
Ik sluit me aan bij de commentaren over de 'primer'. De Tamiya spuitbussen zijn inderdaad beter dan primer van de Brico.

Dat gezegd zijnde heb ik de primer van de Brico ook al gebruikt en met succes. Maar hier moet je zeer voorzichtig mee tewerk gaan. Als ik die gebruik dan is dat eerst 2 zeer dunne laagjes spuiten, vanop een afstand van 30 cm ten opzichte van het model. En als ik zeg een dunne laag dan heb ik het echt over 2 mist laagjes. Deze laat ik dan 24u drogen of zelfs 48u. En daarna dit process nog eens herhalen. Dus in totaal ben je daar dan toch een 4-tal dagen aan kwijt.

Maar het resultaat en de kwaliteit zijn bij mij prima uitgevallen.
 
Als je Dettol neemt, pak je die met op de verpakking "Chloroxylenol". Het is geen vrolijk spul, maar wat is dat wel in modelbouwland...

Waar is dit dan te verkrijgen? Ik heb net gekeken in de brico, maar kon het niet vinden. Specifiek modelbouw gerij?
 
Idd apotheek, in bussen van 1 liter.
Zal je in de doe hetzelf niet vlug vinden.
Dettol is een ontsmettingsmiddel.
 
Remvloeistof werkt bij mij nog het beste , dettol ook maar koop eens een litertje ben je snel een hoop geld kwijt tegenover remvloeistof dat zal je gratis krijgen bij elke deftige garagist want die moet betalend zien weg te krijgen ( oude remvloeistof wel te verstaan )
 
Ik gebruik ook spuitbussen primer van brico maar er moet wel gezegd worden dat er nooit een strakke eindlaag nodig is bij mijn projecten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan