Hoofdsponsor

1/24 Dodge Charger Daytona R/T 2006 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die kan je normaal spuiten op de manier dat ik spuit.
Ik heb al verschillende merken gehad van motip tot het huismerk van gamma.
 
Vandaag was ik mn model even aan het bestuderen hoe ik het verder zou aanpakken, welke kleuren voor het interieur, enkele stukken in dryfit gepast enzo.
Toen viel me plots op dat de achterbank een probleem zal geven ivm de gordels. Op de foto kan je zien dat er 3 gordels zijn en slechts 2 aansluitingen. Der zal er dus eentje bij moeten komen. Daarbij komt dan nog eens dat de voorzetels totaal "geen" gordels hebben. Deze zal ik dus zelf moeten maken. (had hier gedacht om gebruik te maken van platte elastieken).

sized_DSC04988.jpg
 
bij veel auto's zie je regelmatig dat de middelste sluiting onder/achter de zetel zit, dus...

gaan platte elastieken niet te dik zijn? Eventueel gewoon maken van dubbel geplooide tape?
 
Gaat een mooie auto worden en wat betrefd het spuiten grondverf of grote vlakken spuit ik ook met spuitbus van motip net wat Jelle zegt om de 10 a 15 minuten over spuiten werkt het best en blanke lak poetsen heb ik nog nooit gedaan (toch eens proberen) mijn modellen glimmen met lak net zo mooi.
Succes.

Gr
Dirk
 
Ben momenteel verder de motor aan het bouwen. Heb deze foto als referentie:

sized_Chargermotor.jpg

Dit zijn reeds 2 delen die in verdere afwerking zijn van de motor, voor de reservoir met de rode vloeistof heb ik het bovenste in het wit gestoken en dan de tube in't zwart en de dop in't aluminium. Voor de reservoir zelf heb ik eerst roestkleur genomen, dan een drybrush met wit erover, en daarover een drybrush met karmijnrood.

Dit is de allereerste keer dat ik drybrush en had totaal geen idee wat te verwachten. Vind het persoonlijk niet echt mislukt voor mn eerste keer.

sized_DSC04989.jpg

sized_DSC04990.jpg
 
Vergeet niet dat de camera ALLES ziet. Ook dingen die wij met het blote oog niet onmiddellijk zien.
Dus mag je wel stellen dat je eerste drybrush-sessie, geslaagd is.
 
Vergeet niet dat de camera ALLES ziet. Ook dingen die wij met het blote oog niet onmiddellijk zien.
Dus mag je wel stellen dat je eerste drybrush-sessie, geslaagd is.

Woehoee thx!!! hehe, kwas echt onzeker hierover, totaal geen besef hoe droog mn penseel moest zijn enzo, hoelang erover borstelen, enz...
 
Heren, kweet dat ik veel vraag maar ben liefst zeker voor ik stomme dingen doe.
Ben ondertussen een bus vernis gaan halen en nu is mijn vraag, spuit ik de laag als de carrosserie op het onderstel is geplaatst? Of doe ik het nu terwijl het nog allemaal losse onderdelen zijn?
 
Die kan je het best nu spuiten.
Anders gaat alles blinken, ook wat niet moet blinken.
 
Kheb een onderdeel gisterenavond geverfd met olieverf, nu is dit nog steeds niet droog? Is dit normaal of heb ik nu echt iets stoms gedaan?
 
Wat bedoel je precies met olieverf maatje,enamel? of verf van ander merk buiten die van modelbouwen om? want als dat het geval is kan het wel een tijdje duren.
 
Wat bedoel je precies met olieverf maatje,enamel? of verf van ander merk buiten die van modelbouwen om? want als dat het geval is kan het wel een tijdje duren.

Euhm wel khad in den Blokker een setje tubes olieverf gekocht.
 
Nee, jongen, dat gaat niet goed lukken met olieverf.
Deze heeft idd een ZEER lange droogtijd.
 
Inderdaad zoals Dominiek dus zegt he maatje het gaat inderdaad zeer lang gaan duren.Heb je geen humbrol verf of andere merken om je juiste kleur te verkrijgen?
In bepaalde verven zitten versnellers en verharder dus die zijn stukken sneller droog(handdroog dan).Welk onderdeel deed je me olieverf maatje??wat dat zeg je hier niet dus.
 
Inderdaad zoals Dominiek dus zegt he maatje het gaat inderdaad zeer lang gaan duren.Heb je geen humbrol verf of andere merken om je juiste kleur te verkrijgen?
In bepaalde verven zitten versnellers en verharder dus die zijn stukken sneller droog(handdroog dan).Welk onderdeel deed je me olieverf maatje??wat dat zeg je hier niet dus.

Ja hoe noem je dat stuk he, het is volgens mij de bodemplaat. Een groot driehoekig stuk dan onder de stuurinrichting van de voorwielen komt.
 
Tom, heel af en toe duik ik in de autosectie en zo kwam ik bij jou terecht. Eigenlijk zou je geen olieverf mogen gebruiken om auto onderdelen mee te schilderen. Om olieverf echt dekkend te krijgen, moet je méérdere lagen leggen, bovendien wil het niet echt hechten op plastic. Olieverf is onmisbaar voor het toepassen van washes en filters, maar dus niet om een onderdeel van verf te voorzien. De droogtijd is hier een bijkomend probleem omdat je niet verder kan. Daarom, gebruik beter acrylverf, die is onmiddellijk droog en je kan gelijk verder! Humbrol enamel kan ook, maar ook dan moet je een week wachten voor je weer verder kan, deze verf moet niet alleen drogen maar vooral ook uitharden.
 
Inderdaad GUnit, heb het nu kunnen oplossen door er vernis over te spuiten, het is op deze manier veel sneller gaan drogen. Gelukkig is het een deel langs de onderkant wat niet altijd in het zicht zal zijn.

De uitlaten vond ik ook aan de dikke kant en heb deze dus wat uitgeboord zodat ze fijner zijn en ook dieper.

Ben ondertussen begonnen aan de afwerking van het interieur, met name de zetels en het dashboard. Het is nog maar het beginstadium en vraagt nog veel verfijning en afwerking in het algemeen. Het geeft wel reeds een beeld van het hoe zal zijn.

Hier een dryfit van het geheel op de chassis.

sized_DSC05008.jpg

sized_DSC05009.jpg


sized_DSC05012.jpg

sized_DSC05011.jpg

sized_DSC05010.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan