Hoofdsponsor

1/24 Dodge Charger Daytona R/T 2006 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet dat je het niet zo bedoeld maatje wees daar gerust in,het komt erop neer dat een ervaren modelbouwer zeer goed kan zien of men beginnend is of een pro is. Helaas was ik wat te snel met de lovende woorden dus en zag niet dat er nog gietnaadjes waren he lollollol.Wees gerust patje kan tegen stoten en heb er geen probleem mee ook.Vond gewoon dat het toch al wel mooi werd en is zelfs.Ik moet absoluut es wat gaan doen aan die ogen he moehahahaha.
Patje.
 
Mn Optimus Prime gaat ff langs de kant zolang ik geen nieuwe inkt en papier ben gaan halen. Heb eigenlijk ook ff genoeg van het rillen, snijden, plooien en plakken. Droom er al van lol.

Dus vandaag wat verder gedaan aan de Dodge en opnieuw heb ik al jullie hulp en advies nodig. Ben gestart met de stoeltjes te lijmen en zoals je op de foto's kunt zien sluiten ze niet zo goed aan. Dus zoals Patje al eens had gezegd "polyfilla", en dat heb ik dus gedaan. Via de foto's het resultaat. Hier had ik dus graag meningen en hulp gekregen of het al dan niet goed is of wat ik beter kan doen.

sized_DSC04964.jpg

sized_DSC04965.jpg

Dit is wat ik er ondertussen heb kunnen van maken:

sized_DSC04967.jpg

sized_DSC04968.jpg
 
Dat heb je al goed opgelost.
Zo te zien (foto kan ook bedriegen) is het nog niet helemaal strak.
Ik zou ze nog een plamuur rondje geven.
Daarna even grondverf overspuiten (liefst grijs) zodat je eventuele putjes kan zien (zie je beter met grondverf).
En dan eventueel nog een beetje bijwerken indien nodig.
 
Nee het is nog niet helemaal strak dat klopt. Met wat smeren jullie de plamuur erop? Een mini spatel of met de vinger?
 
Kan je iegenlijk vanalles voor gebruiken.
Ik gebruik soms een strip die ik afknip van een oude kaart. (kaart ala bankpas type)
Je kunt een spateltje gebruiken.
Een houten latje.
Wat je bij de hand hebt.
 
idd doe ik ook zo en is makkelijk in gebruik,ook is het netjes strak dan en is het gebruik veel minder ook.
 
Kheb er net de tweede laag opgedaan en terug bijgeschuurd. Moet je dat nog nat schuren of niet?
 
Je hoeft het niet nat te schuren,
enkel zien dat je fijn schuurpapier gebruikt.
gronverf erover en dan zou het goed moeten zijn.
 
Heb vandaag voor de allereerste keer een primer gespoten, weliswaar met een gewone spuitbus daar ik nog niet over een AB beschik (vind het nog wat te vroeg om dit aan te schaffen).

Heb de laag gespoten met Dupli Color spuitbus. Wat vinden jullie ervan?

sized_DSC02655.jpg

sized_DSC02651.jpg

sized_DSC02653.jpg

sized_DSC02654.jpg

sized_DSC02652.jpg
 
Ziet er op het eerste zicht niet slecht uit. Maar dit is zeer moeilijk te beoordelen op deze foto's.
Wat denk je zelf?
 
Volgens mij ziet het er goed uit, kzie nergens oneffenheden ofzo en het droogt netjes op. Vraag me alleen af of ik onmiddelijk de lak kan spuiten ofdat er nog een extra laag primer overheen moet?
 
Dat heb je zeer goed gedaan.
Nu alles eens kontroleren of er nog fouten inzitten.

Momenteel spuit ik ook alles met spuitbussen.
Grondverf, kleur en vernis.
Dus daar is niks mis mee.
 
je laat het best nog wat uitharden denk ik voor je gaat lakken.
 
Als de grondverf gedekt lig kan je hier de kleur overspuiten.
 
Kheb de lak er opgezet, heb dit 2 keer moeten doen. Na de eerste keer kreeg ik hier en daar precies zo'n ledermotief. Heb dit dan opgeschuurd met zo'n groene pad. Gelijk dat groene bovenop zo'n keukensponske.

Daarna terug lak. Dit is nu het resultaat. Heb dus ondervonden dat het niet zomaar wat met een spuitbus een kleurke eropzetten is. Heb hier dus terug bijgeleerd en dit zal me opnieuw goed van pas komen bij volgende projekten.
Modelbouwen is echt iets wat je niet van vandaag op morgen onder de knie hebt. In elk geval ik wijk af.
Maar normaal moet hier nu nog vernis over dacht ik?

sized_DSC04986.jpg

sized_DSC04985.jpg
 
Dat klopt.
Nu nog een paar laagjes vernis en dan kan je hem doen blinken door middel van polish.
 
Je moet nooit proberen om het in 1 laag gedekt te krijgen. (teveel risico voor lopers)
Ik spuit over het algemeen 4 lagen.
2 nevellagen en dan 2 natte lagen.
Met een tussen tijd van ongeveer 10 minuten.
 
Je moet nooit proberen om het in 1 laag gedekt te krijgen. (teveel risico voor lopers)
Ik spuit over het algemeen 4 lagen.
2 nevellagen en dan 2 natte lagen.
Met een tussen tijd van ongeveer 10 minuten.

Slechts 10 min tussen de lagen? Ik heb telkens 2u gewacht, dat stond zo op de spuitbus.
 
Welk merk is die spuitbus?
en is het na 2 uur stofdroog of wat vermeld de bus?
Ik wacht maar 10 minuten zodat de vorige lagen niet volledig droog zijn.
Dan gaan de volgende lagen beter openvloeien in de vorige laag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan