Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Chiens méchants !".. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nu zie ik pas wat een slechte foto dit is ! Zoveel tussenschakeringen die de camera niet zag. Zo zie je maar dat een goeie foto belangrijk is. Toch bedankt Koekie.
 
Hey, :)

Inderdaad, zo ver zo goed. Prachtig gedaan.8);)
 
Guy, waarom heb je de muur niet gewoon naturel gelaten ? of heb ik ergens iets vergeten te lezen ?
Was het de bedoeling dat je een wit "gekaleide" muur maakte? zoja dan zeg ik niets .
Tis niet omdat ik niets zeg dat het niet mooi is é !
Als je er nog een halve leeuw bijzet, zou ik dat "bolletjes" ornament wegnemen. Denk je niet dat het een beetje te vol komt te staan qua ornamenten?
 
Swaken, dank u, morgen gaan we verder !

Famo, de muur heb ik "geschilderd" omdat de steentjes te druk waren, ze trokken veel aandacht weg van het kanon terwijl dit de blikvanger moet worden. De overwegend rustige cremewitte muur verwordt nu echt tot fond voor mijn artilleriestuk. Hierdoor verkrijgen mijn ornamentale leeuw en urne eveneens meer bestaansrecht zonder te zeer aandacht op te eisen. De leeuw op de gehalveerde paal ga ik binnenkort beginnen sculpten. Hoogstwaarschijnlijk wordt dit een beschadigd, deels afgebroken exemplaar.
Het idee van de ornamenten heb ik ontleend aan de poort en omheining van een landgoed/domein bij ons in Essen, waar ook meerdere ornamenten de ingang versieren.
Bedankt voor je visie, blijven doen aub.
 
Hola jongens,

Geen update zoals normaal, het is ook niet echt de moeite om er foto's bij te plaatsen.

Het beton van de leeuw en ornament alsmede de dorpels werden verder op kleur gebracht. Hiervoor heb ik de leeuw zelf ook moeten herwerken om alles op mekaar af te stemmen.
Momenteel zit er op het geheel een licht/schaduwlaag, in een passende kleur, heel standaard nog allemaal. Na droging ga ik weer verder en ik zal foto's posten van elke sessie.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Dit is niet normaal meer....:ohmy:

Ben ik enkele weken weg, en dan moet ik hier 5 pagina's bijlezen, en ik val hier bij iedere update van mijn stoel...
Straks kan ik niet meer deftig lopen en/of zitten van de blauwe plekken op mijn billen :nowink:

Bij deze zou ik willen voorstellen, als ik nog eens op reis ga om een bouwstop in te lassen ;)

Prachtig hoor GUnit, dit is echt wel enkele stappen hoger dan de bovenste plank....
Zelfs met een ladder blijft het onmogelijk om hier bovenuit te komen, echt TOPwerk...

Maar toch bedankt om ons allen zoveel bij te leren.

Grtz,
Beyond
 
Hoi Beyond, blij dat je weer van de partij bent, en ook jij weer snel beginnen updaten !

Na het sculpteren en afwerken van de leeuw is het allemaal wat minder interessant geworden, maar het bijhouden van het topic is iets wat ik best graag doe.

En bijleren, prima, maar de dag dat ik belerend zou overkomen moet je het me zeggen, het gaat om het delen van de ervaringen, toch ?

Weer een minder spectaculaire update, heb weer wat verder gedaan aan het muurtje. Ik probeer thans meer kleurvariaties op te bouwen door de verf op uiteenlopende technieken te gebruiken. Natuurlijk kan je hierbij niet om de traditionele washes heen.
De wash zoals hieronder gebruikt is de zogenaamde vuile wash, bedoeld om de boel wat verwering te geven. Bestaat uit : white spirit 95 % + olieverf zwart en gebrande omber 5 %.
Gewoon over de arduinen/betonnen delen geborsteld, ten dele weer verwijderd, enkele eerste aflopers op de leeuw gezet.

De foto werd omwille van de slechte kwaliteit licht wel bijgewerkt, en dan nog is het gene vette, sorry daarvoor.

HPIM2921.jpg

Tot morgen zekers ?

Cheers ! GUnit.
 
Hoi mannen, ik heb vandaag weer wat verder gedaan aan de muur, al is het geheel nog niet af.

Na de vuile wash heb ik me aldus gewaagd aan de groene aanslag, de pokkerige vlekken, etc.

Ook hier kwam het lanceren van de verf via de tandenborstel goed uit eigenlijk.

16-2.jpg

Groeten van GUnit.
 
ja hallo, daar krijg ik dus echt pijn van in mn kaaksspieren he, zoveel moeite om mn mond toe te houden.
Man, jij moet kunstenaar worden voor zoverre je het nog niet bent
 
Ahaaa de thread gevonden. Ik heb het plezier en de eer gehad om een middagje met de Guy te bouwen en heb deze dio in't echt mogen zien!

We zullen maar zwijgen van het onfortuinlijke accidentje die middag hé Guy ;) maar ben ik blij dat alles goed is gekomen en je terug met volle moed aan dit dio hebt verder gewerkt! Ben zoooo benieuwd naar het poortje dat je gaat gebruiken :)!

Echt Guy toch straffe kost wat ge hier uithaalt makker!

Grtz
 
Ho ho mannen, niet overdrijven he, mijn kop niet zot maken voor zover dat al niet gebeurd is !

Ik heb de muur ondertussen weer wat verder naar de eindstreep gebracht, maar er dienen nog enkele "schoonheidsfoutjes" weggewerkt te worden.

Om duidelijk te maken welke foutjes, heb ik deze omcirkeld in de laatste twee foto's van onderstaande :

Zij-aanzicht betonstructuur en groene aanslag, mosjes...

17-2.jpg

En hier de omcirkelde foutjes :

Hier gaat het om het kleine wormpje lijm dat vanachter het kurksteentje is komen glippen, dit zal ik verwijderen :

18-3.jpg

Vlekjes die er niet thuishoren wegens foute kleur/vorm :

19-2.jpg

Na dit weekend kan ik dit achterwege laten en me verder focussen op de sculpteerwerken van de tweede leeuw (ja, die komt er echt wel !).

Groeten en goed weekend ! GUnit.
 
ik zou dat wormpje lijm en die vlekjes laten voor wat het is.
Rekening houdende met de tijdsgeest waaruit dit zogezegd komt, denk ik dat zo een wormpje iets is dat je in het echt ook zou tegenkomen hoor.
En die vlekjes, dat ligt ook aan het weer he ;)
 
Nee Herptile, dit irriteert me en die gaan eruit, den aard van het beestje !
 
.... den aard van het beestje !

Bedoeld ge die leeuw ?......:laugh::laugh:

Van dat wormpje zou ik afblijven ,want als je oude muren bekijkt zie je dat deze dingen daar soms op voorkomen. Zo nauw stak het niet vroeger, maar enfin ,ge doet maar é Guy ;)
 
Oke, alleen de vlekjes dan.

Tx voor de adviezen mannen, weldra een update in figurenforum.
Voor ik met mijn laatste leeuw aan de slag ga, wil ik eerst een figuurtje proberen te sculpteren. Afwisseling he, en een figuur is al zo lang geleden. Het is trouwens allemaal de schuld van Rene Duret, die me zo heeft opgewarmd met z'n leuke figuurprojecten ! Maar toch bedankt hoor Rene...
 
guy

ziet er mooi uit, zit gij nu al op zijn troon:dry:

grtz

huge
 
awel makker
das pas mooi zie ik ben blij dat ik er weer is naar gekeken heb
doe zo voort maat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan