Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Chiens méchants !".. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je had beeldhouwer moeten worden als ik dit zo zie. Deze dio gaat prachtig worden dat kan je nu al zien.
 
Jawadde Guy, je tovert hier weer wat uit je vingers hoor :O Ongelooflijk wat jij met een beetje "boetseerklei" kan doen Applaus
 
Ik heb zelf ook wat plaatjes gemaakt voor je. Kwam er langs rijden, dit geeft ook nog eens een leuk gesprekje met de eigenaar. Als je zo ineens de figuren op hun tuinhekken aan het fotograveren bent. Er kwam er zelfs eentje met een jachtgeweer naar buiten. :O Maar ze hadden deze al een aantal keren weg genomen en vernield, daar was hij bang voor. Eens uitleg gegeven waarom ik deze foto´s nam, was het goed. Ook de website van dit forum afgegeven zo dat hij de foto´s ook zelf kan zien. Hij vond het wel raar dat ik hier om kwam rijden, echter ben ik ze onderweg gewoon tegen gekomen toen ik naar mijn oude werkgever reed om daar als klant weer eens op bezoek te gaan voor de aanschaf van een fietswiel.

Hiervoor dus wat extra materiaal.

Loeki de leeuw.
1_131020091830.jpg

1_131020091831.jpg
Deze houd alleen een wapenschild vast. Maar het idee is natuurlijk het zelfde.

1_131020091832.jpg
De groene aanslag zoals ik bedoelde. Deze word echt wel bijgehouden.

1_131020091833.jpg
Eentje van dichtbij.

1_131020091834.jpg
Een voor de achterkant

1_131020091835.jpg
Hier is goed te zien dat de bovenkant wel wat donkerder is.

1_131020091829.jpg
Tja, bijna rennen dus..... Maar deze heeft ook wel wat, zeker voor het dio waar jij mee bezig bent.

1_131020091828.jpg

1_131020091827.jpg

Ik hoop dat je hier weer wat aan hebt.
 
Rik je bent een prachtcollega ! Om je leven voor mij te riskeren, jachtgeweren amai dat is straffe kost ! En de referentiefoto's zijn ook niet mis, super gewoon, vooral de mosfoto's zijn interessant en die ga ik zeker toepassen in mijn afwerking. Dikke merci man !

Het is tijd voor...de muuuuuuuuuuuur !!!

Ik had vandaag toch niet genoeg tijd om de sculpteerwerken aan te vatten, dus heb ik mijn muurtje van twee behandelingen voorzien.

1) eerst met verdunde houtlijm verstevigd door goed inborstelen. Na uitharding wordt dit veel minder breekbaar.

2) na droging de muur met pleistergips ingevoegd.

Foto's :

8-2.jpg

9-3.jpg

Nu kan ie drogen en dan zal ik nog foutjes weg kunnen krabben mocht dat nodig zijn. Als dit goed zit, is het schilderwerk dubbel eenvoudig en plezierig.

Tot later !
 
Laatst bewerkt:
G. Jongen, jij bent te gek om los te lopen. Ik zal je interneren en opsluiten........... in mijn kelder.

Zó schóón.....
 
....... tja, er zijn maar zoveel superlatieven in de nederlandse taal en ik ben er zeker van dat ze hier allemaal al gepasseerd zijn. Dat muurtje heeft de indruk van een oude gekalkte muur die erg te lijden heeft gehad :)
 
Wouteb, Tomas en Scotty, ExSerco, merci vrienden, ik heb jullie replies in voorgaande update niet gezien, waarschijnlijk weer niet goed uitgeslapen of zo !
Dus na mijzelve met den lederen broeksriem gekletst ende geslagen te hebben ter tegenprestatie, weer wat verder gedacht en gedaan !

De bloemenvaas gaat niet door : te hoog !

Vandaar een simpel sierornament, een samenbrengsel van een dopje van een scalpelhulsje (rode bodem), een stift, een knikker, een 1/72 wieltje van een model, nog twee andere stukjes ervan...

Daarover werd Milliput verdund met plasticlijm geborsteld voor de ineenvloeiïng van de delen.

Nu kan ik alweer gaan primen en spetteren met mijn tandenborstel !

10-6.jpg

Tot later !
 
Laatst bewerkt:
Als je zo'n dingen blijft maken, vind ik het niet erg dat je eens iets mist van reacties.
 
Hoi jongens,

Vandaag heb ik een aanpassing gedaan die alleen maar uitdraaide in het voordeel van mijn hoofdrolspeler, de LeFH.

Wat had ik gedaan ? Toen ik de muur geprimed had en erna de steentjes had ingeschilderd met een basis bruinrood, kwam ik tot de vaststelling dat mijn hele kanon er als het ware in opgezogen werd. Het was te druk en alle aandacht dreigde te versplinteren naar allerlei kleurtoontjes en -tintjes in de muur.

Dus ben ik gaan googelen. Oude geschilderde muren en aanverwante...

Nu staat mijn muur er dus geschilderd bij, in een kleur door menging van volgende verfjes : mat wit, mat oker, mat zand, mat lederbruin, mat aardebruin. Het leek wel het testlabo van De Waal Verven.

Voor het bepalen van de kleur heb ik mijn stukje geschut binnen handbereik gehouden, dit moest immers goed matchen.

Morgen gaan er enkele washes over zodat het uitzicht wat doorleefder wordt, filtertjes, aflopers, vuil, wat mosgroen van onder, noem maar op.

Trouwens, de topdelen van de muurtjes worden allemaal nog arduinkleurig geschilderd, alsook de panelen rond de palen onderaan.

Morgen dus een dikke vette nieuwe situatie.

Foto's :

11-6.jpg

13-5.jpg

12-5.jpg

Ik denk dat ook de figuren tegen deze relatief lichte achtergrond mooi zullen uitkomen en vanzelfsprekend hoop ik dat ook jullie mijn redenering kunnen volgen en bijtreden.

Cheers friends ! GUnit.
 
Altijd prachtig om te zien wat ge allemaal maakt Guy ^^

De muur ziet er heel licht uit van kleur, maar dat zal ook wel komen door de donkere onder- en achtergrond denk ik.

Knap werk, het is weer uitkijken naar de volgende update.

"Wet Sellery"
 
Inderdaad knap gedaan. En ik kan je beslissing zeker bijtreden.
 
op die andere pilaar ontbreekt nu nog wel het perfecte spiegelbeeld van die eerste leeuw he :p

Maar nu ff serieus: WAUW, het wordt hier beter met de dag gewoonweg
 
Pascal, het is inderdaad nog wat aan de lichte kant, het moet een cremekleurtje worden, ietwat verweerd door vuil enz. Misschien ook wel het licht van mijn lampje erop dat het zo fel maakte.

Wouteb, blij dat het goed gevonden wordt, het is altijd moeilijk om uit die twister aan ideetjes het meest geschikte te halen. Het probleem van elke bouwer denk ik.

Herptile, er ontbreekt toch niets mijn grote dioramavriend. Die leeuw is gewoon van z'n sokkel gesprongen om een Fritz op te eten. Nee, wees gerust, die gehalveerde leeuw komt er, al moet ik 100 keer opnieuw beginnen sculpten. Wat dat betreft ben ik zelf wel een koppige doorzetter. Toegegeven hoor, die muur pak ik nu aan omdat ik tamelijk wat schrik heb om aan dit knettergekke subonderdeel te beginnen. But it's coming up next !

Nu heb ik alles in gereedheid gebracht om de arduinen dorpels en het ornament te gaan airbrushen. Later zeker foto's, het gaat weer helemaal anders overkomen denk ik.

GUnit.
 
Je moet die halve leeuw toch niet sculpten? Je kan toch gewoon een mal maken van de helft van de eerste leeuw?
 
tja, keuze en nog meer keuze.

Ik denk dat je de muur toch ook een beetje moet laten bladeren enzo. Dus een beetje verweren en beschadigen. Omdat je nu een lichte kleur neemt als uitgang, denk ik dat het wel kan. Alleen niet te scherp om maar te zeggen.

Zo ook zou ik de tweede leeuw gewoon sculpten. Deze hoeft niet geheel gelijk te zijn. Kan zelfs in een andere stand.

Kijk eens naar mijn gefotograveerde loeki. Die heeft een wapenschild dat hij vast houd. Omdat de muur aan de andere kant van de poort een andere hoek heeft kan dit goed. Vaak genoeg gezien dat er dan met verschillende ornamenten gewerkt word.
 
Ratticus, dan zou ik dus een kunstenaar zijn, of een kunstenmaker ?
Tx !

Wouteb, er moet toch wel wat uitdaging aan blijven he ? Komt goed !

Dank u Kurt !

Modelengeneer, die muur wat verweren, da's nou net wat ik ondertussen gedaan heb, maar nog niet helemaal af hoor. Integendeel, het arduin en het ornament moeten nog helemaal verder uitgewerkt worden. De muur zelf wil ik ook nog net iets sprekender maken.

Weer een voorlopige toestand gefotografeerd :

14-5.jpg

Tot later ! Morgen heel de dag bouweuh !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan