Hoofdsponsor

1/35 Der Ruckmarsch [wip]

Die houten balkjes...proper gedaan mijn gedacht..!!!
Gaat mooi decor worden...

Grtz yves,
 
Schitterend de verwerking van dat echte hout in werkje Rik.
Had je dan niet beter een weinig plaaster afgemaakt om de verbinding tot stand te brengen ?
Had je het vullen achteraf uitgespaard en geen kleur verschil.

Mark
 
@Yves : bedankt, ik doe mijn best.

@Interceptor : Ik denk dat de verbinding sterker is met de siliconen-lijm, het plaaster zul je ook vlakwerken. De kieren zal ik vullen met Polyfila snelplamuur, een vettige specie die zich gemakkelijk laat verwerken en de kieren mooi vult. Het droogt even stevig uit zoals de onderdelen van de kit zelf zijn.

Vandaag ben ik naar het containerpark geweest om een restje gyproc, daarmee heb ik een stukje vloer gescratcht en eveneens ter plaatse gelijmd met de siliconen-lijm. Momenteel is het geheel aan het drogen, foto's volgen later.

Groeten Rik
 
Het was eigenlijk die snelplamuur die ik bedoelde Rik. Kon alleen niet direct op de naam komen :$:$:$
Dat het helemaal goed gaat komen, daaraan twijfel ik allerminst...

Mark
 
Ik denk dat gips wat te grof van korrel zal zijn, plamuur daar en tegen laat zich strak en vlak open strijken.

Toch bedankt om mee te denken !

Groeten Rik
 
hey Rik, wel een tof gebouwtje die je aan het maken zijt maar ik heb een vraag/opmerking.
Je hebt er toch voor gezorgd dat die lijm toch tamelijk diep in de naad gebleven is en er niet buiten komt ? en dat voor de volgende reden. Die polyfilla zal wel kleven op de plaaster maar niet op de lijm daar deze na uitharding niet poreus is (voordien ook niet) en je plamuur er niet zal aan hechten, dus los zal komen te zitten binnen korte tijd. Door het verhandelen van het gebouwtje zal dat dat los-komen-te-zitten versnellen.
Indien je lijmresten moet wegsnijden omdat die eventueel buiten de naad komen zoals ik een beetje kan zien, zal je om goed te zijn, ze moeten wegsnijden tot ge weer zuivere plaaster hebt en je weer een poreuze ondergrond hebt. Die silicone heeft zich tot op een bepaalde diepte in de plaaster "ingezogen" .

Enne , ge hebt nog verborgen schrijnwerkertalent ook zie ik. Ik zal het eens zeggen tegen mijn baas, hij zoekt er nog één !
 
Bedankt voor de tip, Famo !

Ik zal het nog eens checken voor ik verder doe. Op een paar plaatsen zit de lijm tamelijk dicht tegen de buitenkant, dus er is mogelijkheid dat de laag plamuur daar niet te dik ligt...

Toch bedankt.

Groeten Rik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan