Hoofdsponsor

1/24 Deathrace 2008 Ford mustang GT [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
ja patjen..... da kitbashen zit in uw bloed he kerel..... ziet er weeral netjes uit hoor...... doe zo verder en ik volg (meestal in stilte).....

Groeten Jonas...
 
ja patjen..... da kitbashen zit in uw bloed he kerel..... ziet er weeral netjes uit hoor...... doe zo verder en ik volg (meestal in stilte).....

Groeten Jonas...

Thx Jonas en ja het is zo ook lol,veel te leuk om het te laten liggen ;)
 
Zo,na lange tijd afwezig zal ik komende dagen de afbeeldingen zetten van de wagen die ondertussen wel al is afgewerkt,maar om het wat overzichtelijk te houden zal ik er alsnog de nodige uitleg aangeven.Dat word een huzarenwerkje,maar daar doen we het wel voor natuurlijk.Het model is erg geslaagd naar mijn bescheiden mening.Ik heb er zelfs een extraatje aan meegegeven.
 
We zijn al benieuwd, Patje... laat maar komen.
 
Patje lat AUB de beelden komen wij zijn hier op van de zenuwen van het wachten :laugh: :laugh:
Marc
 
Ok ik ga verder waar het stopte.

attachment.jpg

Het motorkap gedeelte werd ondertussen vervangen door de originele hier,omdat de bepantsering beter uit komt.
attachment.jpg

attachment.jpg
Ook deze spoiler heb ik helemaal opnieuw gedaan omdat ik niet erg goed bezig was.
attachment.jpg
Dat gedaan kon ik verder met de kooi,tja uit fouten moet je leren zegt men.
attachment.jpg

attachment.jpg
Deze kooi is af en er werd een speciale plaat in gestoken om de Flessen met nitro in te gaan plaatsen.
Later kom je dat nog tegen hier in dit topic met goede foto's
attachment.jpg
Zoals je ziet is de neus helemaal vernieuwd en nu top ok
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Het ging erg snel vanaf dat de bepantsering werd geplaatst,moeilijk was het niet gezien ik goede referentie had.
attachment.jpg

attachment.jpg
Vond dat het aardig goed begon te gelijken op de 1/1 versie,ik was echt tevreden.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Daar waar de zijkoplampen zaten ook sleufjes gesneden zoals het ook bij de 1/1 is.
attachment.jpg
Ik had geen keuze dan de koplampen er uit te halen toen ik de motorkap diende te vernieuwen.
attachment.jpg
En verdere afwerkingen geplaatst hier,zijraam bescherming,achter raam bescherming,deuren helemaal bepantserd.
attachment.jpg

attachment.jpg
Het was eigenlijk zelfs een leerzaam bouwsel want ik leerde er fijne technieken door te verwerven in het snijden van styreen.
 
Leuk om te zien dat dit topic nieuw leven wordt ingeblazen.
Ziet er al aardig uit, mooie veranderingen.
Benieuwd wat de volgende update zal brengen..
 
Bedankt voor de kleine tag erbij te zetten:)

Het moeilijkste vond ik echter de stoelen omdat deze wel toch iets of wat identiek moesten zijn.Toch heeft het me niet tegengehouden.
attachment.jpg

attachment.jpg
Ook dit probleem kreeg ik erbij,jullie zullen wel nog weten dat ik aan de binnenzijde van elke deur blokjes had gezet.Deze zijn verwijdert en op deze manier zoals getoond vervangen door Porsche scharnieren.
attachment.jpg
Om de suicide deuren vlot te kunnen openen moest ik langs elke zijde twee sleufjes snijden om de scharnierbeentjes te laten bewegen naar behoren.
attachment.jpg

attachment.jpg
Met dit als resultaat. ;)
attachment.jpg
De sleufjes worden nog verborgen later in dit topic.
attachment.jpg
Dryfit van de stoel (pilotseats)
attachment.jpg

attachment.jpg
Ja dat zit goed,dus we bouwden verder uiteraard.
attachment.jpg
Het werk vorderde echt goed en alles viel in plooien,was best fier op dit resultaat.
attachment.jpg
Dakluchthapper is ook zelfbouw,elk latje en stukje is zelfgemaakt en gesneden.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Hier al de nitro flessen en de stoelen .dashboard werd voorzien van eigen gesneden metertjes.
attachment.jpg
Hier werden geen decals in gebruikt want het zit redelijk goed verborgen.
attachment.jpg
Deze stoelen werden gebouwd door middel van referentie van een man die me toestemming gaf deze na te mogen bouwen toen.
attachment.jpg

attachment.jpg
De bekleding bestaat uit het mouse van moederbord beschermers die je in je doos vind als je een nieuw moederbord koopt.
De stof werd vast gezet met behulp van simpele houtlijm.
 
Ziet er goed uit Patje.
Ben vooral benieuwd naar de schilderwerken.
 
attachment.jpg
En dan nu de bouw van de "tombstone" zoals deze word geheten.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Vrij makkelijk geweest,bestaat hoofdzakelijk uit styreen met 3mm dikte.
attachment.jpg
even een sfeerbeeld laten zien hoe het zal worden.
attachment.jpg

attachment.jpg
Uiteraard met wielen ziet het er beter uit :p
attachment.jpg
Je ziet hier al het wapen brugje vooraan.
Tot zover het carosserie gedeelte even.

Nu weer over naar het interieur.
attachment.jpg

attachment.jpg
Zoals ik eerder zei,de nitro flessen zitten op hun plaats en werden voorzien van de nodige kraantjes en hun darm aansluitingen.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Hier even een beeld van de pook met een cobrakop.
 
Het plezier aan deze wagen was vooral het styreen werk dat ik er in stak en de uren eraan besteed.Voor de prijs aan styreen moest ik het niet laten ,dit is vrij goedkoop al is het evergreen.Het gaat hem om de passie die je erin steekt en je ziel.Je steekt er zelfs wat liefde in zodat je resultaten nog beter worden.
Bij de Porsche had ik dat zelfde gevoel en daarom besloot ik dus nog verder te gaan dan enkel deze wagen.Wat dat word is ook weer in hetzelfde thema gericht,maar dat zien jullie wel snel. Dergelijke bouwsels vragen wel wat durf en dan heb je uiteraard goede referentie nodig.Maar goed we gaan verder en geven verder uitleg.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Ja hoor inderdaad ik deed wat aan details en stak dus een radio ontvanger met een bedieningspaneel eronder om de nitro instalatie te bedienen.
Ook de meter daarvoor zette ik op het dashboard al.Aan het stuur zie je een snelstart knop zitten.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Verder op de middenconsole nog wat bedienings knopjes voorzien zoals het moet.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Goed dat is het weer voor het interieur.
 
Op een bepaald moment vroeg men mij om alle modellen uit de film na te bouwen,dat is op zich geen slecht idee ware het dat niet alle modellen beschikbaar zijn natuurlijk.
Maar dat is niet belangrijk,het gaat hem om de fun erin en dat is waar ik het tenslotte voor doe,deze wagen bied mij dat dan ook uitgebreid want ik werkte er dolgraag aan.Dagen heb ik zitten zoeken naar de 1/1 versie van deze filmwagen,bleek die nog steeds te bestaan daar er zelfs vier van zijn gemaakt .Er is een eigenaar die er zelfs mee rijd irl.Stel je voor dat ik de hele serie zou kunnen doen....
Ik heb besloten om het tot drie modellen te houden en dat ga ik ook doen.
attachment.jpg

attachment.jpg
Je ziet huer de rivetten en bouten gemaakt uit styreen,ze worden later nog bij gesneden tot goede lengte
attachment.jpg
Zo zag het eruit toen ik begon aan de bepantsering
attachment.jpg
en zo in zijn totaliteit aan pantsers
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Ik boorde elk gat zoals op de 1/1 versie te zien was
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
bij gesneden boutjes
attachment.jpg
Het ziet er goed uit du ik was dik tevreden.
attachment.jpg
de wapens werden toen gebouwd en het was niet echt makkelijk dat te doen.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Ook hier weer alles zelf gemaakt.Als ik eerlijk moet zijn ,de wapens waren het moeilijkst om doen gezien het kleine formaat.
Het styreen was erg dun en moest goed opletten dat het niet brak.Elke ring die je ziet werd voor geboord en over de styreen rods geschoven.
Twee van deze wapens zijn dus gemaakt geworden.Zo dat is het voor vandaag.Slaapwel allen en tot een dezer. ;)
 
Mooi staaltje scratchwerk. Het blijven stoere wagens, die uit Deathrace.
Geweldige film ook.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Mooi werk zeg... tegen dat ie klaar was heb je zeker 3 keer zoveel plastic toegevoegd als er in de doos zat zeker ?
 
Wauw, prachtwerk! :)
Benieuwd naar de rest van het verslag!
 
Goeiedag allen. Om alles te kunnen posten over deze bouw moet ik eens de laptop starten en de rest van de update foto's ervan overzetten hier op de desktop,anders kan ik niet verder.
Maar goed dat even terzijde,we gaan verder met wat we hebben en jullie zullen zien dat er al word geverfd ook.

attachment.jpg

attachment.jpg
Dit waren de enige tools die ik gebruikte om de wapens te bouwen.
attachment.jpg

attachment.jpg
de afgewerkte wapens klaar voor montage.
attachment.jpg
Voor we gaan verven eerst alle rivetten en bouten plaatsen.Dan alles op goede lengte snijden en klaar.
attachment.jpg
achteraan werden koperen ringen gezet,dat is zogenaamd met een borgpen om snel open te kunnen doen.
attachment.jpg
Ook hier hetzelfde werk,en ook de aangepaste spiegels er al op.Nu komt een deel al van het verfwerk.

attachment.jpg
Er werden al darmen aangesloten en geplaatst op de nitro instalatie.Helaas ziet men er later weinig van.
attachment.jpg

attachment.jpg
Je zal denken wat een rommeltje,ja zo hoort het gedaan te worden in dit geval.
attachment.jpg

attachment.jpg
Ik was enorm tevreden dat de stoelen op goede maat waren en goed fitten,want daar was ik echter niet erg zeker van.
Blijkbaar maakte ik me zorgen om niks,Ook de wielen zie je hier reeds al.
attachment.jpg

attachment.jpg
Haha jaja ik weet et het is slordig zo maar het moet echt zo gedaan worden om het de look te geven van de echte
Beschadigde lak die erop zat op de 1/1.

Dat is het zowat momenteel,ik ga nu op zoek naar de overige foto's en deze zullen snel worden geplaatst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan