Hoofdsponsor

1/24 Deathrace 2008 Ford mustang GT [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
dat heb je slim bekeken heb deze trouwens ook nog ergens liggen van mijn porsche carrera heb ze ook niet gebruikt :wub:
 
Knap, had geen gedacht hoe je dit ging doen...
 
Ziet er goed uit.
Ge kunt al een patent nemen op die deuren.
 
Allen bedankt voor de leuke reacties,de scharnieren zijn niet simpel en ook niet perfect want de deur hangt en dat is niet erg naar mijn zin.Maar goed dat nu terzijde ik vind er wel wat op,iets met een gebogen stang die door een nauw buisje gat en zo de deur recht houd? ja kan wel dat ik dat uit probeer.Het voornaamste nu is dat de deuren werken en heel goed open gaan.
 
Een goede avond,ik ben tot de ontdekking gekomen dat de raam bepantsering aan de bestuurderszijde niet klopte.
Daarom dus een aanpassing gedaan.Ook de hangende deur is opgelost en kan ik langs de passagierszijde op de zelfde manier toepassen.
Beelden zeggen dus meer dan woorden in dit geval.
attachment.jpg
Het luikje hier links in beeld was te laag en daarom paste ik het wat aan.ook de omkadering zit er op.
attachment.jpg

attachment.jpg
aan de aangrenzing van motorkap en raamlijst een extra plaatje gelijmd zoals het bij de echte ook is.
attachment.jpg
Zo zie je het wat beter.
attachment.jpg
ook aan de deurpost een plaatje gezet om later een soort slotje te gaan plaatsen zodat de deur netjes dicht blijft.
attachment.jpg
tussen de twee scharnier delen in zie je een stukje uitsteken(word later bijgewerkt.Dat bewuste stukje is dus de oplossing voor de hangende deuren.Het houd de deur netjes recht wanneer die open gaat.
attachment.jpg
En zoals je ziet is het daadwerkelijk ook opgelost.En nu tot volgende oplossing.

Edit:veanderen lichtbaken
Om de realiteit te benaderen zaagde ik de lichtbaken eruit en heb deze compleet aangepast tot volgend resultaat.
attachment.jpg
Hier gaan we he.
attachment.jpg
Stukjes van tussen gehaald
attachment.jpg
aan elkaar gezet
attachment.jpg
en tweede deel witte achterplaat er ook tegen.
attachment.jpg
naar mijn idee is dit goed.
attachment.jpg
En even in dryfit geplaatst,en hieronder het voorbeeld van de echte.
attachment.jpg
Ik denk dat de realiteit sterk is benaderd hier?? of is het toch nog niet dat?

Edit:
Ik ben ondertussen begonnen aan de bouw van de gepantserde bumper.De originele is er af gehaald.
attachment.jpg

attachment.jpg
de nieuwe kreeg al de eerste plaat en werd aangepast naar het originele model.
attachment.jpg
Al een paar delen verder dus :)
attachment.jpg
drie staal plaatjes voor de luchthapper op de motorkap.(werd ook ondertussen vervangen door styreenplaatje)
attachment.jpg
Met dit als resultaat,je ziet dat ik moeite deed om de snijwondes van de lasbrander nabootste.Ook op de luchthapper plaatjes ga ik dit toepassen,zo lijkt het net echt alsof het werd gesneden met de vlamboog.De happer lijkt wat hoger dan het voorbeeld van de echte maar er komen nog zeer dunne platen op de
motorkap en zo word alles netjes bekleed met styreen.Ik zal echt moeite doen om zo realistisch mogelijk te gaan werken.Zoals je kan zien staan de plaatjes wat naar binnen,is ook zo de bedoeling,kan je zien op de foto die ik zette van de bumper met mustang logo.Ik amuseer me echt bij dit project e ga er volledig voor.
Maar nu ga ik slapen,het was een drukke werkweek,dus tot volgende update he.
 
Laatst bewerkt:
Hoe doet-ie-et ? Hoe doet-ie-et ?

hehe nice weeral Patje.

Ga je voor de hele Death race reeks gaan? Die truck lijkt me vet ook :D
 
Doompje, ik ben hier al geregeld komen kijken maar heb telkens niet de correcte woorden gevonden voor jouw bouwkunsten..
zeer knap werk maatje. Doe zo verder zou ik zeggen want het is echt chique!
 
Hoe doet-ie-et ? Hoe doet-ie-et ?

hehe nice weeral Patje.

Ga je voor de hele Death race reeks gaan? Die truck lijkt me vet ook :D
Hoi Ratticus.ja de truck is echt machtig,helaas zeer weinig referentie over deze beschikbaar.Toch zal ik het proberen want heb hier verschillende oude peterbilts staan die zich goed gaan lenen voor dergelijk project.De hele serie deatrace cars is niet mogelijk denk ik;want heb al verschillende modellen proberen zoeken op schaal en ze bestaan niet ofwel zeer moeilijk te vinden.

Doompje, ik ben hier al geregeld komen kijken maar heb telkens niet de correcte woorden gevonden voor jouw bouwkunsten..
zeer knap werk maatje. Doe zo verder zou ik zeggen want het is echt chique!

éhéhéhé lol knap werk is voor mij al meer dan genoeg maatje ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede avond,na de dakwerken en de komende werken in wacht deed ik alvast wat werk aan deze mooie mustang.

attachment.jpg

attachment.jpg
de zwarte lijk duid op de baan die het styreen heeft om zo realistisch mogelijk te bouwen als de 1/1 versie eruit ziet,dus dat wil zeggen ook bepaalde vormen laten aan nemen en lijnen.Op het front deel aan de bumper,doe ik een extra plaatje erop om de bumper wat meer naar voor te brengen als het ware.er zal niks van opgemerkt worden daar ik er al een bodempje voor sneed die er eigenlijk op moet komen.dan kan ik de zijpaneeltjes er op zetten die al uitgetekend zijn.
attachment.jpg
Het heeft al wat vind ik
attachment.jpg
de uitsparing die je ziet is waar de bewapening moet komen te zitten,de randen worden netjes afgrond nog.
attachment.jpg
en hier even de resultaten van noest bouwen aan de rolkooi en het chassis.
attachment.jpg
Het zit zoals het hoort en is echt totaal uit spreu gemaakt,daar waar ik het warm maakte schuurde ik het weer netjes wit alvorens het vast te zetten met lijm.
Het interieur komt later wel als de body is afgebouwd.Trouwens ik heb er tijd genoeg voor he.Dit is tot nu toe allemaal goed gegaan,behalve de mis rekening van de front plaatjes van de bumper he,maar gezien het feit dat ik redelijk handig ben met styreen komt dat dik in orde.Het is de bedoeling de schuine randen er netjes op weer te geven zoals bij de 1/1 versie,daarom dat ik er extra plaatjes op ga zetten.Zo ik ga weer aan de slag en tot volgende update.
 
Je kijkt je ogen uit hoe je het allemaal maakt patje, schitterend.
 
hij heeft al HééL wat vin ik doomwad
 
Dank je mannen blij dat te mogen lezen. ;)
 
het is er nu al aan te zien dat dit weer een prachtexemplaar gaat worden... ik blijf geboeid volgen!!
 
Doompje, je mustang begint er meer dan goed uit te zien... :D
Knap scratchwerk maat!! Doe zo verder zou ik zeggen want het wordt een pareltje...

Eye-candy guaranteed!
 
Gaat lekker vooruit zie ik.
Ga zo door.
 
Inderdaad gaat goed vooruit,is ook leuk om zulke bouwsels te doen want ik leer steeds weer bij op die manier he Jelle ;)
 
Patje, we zien je steeds hakken, snijden, kappen en plakken en toch komt er steeds iets heel mooi's tevoorschijn. Echt een plezier om je bezig te zien :)
 
Patje, we zien je steeds hakken, snijden, kappen en plakken en toch komt er steeds iets heel mooi's tevoorschijn. Echt een plezier om je bezig te zien :)
Dank je wel Pa FiFi, ik vind het zelf ook leuk om te doen want zoals eerder vermeld ik leer er veel van bij he.
 
Knap hoor !

Ik zou bang zijn om zo in mijn model te beginnen snijden maar jij brengt dit blijkbaar tot een ''FERM'' einde..
en ik vind die deathrace autos ook wel ruig vooral deze dan!

Knap werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan