Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Death race 2008: porsche 911 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is gelukt met je wielen zie ik, fijn dat het opgelost is.
 
Ik zie hier zo'n mooie verbouweingen en vroderingen, maar dan op de laatste foto.......
Een gigantische gietnaad op de uitlaat.
 
Maatje maatje maatje maak je daar geen zorgen om,het is nog steeds de ruwbouw ;)Ik zorg wel voor de nette afwerking daar kan je op rekenen.
Ik ga alles zeer scherp nazien voor ik ook maar 1 likje verf ga aanbrengen,tenslotte is er heel veel werk in gestoken om dan zomaar wat verf er tegen te gaan zwieren he ;).Nee hoor dit moet echt goed zijn wees gerust dat komt in orde maatje.

Goeie avond mensen
Ik ben vanavond druk bezig geweest om de >Porsche te plamuren en te schuren,na nazicht op de wielen kwam ik tot de vaststelling dat ondanks de verandering op de body de wielen toch niet zullen kunnen zwenken,rijden wel maar niet links of rechts.Dus ik zet de zwenkplaten vast en de wielen er dan zo op he.
Eigenlijk kan het me niet zo veel schelen want er word en zal nooit mee gespeeld worden.Maar goed dat is nu niet het probleem he dus we gaan er voor en werken deze wagen netjes af zie.Tot een volgende update met foto's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga zo door...

Ziet er al bijna niet meer uit als een Porsche... :You_Rock_Emoticon:
 
ja hoor, dit ziet er al lekker bruut uit, ben benieuw naar de rest...
 
@ iedereen:hartelijk dank voor de complimenten.
 
Nou Doomwad, hier nog wat meer applaus voor je werk Applaus

Nice Killer Porsche 8)

Tof ook hoe je het topic doet, en heb ook alweer 1 en ander opgestoken :8

Vraagje (misschien heb ik dat gemist) : hoe ga je die dodelijke machine plaatsen ? leuk ondergrondje ?

gaat zo verder in ieder geval !

vrolijke groet :D
 
Nou Doomwad, hier nog wat meer applaus voor je werk Applaus

Nice Killer Porsche 8)

Tof ook hoe je het topic doet, en heb ook alweer 1 en ander opgestoken :8

Vraagje (misschien heb ik dat gemist) : hoe ga je die dodelijke machine plaatsen ? leuk ondergrondje ?

gaat zo verder in ieder geval !

vrolijke groet :D
Hoi Peter,ik denk dat i deze wel iets kan geven wan tenslotte na al het werk verdiend deze dat wel.Misschien dat ik er een wallpaper achter zet op een karton en zo dan wat als ondergrond eventueel zou opteren voor steenpuin als het ware he.Maar dat zie ik dan wel want er is nog heel wat werk voor de boeg eer deze klaar is.
 
Heb je geen duidelijke detailfoto's van de bewapening... de foto's zijn te klein voor mijn slechte ogen
 
Veel werk wat je hier in gestoken hebt, lijkt al goed op de "echte", maar ik heb een vraagje, op je laatste geposte foto zie ik reeds bewapening(?) op je voorste spatborden staan, maar de putty is blijkbaar nog niet geschuurd? Kan je daar nu nog makkelijk bij?? Had je dit niet beter eerst geschuurd voor je de kleine details er op geplaatst hebt? Of zie ik iets verkeerd???

Hier nog even de foto waarop je het kan zien wat ik bedoel...
http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=21747&d=1341790438
 
Hey Beyond man:)
Ja je ziet wel degelijk de bewapening al op de spatborden dat klopt,ik maakte voor mezelf zo wowat fijne werktooltjes en die ga ik dan gebruiken om de hele winkel als het ware netjes mee af te werken he.Zoals uit fijne houten latjes gemaakt zijn ,schuurstokjes,stokjes met extra fijne punt om plamuur mee aan te brengen tussen deeltjes heen zelfs,als de plamuur dan wat stijf is ga ik er nog eens over en word het al wat gladder zo.Ik snap jouw vraag echter goed,je denkt dit gaat moeilijk worden,is ook zo maar ik deed het bewust zo omdat ik dan op die manier de openingen makkelijker weg kan werken.Beyond ik maak er nog een howto over dat is zeker en zal deze ook hier posten op het juiste topic ervoor bedoeld.Ja op die manier maak ik het moeilijker dat klopt,maar dat maakt het dan ook weer net leuk om doen en zie je zelf wat je dan zelf aankan en wat niet,Lukt het niet zo dan gaat de bewapening er af en doe ik dat eerst.Uiteraard is het dan aangewezen de bewapening met CA aan te brengen daar de revell lijm niks lijmt op plamuur he.
Zo ik hoop dat dit wat verklaard;)
@Danny_jeurissen:wat bedoel je precies hier met moeilijk te lezen???
 
Ik begrijp wat jij wil doen, maar ik begrijp niet waarom je dit zo zal doen, lijkt mij niet de makkelijkste weg :8
Een groter oppervlak schuren lijkt mij ook praktischer om mooie egale vlakken te verkrijgen...
Maar ja, elk zijn manier van werken hé, ik ben benieuwd naar het vervolg.
 
Hallo mensen,het project kan weer ens wat verder worden gedaan,ik heb alvast de wielen geplaatst.

attachment.jpg
De voorwielen zijn dus goed gelukt zoals het zou moeten zijn.
attachment.jpg
Ik vind het echt knappe wielen van aan nascar racer.
attachment.jpg
Alles geverfd onderaan behalve de uitlaat systemen die moeten nog worden bewerkt.
attachment.jpg
Met de hand gevertd
attachment.jpg
Deze ook dus he,je ziet duidelijk de spoor verbredende asbussen zitten.De as zelf is van styreen van 2.5 mm diameter.
attachment.jpg
Ook vooraan heb ik niet stil gezeten en heb alvast wat dingetjes gemaakt om de kogels uit de mg 42 te laten komen.
Zo en nu weer wat verder he.Moet nog de hellfire raketten verbeteren die zijn wat te lang.Tot later. ;)
 
Goede middag allemaal,om de tijd in te korten zal ik de wagen volledig gesloten afwerken,dus dat wil zeggen dat ik enkel wat kleine details aanbreng die zichtbaar zijn door de raampjes die er opzitten,verder word het gewoon de wagen afwerken zodat de tijdsdruk ingekort word.Ook weer wegens de werken die ik hier nog nodig moet gaan doen is het onmogelijk details tot in de kleinste te gaan maken aan het interieur he.Ik kan ook niet anders want anders raakt mijn project niet op tijd afgewerkt.

Edit:
De volgende beelden zijn van de afwerking der details.
attachment.jpg
de hellfire raketjes aangepast
attachment.jpg
extra wapens klaargestoomd aan de achterspatborden
attachment.jpg
hier rechts in beeld op de flank een nieuwe rookbom geplaatst ,die was afgebroken!!
attachment.jpg
ook deze zijde is afgewerkt.
attachment.jpg
aan de dakpantserplaatjes een zijkantje gezet
attachment.jpg
nu zijn alle details aanwezig en gaan we voor de primer he.
Tot volgende update!

Edit:

Het wil weer eens lukken he,nu het einde nadert is er een probleem opgedoken die ik zou moeten hebben gezien.Maar goed ja het is nu niet anders he,ik kan het vrij snel oplossen den ik.
attachment.jpg
zoals je kan lezen op de foto he :(
attachment.jpg
dan is deze wel goed lol
attachment.jpg
dit moet snel worden opgelost en heb al een idee die ik hier zelfs zal tonen tijdens de bewerking ervan.Tot later weer he ;)

Edit:werkwijze rijhoogte veranderen!

Ik heb de wielen eraf gezaagd aan de wielplaten die de wielen vasthouden.
attachment.jpg
vervolgens kleefde ik aan de achterzijde van elke plaat en buisje of busje zoals je wil met daarin een pen van sprue.
attachment.jpg
de bewerking was erg makkelijk en deze rijhoogte problemen zijn bijna opgelost.
attachment.jpg
dus langs beide kanten een gaatje waar de pen in komt te zitten en het styreen buisje komt op het oppervlak in het wit.
attachment.jpg
zoals je ziet er is altijd wel een oplossing.Tot later he;)

Edit:
de rijhoogte vooraan is opgelost.
attachment.jpg
netjes gezakt tot op de chassisplaat
attachment.jpg
Het is nu een kwestie van de primer te spuiten en de resterende bewapening te plaatsen.Tot later weer.
 
Laatst bewerkt:
Goede avond allen,ik heb een goede foto gevonden om de Porsche in de verf te kunnen zetten.Zo zal de Porsche er uit gaan zien,tenminste dat is de bedoeling toch he;)
attachment.jpg

Goede namiddag allen,we gaan weer verder in de wedstrijd en heb de laatste hand gelegd aan de details op de body.
hier en daar lasnaden aangebracht he dus we zijn dan klaar voor de primerlaag.
attachment.jpg
bewust deze foto iets donkerder zodat je de inslagen beter kan onderscheiden.
attachment.jpg

attachment.jpg
bevestigings punten erin
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Zo dat is het zowat en ga dus zo aan de slag met primer he ;) tot later.

Edit:
Er bleek nog een tekort aan details en heb die dus erbij gedaan.
attachment.jpg
een paar gaatjes geboord zoals het moet
attachment.jpg

attachment.jpg
kogel inslagen rechts onder het raam vooraan
attachment.jpg

attachment.jpg
ziet er volgens mij toch goed uit
attachment.jpg
aan de rand een strip gekleefd zo tussen de koplampen gesitueerd he.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
deur hendels dr op
attachment.jpg
en tot slot een mooi zij aanzicht he !! tot later.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan