Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Death race 2008: porsche 911 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij geniet er je er behoorlijk van , want het ziet er goed uit en je gaat lekker als een speer , ik ben benieuwd verder .
 
Volgens mij geniet er je er behoorlijk van , want het ziet er goed uit en je gaat lekker als een speer , ik ben benieuwd verder .

Ja bubblegum ik geniet er heel erg van,helaas is er weer een domme fout ontdekt :huh:.rollkooi klopt niet. :angry:Oplossing is:uitbreken en nieuwe maken.:tongue::tongue::tongue:
Maar ja daar doen we het voor he:laugh::laugh::laugh:


Ondertussen is de rollcage vernieuwd!!!!
 
Laatst bewerkt:
Daar twijfel ik niet aan Doom, het is prachtig hoe je het allemaal maakt.
 
Hoi mensen,vandaag wat zitten scratchen en verven,wel niet veel maar belangrijk in de verdere evolutie van het model.
Ik hoef enkel nog de achterste Fenders te bekleden en de hellfire raketten te plaatsen,die zijn op komst!!!
Ook de wielen zijn reeds op komst.Een maal de Fenders in orde zijn kan ik dan eindelijk gaan beginnen aan de verfwerken van de body.
Goed en nu enkele beelden van vandaag.
attachment.jpg
de mg 42,of wat er voor moet doorgaan ;)
attachment.jpg
de vierloop raket werper in eerste laag verf.Word nog opgelicht met een wash.;)
attachment.jpg
Ook moeten er nog gele kopjes opkomen die de kleine raketjes simuleren.8)
Zo we zijn weer bij dit weekende,morgen terug aan de slag en ik zie jullie dan deze week trug.:laugh:
 
Hey, dat ziet er goed uit. Maar is het niet makkelijker om ergens 2 MG42's van een WW2 figuur te halen ?
 
Hey, dat ziet er goed uit. Maar is het niet makkelijker om ergens 2 MG42's van een WW2 figuur te halen ?

Makkelijker wel maar gezien ik geen militaire modellen doe heb ik geen ww2 wapens he,dus scratche maar lol
 
knap hoor jij hebt ook geen zittend gat :) of juist wel ;) ziet er erg goed uit blijf dan ook geboeit volgen alhowel ik niet veel van aotos ken
 
Goede avond mededingers.Het is een poosje geleden maar hier ben ik dan weer met enkele foto's.
Er zijn aan de fenders buizen geplaatst en op de originele side skirts extra verbredingen.

attachment.jpg
ziet er goed uit me dunkt,nu nog de koplampen voorzien van hun speciale dekseltje.
attachment.jpg
Een van de verbredingen op de skirts!!
attachment.jpg
verder geen woorden nodig hier
attachment.jpg

attachment.jpg
lopen netjes over op de buizen
attachment.jpg
Zo dat is het dan weer he,tot later ;)

Edit:

Ik ben es aan het kijken om alvast de wielen te gaan plaatsen,daarom is het ook nodig deze op voorhand aan te passen gezien de veranderde spoor breedte van de wagen. Dankzij Erik en Dirk ben ik in staat deze wielen te gaan doen.Je ziet in volgende foto's dat ik de opstaande rand van een wiel heb afgezaagt en dan vijlde ik de rim tot aan de spaakjes.Vervolgens komt daar dan de opstaande ring weer netjes op en heb ik vooraan de juiste wielen.Dat wil zeggen achteraan zijn het diepliggende en vooraan veel minder dus he.
attachment.jpg
Het origineel.
attachment.jpg
en nu met een versneden model
attachment.jpg
je ziet nu al een groot verschil he
attachment.jpg
ja hoor dit gaat goed lukken.Ondertussen is er nog meer aan gevijld en komt de rand netjes tot aan de spaken.
attachment.jpg
Ik heb eens getest om de openingen te maken die voorzien zijn,deze zijn dicht gemaakt.Dus waarom es niet proberen he,lijkt het alemaal veel echter.
Kwestie om zoveel mogelijk detail te hebben.

attachment.jpg
Jup dat zit goed dus dat word enkele uren zitten boren zagen en vijlen,gelukkig enkel op de voorwielen zagen,de achter wielen is het enkel uitboren.
Tot de volgende he mensen ;)

attachment.jpg
Zo we zijn trug met enkele beelden,en ja dat is het dus he,er ging drie millimeter vantussen.
attachment.jpg
links een origineel en rechts een aangepaste rim.
attachment.jpg
links uitgeboord naar drie mm diameter
attachment.jpg
styreen rondje om de rim goede passing te geven in de band
attachment.jpg

attachment.jpg
en dit is dan de goede diepte dat het moet hebben he.
attachment.jpg
nog even het verschil tonen.
attachment.jpg
Dit is de afstandsbus of spoor vebredings bus die ik er op zette,links helemaal af en rechts nog te boren naar 2 mm diameter.
attachment.jpg
ietsje beter zicht hier
attachment.jpg
en dit als resultaat na het verzagen en aan passen.
Tot de volgende update weer ;)
 
Laatst bewerkt:
He maatje,

Dat zijn mooie vorderingen hier top

Gr
Dirk
 
hey


kan alleen maar zeggen super vet man echt knap
 
Zo even nog wat beelden tonen van de verdere werken aan de spoor breedte
attachment.jpg

attachment.jpg
ook hier weer buis styreen van 4mm diameter
attachment.jpg

attachment.jpg
Morgen de as erdoor en de wielen erop,is geen probleem om deze nu al te plaatsen,ik plak ze netjes af als ik de wagen ga spuiten he.
Tot dusver deze werken.slaapwel en tot deze week nog he. ;)

Edit:

goeie nacht mensen,hoewel ik straks uit werken moet doe ik toch nog verder want ik ga dus niet slapen he.
Even wat foto's plaatsen weer want er is een en ander aan gedaan weer.
attachment.jpg
wat ruwweg plamuur werk gedaan,en word met schuurstokjes afgewerkt.
attachment.jpg
En als ik zeg ruw dan lieg ik niet he lollol,maar dat komt netjes in orde hoor.
attachment.jpg
Ondertussen de raket houders dr op gekleefd.
In vorige topicposts zag je dat ik styreen card had gebogen en hier in de wielkasten kleefde he,dat is er nu uit en blijft enkel de schelp over met de buis.
Dat heb ik dan opgevuld met plamuur wat de hele handel meteen ook weer versterkt.
attachment.jpg
Ook vooraan zo te werk gegaan.
attachment.jpg
side skirts netjes opgevuld en worden mooi glad geschuurd zoals de rest van de plamuurwerken.
attachment.jpg

attachment.jpg
Ook de glaasjes van de koplampen zitten er op en kregen al een eerste bewerking.
Op de derde foto in deze edit zie je ook dat de onderkant van de achterbumper reeds is bedekt,natuurlijk niet helemaal maar zoals het voorzien is.
Het vraagt enorm veel uren sculpting en plamuren eer het netjes glad kan worden,indien ik het allemaal in 1 keer dik zou leggen had ik enorm veel schuurwerk vandoen,dus doe ik het stapsgewijs en gaat dit wat beter.Zo zie ik meteen na elke schuurbeurt waar er nog plamuur bij moet.Het lijkt eindeloos maar toch gaat het volgens schema dat ik in het hoofd heb,ik zit zelfs al voor op schema.Zoals ik hieronder op het einde van de posts zei moest ik de voorwielen vast zetten,deed ik ook dus dat is het enige minpunt.Toch laat ik dit niet de pret bederven en gaat doomwad lekker door met deze machtige Porsche.De verf komt snel in zicht,dus eerst primer en dan de lak,jah he hoe anders ook he hahaha.Het weatheren gaat manueel gebeuren dat is zeker,verder is het afwerken met matte lak hier en daar omdat de wagen niet echt gaat blinken ook daar het de filmversie is he.Ik heb hier echt al veel van opgestoken en ben best fier op wat ik al heb bereikt bij dit moeilijke project.Na de afwerking van body en exterieur op de chassisplaat is het interieur aan bod en dat word niet makkelijk,later daar meer over.
Zo dat tot slot dan en ik ga gewoon door nu he:).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan