Hoofdsponsor

1/35 CVR(T) Scimitar Mk 2

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box
BOUWBUDGET
op kosten van een ander
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.442
CVR(T) Scimitar Mk 2, Tes(H), Operation Herrick, Helmand, Afghanistan.
Deze week begonnen aan deze doos van Gecko Models,

1322484-14383-96-1080.jpg

Het voertuig is een upgrade van de scimitar, aangepast voor de noden van de Britse troepen in Afganisthan.
Het onderstel is een verbeterde versie van de CVRT Spartan (troepen transport) met de recentste versie van een Scimitar toren (30mm rarden).
De voertuigen zijn ondertussen zonder TES(H) aan het Oekraïense leger geleverd.

De doos zit vol, en of het allemaal even zinvol is zal de bouw uitwijzen.
 
Laatst bewerkt:
De mooiste uit de CVRT familie volgens mij, ik volg.

Grtz.

Luc :cool:
 
Leuk voertuig zo te zien en heel wat werk voor de boeg met dat hekwerk rondom.
 
Ik heb nog de gewone Scimitar liggen dus uiteraard volger bij .
 
Gecko models, als er iemand houd van plakken zeker een aanrader. Voor mensen die iets zoeken voor tussen door, handen in de zakken tijdens het shoppen.
Men gaat het soms ver zoeken, om een doos met zoveel mogelijk stukjes in omloop te brengen.
Het onderstel zit samen
Scimitar Mk2-02.jpg
De trekwielen, zie uit snit uit het bouwplan. De krans is op het binnen wiel gekleefd stomp op vijf puntjes kleiner als een mm.


1711479555974.png
De baanwielen heb ik nog niet gemonteerd om ze nog deftig te kunnen schilderen Scimitar Mk2-02.jpg

De bovenste romp is uit 1 stuk waar een bodemplaat in moet, deze wordt dan op het onderdeel geplaatst.
Hiervoor heeft men vier uitsparingen in de bodemplaat gemaakt, dit past perfect en is een betere oplossing als bij mijn modellen van AFV
Scimitar Mk2-03.jpgScimitar Mk2-04.jpgScimitar Mk2-05.jpg
Men houd er van of men haat het, hier wordt vanaf het begin PE gebruikt
Veel kleiner moet het toch niet meer worden
Scimitar Mk2-06.jpg

Scimitar Mk2-08.jpg

wordt vervolgt, als ik er niet mee gooi ergens
 

Bijlagen

  • Scimitar Mk2-01.jpg
    Scimitar Mk2-01.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 1
Toch veel details en in jouw handen komt dat goed.
 
Gecko models, als er iemand houd van plakken zeker een aanrader. Voor mensen die iets zoeken voor tussen door, handen in de zakken tijdens het shoppen.
Men gaat het soms ver zoeken, om een doos met zoveel mogelijk stukjes in omloop te brengen.
Het onderstel zit samen
Bekijk bijlage 437728
De trekwielen, zie uit snit uit het bouwplan. De krans is op het binnen wiel gekleefd stomp op vijf puntjes kleiner als een mm.


Bekijk bijlage 437735
De baanwielen heb ik nog niet gemonteerd om ze nog deftig te kunnen schilderen Bekijk bijlage 437728

De bovenste romp is uit 1 stuk waar een bodemplaat in moet, deze wordt dan op het onderdeel geplaatst.
Hiervoor heeft men vier uitsparingen in de bodemplaat gemaakt, dit past perfect en is een betere oplossing als bij mijn modellen van AFV
Bekijk bijlage 437729Bekijk bijlage 437730Bekijk bijlage 437731
Men houd er van of men haat het, hier wordt vanaf het begin PE gebruikt
Veel kleiner moet het toch niet meer worden
Bekijk bijlage 437732

Bekijk bijlage 437734

wordt vervolgt, als ik er niet mee gooi ergens
OK, Gecko Models wint (i.p.v. RFM) :winking:
 
waarom zou je zulk mooi voertuig tegen de muur willen kleven :)
op een ondergrondje is het veel toffer.
Start ziet er toch al veel belovend uit
 
PE madness, is wel een mooie kit met veel details
Het bouwplan is goed te volgen, al vind ik de volgorde niet zo vanzelfsprekend omdat het wel erg moeilijk wordt om er nadien nog verf op te krijgen.
Veel van de kleine details zij PE, niet altijd nodig denk ik.

Scimitar Mk2-09.jpgScimitar Mk2-10.jpgScimitar Mk2-11.jpgScimitar Mk2-12.jpgScimitar Mk2-13.jpgScimitar Mk2-14.jpg
 
Toch mooie extra details die waarschijnlijk tegen het einde van de bouw hun nut zullen tonen.
 
Have never heard of this brand before ,but the plastic detail looks very good ,
 
Niet direct mijn domein maar het is zo te zien wel een opmerkelijk voertuig. Bouw ziet er tot hiertoe goed uit. Succes verder, ik blijf volgen.
 
PE madness, deel 2
mijn blad koper is voor 3/5 leeg, ben aan stap 29, ben blij dat er in stap 30 terug wat meer plastiek opduikt :winking:
Scimitar Mk2-15.jpgScimitar Mk2-16.jpgScimitar Mk2-17.jpgScimitar Mk2-18.jpgScimitar Mk2-19.jpgScimitar Mk2-20.jpg
 
Mooi werk. Hoe heb je het hitteschild van de uitlaat zo mooi kunnen buigen?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan