Hoofdsponsor

1/35 CVR(T) Scimitar Mk 2

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box
BOUWBUDGET
op kosten van een ander
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel
Het resultaat mag toch gezien worden hoor Jan.
 
Heb deze, de grotere ronde paste perfect om de bescherming te vormen.
IMG_20240401_110611.jpg
 
Nog een paar stappen verder, het onderstel (Spartan) krijgt langzaam vorm.
Gecko models, synoniem van Gekewerk. Ze gaan het soms toch wel heel ver zoeken.

Er zijn zeker onderdelen bij die niet uit vijf stukken moeten bestaan, dit zou de stabiliteit van het onderdeel en de uitrichting op het model zeker ten goede komen. Vooral als men dan op dat kleine stukje verder moet opbouwen.
Volgens mijn bescheiden mening is dit ook met de moderne giet/spuit techniek niet nodig om extra detail te krijgen. Daar heb ik al andere gedetailleerde dingen van andere fabrikanten gezien. Heb zo een beetje het gevoel er zijn gewoon weg stukken gecreëerd om aan de plakzucht van enkelingen tegemoet te komen.

Persoonlijk denk ik dat voor vele dit een bouwdoos is die onder de noemer onafgewerkte projecten zal vallen, my 5 cents.


Scimitar Mk2-21.jpgScimitar Mk2-22.jpgScimitar Mk2-23.jpgScimitar Mk2-24.jpgScimitar Mk2-25.jpgScimitar Mk2-26.jpgScimitar Mk2-27.jpg
 
Persoonlijk denk ik dat voor vele dit een bouwdoos is die onder de noemer onafgewerkte projecten zal vallen
Denk dat je daar groot gelijk in zal hebben maar zij die doorzetten zullen een heel apart model hebben. Er zal natuurlijk ook heel veel afhangen van de beschildering want ook dat zal dit model opwaarderen of afbreken.
Zou zo nog niet direct weten of ik eerst het voertuig zou schilderen en dan de roosters plaatsen of andersom.
 
Dat gevoel heb ik ook bij Miniart. Maar je maakt er alvast een mooi model van.
 
Zou zo nog niet direct weten of ik eerst het voertuig zou schilderen en dan de roosters plaatsen of andersom.
na de dry fit, denk ik eerst het voertuig en daarna de roosters. Er zijn anders details waar ik niet meer aankan.
Dat gevoel heb ik ook bij Miniart
Miniart viel nog mee in verhouding tot deze kit, eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat dit voertuig er zich wel toe leent om kleine stukjes te maken.
Maar een niveau (skils nodig) zou ik op deze kit toch niet durven plakken.
 
Als ik deze zo zie verlang ik al achter hun aangekondigde PACV Hoovercraft. Mooi en strak werk en komt hier op her verlanglijstje
 
Wow,

Dat is al een hele hoop PE.
Het ziet er wel heel knap uit (y)

Grtz.

Luc:cool:
 
Mooi resultaat en hier moet je wel een engelengeduld voor hebben.
Dit is inderdaad PE maddness; maar prachtige uitvoering.
Benieuwd naar het vervolg / eindresultaat.
Dirk
 
Resultaat begint toch al mooi zichtbaar te worden.
 
Bedankt mannen, het resultaat van heel laat werken gisteren.
Er is een stukje verdwenen in het tapijt monster :cry:, en ik heb voorlopig een kleine versteviging aangebracht die ik verwijder als de lijm echt droog is. Door de spanning plooit het anders samen/

Scimitar Mk2-28.jpgScimitar Mk2-29.jpgScimitar Mk2-30.jpgScimitar Mk2-31.jpgScimitar Mk2-32.jpgScimitar Mk2-33.jpg
 
Ziet er inderdaag erg fragiel uit. Het zal ook een uitdaging worden om the verven en verweren... :oops:
 
Dus toch eerst de roosters geplaatst ?
Vlaag van waanzin, :ROFLMAO: enkel de zijkanten de voor/achterkant laat ik voorlopig er af.
Is eigenlijk uit voorzicht, de houders zijn erg fragile en breken gemakkelijk af (ben al een verloren). Met roosters zijn ze iets compacter.
Het zal ook een uitdaging worden om the verven en verweren...
wordt zeker een uitdaging.
 
knappe vorderingen, en zoals gewend maar mag zeker nog eens gezegd worden netjes en secuur gewerkt. (y)
 
Laatst bewerkt:
Heel mooie bouw tot nu toe en een indrukwekkend project met al dat PE.
Benieuwd hoe je deze gaat verven met die roosters aan de buitenzijde. Lijkt me geen sinecure. Succes verder.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan