Hoofdsponsor

Anders / onbekend Cutty Sark [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Rik

Je Cutty sark is schitterend geworden , en je had gelijk de schoten staan inderdaad
strak bij afgeslagen zeilen ,dan werden ze gewoon naar de ra opgetrokken .

Proficiat met dit resultaat , mijn complimenten

Henny
 
yep niets dan lof rik dit ziet er heel strak uit , prachtig exemplaartje
 
Dank je wel jongens. Ik wacht het weekeinde even af voor het maken van de eind foto´s. Dit ivm het daglicht. Ik vertrek als het donker is en kom thuis als het donker is. :huh:
 
1_SANY2814.jpg

Ik blijf dit dek mooi vinden,Rik.
Voor de rest wil ik de eind foto`s afwachten,ik ben weer onder de indruk.

Ron.
 
Goed bij deze een aardige set foto´s om het eind resultaat weer te geven. En natuurlijk is kritiek altijd welkom he. :laugh: Ook ik ben niet bang voor verbeteringen.

1_SANY2841.jpg

1_SANY2840.jpg

1_SANY2839.jpg

1_SANY2838.jpg

1_SANY2837.jpg

1_SANY2835.jpg

1_SANY2834.jpg

1_SANY2849.jpg

1_SANY2848.jpg

1_SANY2842.jpg

1_SANY2843.jpg

1_SANY2845.jpg

1_SANY2846.jpg

1_SANY2847.jpg

Ik hoop dat jullie veel plezier hebben gehad aan dit topic. En dat ik zo bij deze jullie een kijkje bij mij in de keuken heb mogen geven wat betreft het plastic bouwen. Dit is een kitje die mij boven verwachting heeft geamuseerd. Dit door de passing die gewoon goed is. En ook nog eens dat de stukjes voorzien zijn van een leuke afwerking en detail. Al is de tuigage wat minder verzorgd in dit model waardoor je wel wat meer naar het orgineel moet kijken zou je wel een leuk schip neer kunnen zetten doormiddel van het volgen van de handleiding die erbij zit.

Kortom een aanrader voor dat geld. :P
 
Wat een model zeg! Dit is gewoonweg prachtig, Rik.
Je hebt er een echt juweeltje van gemaakt.

Mijn gemeende complimenten. ApplausApplausApplaus



Droop
 
Rik, een schip dat in uw handen komt.......mag zich gelukkig prijzen.........
Prachtig........................:nowink::nowink::nowink::nowink::nowink:
 
waw,mooi model rik,
alles tot in de puntjes afgewerkt.
was zeker zeer intresant dit draatje te volgen,ik heb er in iedergeval veel door bygeleerd.
bedankt rik voor dit mooi verslag.
groetjes,ronny
 
Prachtig werk. Hoe je een stuk plastiek zo tot leven laat komen.
Zeer netjes.
En een leerrijke topic.

Erik.
 
Zeer indrukwekkend Rik!

Bedankt dat je ons dit schitterende bouwverslag hebt voorgeschoteld!

Applaus Applaus Applaus

groeten, Rinie
 
Erg strak afgewerkt,Rik.En je hebt ervoor gekozen om de romp niet te verweren.
Maakt ook niets uit verder,eigenlijk heb je het hele schip gerestaureerd afgeleverd:P.

Ze ziet er in ieder geval prachtig en zeer netjes en als nieuw uit.

Zo zie je maar weer eens,dat je ook in het goedkopere segment goede kits kunt vinden.
En een meerwaarde eraan kunt geven met jouwn hand.

Complimenten voor dit werk,en ook voor het Tuigage (schip) - Wikipedia

Jammer dat ze nu gereed is?.

Ron.
 
Dank je wel voor alle complimenten allemaal.

Ik heb er ook gewoon met heel veel plezier aan gewerkt. Zoals ik al schreef is dit een leuke kit voor weinig geld waar je best lang aan kunt werken en waar je veel van jezelf in kunt leggen. Jawel is echt Revell hoor. (Van de Blokker)

Ron. Het ververen is bij dit schip bijna niet te doen. Dat komt als je het realistisch wilt doen je dan echt gaten van houtrot moet gaan nabootsen enzo. Dat is niet wat je kunt doen op deze schaal en zeker niet met plastic. Wel heb ik het zwarte hout vergrijsd als het ware doormiddel van de drybrusch om zo de houtnerf naar voren te laten komen. Dat is helaas moeilijk zoals ik destijds al beschreef, niet op de foto te laten verschijnen. :unsure:

Nogmaals ontzettend dank voor alle complimenten. Ik hoop idd dat jullie hier wat aan hebben. We gaan nu lekker verder aan de Ferrari. :laugh: Zwarte vingertjes krijgen. :P
 
Mooi Rik Applaus

Ik vind het een prachtig schip!
 
Terug een zeer mooi resultaat Rik, proficiat met het eind resultaat Applaus
 
Weer een heel mooi schip én een heel leerrijk bouwverslag :)

Ik ben héél benieuwd om deze in het echt te zien, heb vorig jaar in augustus uw Victory in "real live" mogen zien, en ik kan garaderen dat die er in het echt nóg mooier uitziet als op foto. ^^

Chapeau Rik, en bedankt, ik heb echt van dit project genoten :)

Groeten, Pascal
 
Heb dit clippership ooit gehad en die was twintig jaren geleden een meter lang en was een uitvoering van revell.
Alles heb ik er aan gedaan maar dan ook alles.drie jaar werk aan gedaan en toen die af was stond die mooi op zn sokkel op mijn grote kast in de living met daarover een zelfgemaakte displaykast.Er kwamen vrienden langs op een dag en cutty sark werd door een stom ongeluk volledig vernield.
In die tijd was ikzelf nog zeer jong en ja ik had er de tools en het gerief niet voor om alles te herstellen.
Masten gieken bowspritt,dekken hull alles was naar de haaien en ja heb ze weg gegooid.
drie jaar naar de maan.Hard maar echt gebeurd. success nog.
 
Een vreselijk lot werd de Cutty sark toegeëigend.Enorm veel schade.

cutty_10.jpg
 
Nee idd. Daar moeten we zeker niet aan denken, ik heb de live beelden toen van de BBC gezien, echte stoere zee lui stonden gewoon te janken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan