Hoofdsponsor

Anders / onbekend Cutty Sark [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een knap model, Rik. Maar als ik zo kijk nog veel "draadjes" te gaan zeker.;)

Groeten,
Swa
 
Hoi Rik,

mooi op gelost en nog veel werk genot zowel met je werk als je draadjes en hopen dat mr murphy geen spelbreker meer is!:-D:-D
 
Dank je jongens. Ik ben nu nog steeds met de draadjes aan het spelen. Als het straks wat meer is zodat het gaat opvallen op de foto komt er weer een updatje. ;)
Tot zover weinig nieuws te melden.
 
mooi en duidelijk draadwerk.

En ik vermoed dat Rik z'n eigen haar gaat gebruiken met het boegbeeld.
 
Prima oplossing Rik :)

Ga je de andere ra's ook preventief op die manier verstevigen ?

Groeten, Pascal
 
Nee dat is ook niet nodig. Dat deze afbrak is Lompigheid van mij geweest. Bleef aan de mouw van mijn dikke trui hangen. Zonder dat ik dit in de gaten had. En dus brak het af. Was ook met twee dingen te gelijk bezig. Moet je niet doen he. :nowink:
 
Was ook met twee dingen te gelijk bezig. Moet je niet doen he. :nowink:

Nee Rik, dat moet je aan de dames overlaten, die kunnen meerdere dingen tegelijk zoals autorijden en zich schminken (opmaken) :P

Groeten, Pascal
 
Vrouwen kunnen meerdere zaken tegelijk maar werken alles maar half af.
Mannen doen 1 zaak tegoei.

Meestal is dit het moment waarop ik moet gaan lopen als ik dit als antwoord geef aan de vrouwen.:D:D:D
 
Hoi Rik

Mooi werk wat je hier laat zien , heb ook ooit eens de cutty sark gemaakt maar
helaas nooit afgemaakt.
Wat ik me afvraag is waarom je de stagen eerst hebt geplaatst , zou het niet beter
zijn om eerst de wanten te plaatsen , dan de stagen en dan de backstays.
(weet even het ned. woord niet)
Het lijkt mij dat je het jezelf extra moeilijk maakt zo.

Groet Henny
 
He, he, he, ik snap idd wat je bedoeld.

Even uitgaan van een stukje plastic en daar dan weer touwtjes aanknopen en ook nog eens zorgen dat alles netjes strak blijft. :unsure:

Dat maakt dus dat je een bepaalde volgorde moet aanhouden. Let nu eens op de volgorde die ik nu heb gedaan. Wat je niet weet is dat ik dus van beneden naar boven ben gaan werken. Dus eerst voorkant mast. Dan achterkant mast. Dit op de voorste mast. Dan de middenmast. Deze hetzelfde nu weer naar de voormast en een touw richting boven. Enz.

Dan heb ik als eerste de boegspriet gefixeerd. Dat geeft dan houwvast. De fokkenstag geeft de spanning en die spanning gaat via de volgende mast richting achter door naar de volgende mast enz.

Ook heb je niet gezien maar dat had ik later willen uitleggen, dat de gaffels van de achterste mast ook gescheerd mogen worden. Hiermee trek ik alles strak. Deze komt geborgd aan de railing.

Zoals je weet komen er geen zeilen op. Dus het schip licht in de haven om maar te schrijven.

Ik hoop dat je antwoord nu een beetje duidelijk is. :P
 
Rik, ik heb ook zo'n "cutty sark", en weet verdorie heel goed hoe groot die is :O,
en... da's... nu wat ik niet kan, zeg :(
't ligt al jaaaren op mijn zolder.
Die technieken die jij gebruikt van touwwerk, doe ik op 1/48.

Op die schaal, amaai, Rik, mooi gedaan.

Groetjes
Ward
 
Dank je wel Ward.

Maar zij is Klaar.

Voor de eind foto´s mogen we nog even wachten. :O

Eerst een updateje.

1_SANY2811.jpg
Het tuigwerk vordert Even een plaatje van achteren.

1_SANY2812.jpg
Ook alle schoten mogen naar de juiste plaatsen, deze heb ik van de tekening aan kunnen houden. Zo op het oog gezien. (helemaal zeker weet ik het niet) klopt het aardig met wat ik gezien heb op de foto´s die ik heb van het 1 op 2 model. Dan komt gelijk het volgende. De schoten zitten normaal bij een dwarsgetuigd schip een beetje los. Op bijna alle foto´s van het stilligende schip heb ik gezien dat deze strak zitten aangetrokken. Dus ik neem dit echt als uitzondering op de bevestigende regel.

1_SANY2813.jpg
En dan voor het anker geen stukkie touw. Maar een echte ketting. Dat vond ik toch mooier.

1_SANY2814.jpg
Deze dus ook op het dek neergelegd. Normaal zou deze zwart geteerd zijn, maar ik laat deze kaal. Het is immers een schaal model. Dus mag je best zien dat er voor detail is gekozen.

1_SANY2815.jpg
En dan ook het anker natuurlijk. De ankers zijn geborgd met de zekerheidsleinen en dus mogen deze ook niet ontbreken. De ketting zit ook al aan het anker maar mag nog in het kluisgat gestoken worden.

1_SANY2817.jpg
Natuurlijk brengen we ook de decals aan. Zowel voor als achter. Ik moet zeggen de decals voelen dik, maar ze werken ontzettend gemakkelijk. Wel een beetje sol mogen aanbrengen om ze mooi glad te krijgen. Maar het is niet echt nodig. Ben gewoon een beetje pietje precies.

1_SANY2818.jpg
Ook achter vloog de decal er gewoon op. Dit is een lastige lijkt me. Maar echt zonder moeite geplaatst. Ook hier een klein beetje sol en klaar.
 
Vervolg.

1_SANY2819.jpg
Tja en nu. een oude kwast??? jawel.

De paarden staart. Deze had ik bewaard als laatste stukje. En dus is dit ook het sluitpunt.

1_SANY2820.jpg
De helft van de haren afgeknipt. En dan een touwtje er omheen.

1_SANY2821.jpg
Druppielijm (houtlijm met water) erop. En drogen waarna het makkelijk te snijden is zonder dat de haren los komen.

1_SANY2822.jpg
En dan met een druppie secondenlijm aan het handje vast gelijmd.

1_SANY2823.jpg
Toch best aardig toch.
 
SCHITTEREND hoe je dat met dat haar hebt opgelost.
Deze verdient zeker een plaatsje in de eregalerij.

ApplausApplausApplausApplausApplaus
 
Gefeliciteerd met dit schitterende resultaat Rik.
Echt weer een model met de kwaliteit zoals we van jou gewend zijn!

Ik kijk al uit naar de eind foto's!

groeten, Rinie
 
Heel mooi model Rik. En zoveel touwtjes :wacko:

Je mag er verdient trots op zijn Applaus
 
Is weer een juweel van een schip. Wat een details, echt supermooi Applaus Applaus Applaus Applaus

Ik kijk ook heel erg uit naar de eindfoto's :)

Kleine opmerking : die netjes in de railing, waren de gaten in de netjes echt zo groot ? Op de foto's lijken ze een beetje te grof.

Groeten, Pascal
 
Amaai Rik,

Weer een schitterend model van jouw hand.

Dit is echt een juweeltje geworden. Een echte prijswinnaar!

Zoals de rest van de jongens hier, kijk ik uiteraard ook al uit naar de eindfoto's.




Droop
 
Awel.....Rik...de reden dat ik je "meester" of "mentor" noem (en terecht)....dat zie je weer hier in het eindresultaat....van iets prachtigs.....
Knap...maatje......dit is topwerk...........:D:D:D:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan