Hoofdsponsor

1/1 Colt 45

Hier is een update van vandaag.
Deel 1 is afgewerkt.
Je weet dat ik in gedachten had om te herbeginnen omdat er een paar zaken waren die ik niet zo goed vond.
Uiteindelijk heb ik beslist om hem toch maar af te werken en later als ik al wat meer ervaring heb hem eens opnieuw te maken en deze nu als leerschool gebruiken.
Ik heb hem toch maar af te printen en kan opnieuw beginnen.
Bij een plastic kit is dit anders, dan kan men later niet zo maar opnieuw beginnen tenzij men een nieuwe kit koop. Het voordeel van papierbouw (tenzij men een gekochte boek bouwd).

Nu de update's dus. (einde deel 1)

COLT456_zpsf47de077.jpg

COLT457_zps3685c6da.jpg

Begin van deel 2.

COLT458_zps3e0a300e.jpg
 
Hey Buzzy,

Goed dat je niet 100% tevreden bent. Dat wil zeggen dat je de wil hebt om beter te doen!
Een paar stappen vooruit denken en indien nodig opnieuw beginnen: daaraan herken je de zwoegende (papier)modelbouwer.

Een tip: ik kopieer mijn gekochte boekjes, zo hoef ik die niet kapot te snijden.

Grts,
Joost
 
Hey Joost,

Bedankt voor de tip.
Ik denk dat elke modelbouwer het wel een beetje in hem heeft zeker om perfectionist te zijn.
Ik ben inderdaad niet 100% tevreden over het resultaat maar anderzijds is het project al heel leerzaam geweest. Ik ben zelf al in enkele valkuilen gevallen en heb dan oplossingen moeten zoeken en heb hier zeker al goede tips ontvangen.
Ik ben wel tevreden dat ik dit eerst bouw voor ik aan de Tiger verder doe, zo kan ik bepaalde valkuilen daar ontwijken en bepaalde tips daar op gebruiken.
Anderzijds ben ik gedeeltelijk wel tevreden over het resultaat daar het mijn eerste echte papieren project is dat ik probeer ernstig aan te pakken.
Kort samengevat dus een goede leerschool.
Hier is de laatste (of liever gezegd "de eerste") update van vandaag.
Er begint al vorm in te komen.

COLT4510_zpsece2dadc.jpg

COLT459_zps30ec3b86.jpg
 
prachtig man,persoonlijk wil ik niet aan je deur staan
 
Ik heb al veel papier modellen gezien maar deze vind ik toch wel bijzonder.

Persoonlijk denk ik dat je zelfs iets te snel werkt, waarom......
( effe mieren******) Nou kijk eens naar de stukken die je rond moet snijden/knippen. Die zijn net niet mooi rond.
hé niet slecht hoor, maar met wat rust zou dit beter kunnen denk ik.
Zie in de rode rondjes, dat is nogal hoekig:
colt_zps6a6c95e4.png

Op dit model maakt dat niet zoveel uit maar als je fijner gaat werken valt zoiets wel op.
Neem je tijd om moeilijkere stukken te snijden, dan maar wat langer er over doen. ( zoals met alle modelbouw het geval is. :D )
Dit is geen verwijd hoor, een tip voor komende projecten.;)

Of..... moet dit zo hoekig zijn......dan heb ik niets gezegd natuurlijk:D:D:D:D:D:D

Fred
 
Mooie vorderingen enne, ja, Fred heeft gelijk, die onderkant moet rond zijn, vooral het gedeelte aan de voorkant.
Hier is een foto van een echte: (één van de zoveel civiele uitvoeringen)


attachment.jpg
 
@Fred: ik heb er bij het uitsnijden niet echt bij stil gestaan en heb gewoon de snijlijnen gevolgd maar je hebt gelijk.
Kan zijn dat ik dit nog aanpas maar weet het nog niet echt, de stukken die er nog tegen moeten komen hebben relatief lange flappen om te kleven en denk dat dit de reden is waarom de ronding zo hoekig is. We zien wel. Dit zijn natuurlijk allemaal goede leerscholen en het is van collega bouwers zoals jou dat men kan leren.

@Walter: het ronde stuk dat jij zegt zit er nog niet op, dat moet nog komen in een later stadion.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan