Hoofdsponsor

1/100 Chinese Piraten Jonk (1:100) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
waaauw........
stille groetjes
Ward
 
Als dit de voorbode van de rest is Wim.....:wow::wow:

Fred
 
hallo wim, mooi bootje man ,ik kleur de zeilen met Ecoline dat is aquarelwater(zie mijn besquine)dat men nog kan verdunnen met water om de juiste kleur te gebruiken,en ik gebruik dat ook om het hout te schilderen waar de struktuur van het hout nog moet doorkomen en nadien als het droog is blank lakken.tis maar een tip hee (en goedkoop 15 euro voor de 6 basis kleuren)
gtrz
lus
 
Hallo Lus, met ecoline had het inderdaad ook goed gekund, heb zelf nog wel een paar potjes staan.
Eerlijk gezegd heb ik er niet bij nagedacht en ben direct voor de thee (met een drupje koffie) gegaan.

Voor de romp is het zeker een goed idee, dit zal ik onthouden, bedankt voor de tip !
 
Ziet er geweldig uit zo met de stokken tegen de zeilen op.
Ik vind dit zeer strak werk. Geeft ook meteen je kennis weer :)

Ron.
\
 
Dank je Ron, echter mijn kennis heb ik alleen van mijn voorgaande 2 bootjes en een paar plastic modelletjes (mijn verleden tel ik niet mee ;)).
Verder bedenk ik goed wat ik wil en ga het gewoon doen en uiteraard lees ik heel veel op het forum.
 
ziet er weer heel goed uit wim. en je bent nog best goed opgeschoten als ik het nu zie tegen over de leden dag.

dit word een pracht jonk
 
Dank je Dirk, opeens gaat het sneller dan ik dacht.
Er zit nog wel wat werk aan, maar ik hoop haar toch ruim voor de volgende ledendag af te hebben :).
 
Ehhh... heb je de kleur wel gefixeerd?
Verder ziet het er erg mooi uit.
 
Ehhh... heb je de kleur wel gefixeerd?
Verder ziet het er erg mooi uit.

Dank je Rik, maar de kleur van de zeilen heb ik niet gefixeerd trouwens.
Hoop dat ze een beetje kleur houden, zolang het maar donkerder is dan het blanke zeil.
 
Mooi werk Wim, ik volg je topic in stilte maar met interesse. De zeilen zijn heel knap gedaan.
Ga je er ook mannetjes opzetten zoals Dirk op zijn doorsnede?

Christophe
 
Mooi werk Wim, ik volg je topic in stilte maar met interesse. De zeilen zijn heel knap gedaan.
Ga je er ook mannetjes opzetten zoals Dirk op zijn doorsnede?

Christophe

Dank je Christophe, ik laat voorlopig de eer van het mannetjes maken geheel aan Dirk over :).
Trouwens met een schaal van 1:100 gaan dat wel hele kleine mannetjes worden :)
 
De volgende keer in de azijn laten weken voor een uur of 4, dan zul je zien dat de kleur licht vast blijft. :)
 
De volgende keer in de azijn laten weken voor een uur of 4, dan zul je zien dat de kleur licht vast blijft. :)

Rik, bedankt voor de tip, die kende ik nog niet en zal er een volgende keer aan denken.
 
Op de een of andere manier krijg ik het idee dat het einde er nu toch echt aan zit te komen.
Inmiddels begint ook het derde zeiltje al vorm te krijgen, maar eerst nog even een foto van de twee zeilen.

1_Jonk111.jpg


Het derde zeiltje nog afmaken, wat katrolletjes/blokjes en de standaard.
Inmiddels ga ik al eens zwaar nadenken wat ik hierna ga doen????
 
Laatst bewerkt:
Wim wat denk je van een houten schip....er zijn er heel mooie zele......:P:P:P:P:P:P:P:P
 
Dank je Mark :D.

Swa, of een vuurtoren ;).
Eerst maar eens Belem afvouwen voor Paper City.
De Creole Queen moet ik nog verder voorbereiden en de scratch-Jonk moet nog even wachten (geen 2 achter elkaar :nowink:).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan