Hoofdsponsor

1/50 bouwverslag oseberg billing boats

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zal alles in het werk stellen om hem klaar te krijgen tegen september.

johan
 
ik zal alles in het werk stellen om hem klaar te krijgen tegen september.

johan

Met deze gedrevenheid moet dat wel lukken.

Johan, dit ziet er zeer goed uit.
Zou inderdaad prachtig zijn de beide schepen eens naast elkaar te zien.
 
ik ben nog steeds volop bezig met de schilden:
zoals het namaken van de planken
attachment.php

attachment.php

de beste 30 mogen mee op de oseberg
attachment.php

ook experimenteren met leder moet kunnen
attachment.php
 
Dat is een mooie verscheidenheid aan schilden hoor Johan.
Dat leer heeft ook wel iets aparts hoor.

Fred
 
bij de schilden wijk ik af van de gebruikelijke werkwijze en maak ik een verscheidenheid van schilden om aan mijn kleinkinderen een overzicht te kunnen geven van het volledige gamma van schilden die de Noormannen (Vikings) ter beschikking hadden gedurende hun 300 jarig bestaan.het is ongebruikelijk ,maar ja.........opa's hé!
 
Ha Johan, vind dat je mooie schilden maakt. Prima gemaakt. Vind ze alleen niet mooi qua artistieke kleuren en patronen maar daar kun jij niets aan doen. Zo horen ze. Die met de radiale belijning vind ik wel mooi maar die rare schaakbord patronen, nja. Van de vikingen verwacht je toch meer als je die mooie drakenkop stevens bekijkt. De runen en gestileerde patronen. Maar ja, zou wel raar zijn als er een soort ridder schilden aan hingen met leeuwen, griffioenen etc. LOL
 
u hebt gelijk , ook ik stoor mij aan die vele dambord motieven. Het is ook daarom dat ik een overvloed aan schilden maak, om later te kunnen sorteren.
ik heb ook nog enkele ideeën in de pipline die ik nog moet uitwerken........maar ik ben nog op zoek naar bv. zeer dun metaal en/of messing.
grts

johan
 
@ Fred,
hallo,
gisteren was ik in Sluis en ik heb alle drogisten en een verfwinkel afgelopen om "BRASS BLACK" te vinden , helaas.
moet ik in een andere zaak gaan zoeken of bestellen we dat op internet ?

grts
johan
 
Brass Black is tegenwoordig ook vaak te koop in modelbouwwinkels.
Wellicht bij Verbrugghe, een mail sturen kan nooit kwaad.
 
ik heb het gevraagd aan verbrugghe maar hij kent dit niet.
 
Ik heb het inderdaad bij Hanjo gekocht. (zie de link van Wim)

Fred
 
Heb bij de Tiffani winkel koper-plakstrip gekocht, Naam: Copper foil, black coated foil tape 3/8 " (9,5 mm) x 36 Yds. Kan je wel wat toesturen om het uit te proberen. Kun je ook solderen dus rondvouwen, omslaan en vast solderen.
 
een nieuw ontwerp maken van een schild.
attachment.php

1)2) het ontwerp maken
3) overzetten op hout
4) vb. een deksel versnijden
5) opspannen tussen 2 planken
6) voorboren
7) grote omtrek VOORZICHTIG uitboren.
8) het resultaat.
 
dat ene schild heeft me wel een uur of 2 werk gekost,en ik moet het dan ook nog afwerken^^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan