Hoofdsponsor

1/7 Bouwstrip: "the Snake of Saale Valley". [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het Stuart team was aanwezig bij de rouwdienst maar daar er achteraf op de koffietafel geen bierbonne'kes werden gegeven, zijn ze na de offerande stilletjes naar buiten geglipt om zich dan in het eerste het beste café, van pure ellende en miserie een stuk in hunne gilet te zuipen.

Gelukkig was Doc den BOB van dienst en zijn de mannen met de willy-ambulance heelhuids terug thuis gekomen.

2.gif




Droop
 
gelukkig maar he maatje. nog meer miserie zou die mannen misschien te veel worden. geluk da Doc ne plichtbewuste kerel is. doe ze de groeten van het camwal team en nogmaals sterkte voor die mannen.
 
@ Ratticus !!!

de begrafenis vond plaats in alle sereniteit en voor een heel beperkt gezelschap.
De mannen waren er eerst niet voor te vinden om er iets over te melden, maar op jouw vraag heb ik het toch voor mekaar gekregen om een sfeerbeeldje te mogen posten... en nu ben je nog niet content!!! Foei, foei, foei :@
Dit komt je reputatie in ActionFiguresWorld niet ten goede jongen. Je zal er op de ledendag wel over aangesproken worden :wacko:

Heligroeten,

Nick
 
@ Ratticus !!!

de begrafenis vond plaats in alle sereniteit en voor een heel beperkt gezelschap.
De mannen waren er eerst niet voor te vinden om er iets over te melden, maar op jouw vraag heb ik het toch voor mekaar gekregen om een sfeerbeeldje te mogen posten... en nu ben je nog niet content!!! Foei, foei, foei :@
Dit komt je reputatie in ActionFiguresWorld niet ten goede jongen. Je zal er op de ledendag wel over aangesproken worden :wacko:

Heligroeten,

Nick

Bah, Stiner is toch boos omdat je zijn aanwezigheid van mij en hem niet kon apprecieren op de ledenmeeting :D
 
Ratticus !!! Stiner was aangenaam gezelschap op de ledenmeeting...
Met jouw was er niet veel aan te vangen, daar je met poppen zat te spelen...

Heligroeten en tot gauw,

Nick
 
Hoi Nick en het team van Doc.
Als ik zo kijk naar de twee foto's word ik toch weeral stil van zenne.Zou wel goed zijn mochten je mannen de oorzaak vinden.
Al word je alouette niet hersteld,weten waar het aan lag kan je mischien er beter over zetten.Vergeet niet wat ik ga doen en hou ook dat in gedachten.
En aan je mannen,ga zo door want de cobra wacht op jullie
 
is dat het spook van mathias Hind die ik zie op de eerste foto :huh:
 
Nee hoor Niels. De Matthias is overleden aan de gevolgen van fatale breuken en afgescheurde onderdelen die zelfs door de beste "Action Figure chirurg" niet meer te lijmen zouden zijn...

Op de eerste foto zie de Tim Stearman. Da's de piloot die met de Alouette vloog voor Matthias Hind het overnam.
Ze hadden beiden wel dezelfde Belgian Air Force flight suits en idem patches. Vandaar waarschijnlijk je verwarring.
Tim Stearman is van de Alouette gehaald om omgeschoold te worden tot Cobra piloot. Samen met Nathan Jones (de handige Somalier) vertrekt hij binnenkort naar Fort Rucker in Alabama voor een intense Cobrapiloot training.

Heligroeten,

Nick
 
Hoi Nick.Ken nie veel van echte motoren maar dit kan echt wel de reden zijn dat de motor stopte,idd zoals je mannen hier uitleggen.
Zo goed ik kan zien lijkt de vorm van de croute idd op die van op je piston.Ik denk ook dat het door zelfontbranding komt en ja dan kleeft alles als een stevige koek aan elkaar zodat er geen beweging meer mogelijk is.Vroeger toen die amigos op de markt kwamen!mobilette) kregen die ook klachten van regelmatig vastlopen en ja hoor net als hier ook die croute he op de zelfde onderdelen.Heb daar ervaring in en ja moesten dan ook heel de cilinderkop en de piston voor de zoveelste keer ontkolen.
Patje.
 
Zelf z'n mannen doen het denkwerk... wat dat nick nog ? wat cartoons posten tsss :D
 
ja das niet normaal dat er zoveel prut boven op de piston ligt.

kappen jullie daar turbo boost bij nick ? bij de naft
 
wat je hier verteld kan kloppen. Ik sleutel wel eens graag aan brommers, en ik heb al in tientallen werkplaatshandboeken (4Takt & 2Takt) gelezen om om de 5.000 à 10.000km piston en verbrandingskamer te ontkolen, omdat deze inderdaad kan blijven vastkleven. Deze kan ook blijven nagloeien (vergelijk het met houtskool op de bbq) waardoor er een vroegtijdige (voor het bdp) verbranding kan ontstaan, waardoor de piston in de omgekeerde richting kan geduwd worden en dan stopt de motor, en soms breekt de drijfstang.

grtz wouter
 
Ja weet het camping carl heb er veel gedaan in den tijd ze want ze waren nogal rap mee de vastlopers hier bij ons toen,da waren die hond amigo'tjes he in den tijd.en idd na gloeien ook da klopt helemaal
 
Hey, :)

Nick jongen, het te rijke mengsel was het probleem. Bij een te rijk mengsel krijg je inderdaad roetvorming waardoor je zo'n korts krijgt, die de problemen geeft zoals al gezegd. Door nagloeiing van de korst kan het zijn dat de motor gaat pingelen (verkeerde ontsteking en zelfontbranding), waarbij het gekende resultaat. :unsure:
De verbrandingmengsels dienen te draaien rond lambda 1 om optimaal te kunnen presteren, vandaar dat de moderne motoren nu lambda-sondes zitten hebben in de uitlaat die zo de inspuiting kunnen regelen om die verhouding te blijven houden. Lambda 1 geeft de perfecte verbranding. Uiteraard kan dit mengsel niet verkregen worden door gebruik te maken van een carburator, wat vermoedelijk aan de oorzaak ligt van het probleem. :@:huh:

Het is spijtig dat dit gebeurd is, op naar de volgende Nick, je komt er wel. ;)
 
Alvast bedankt voor de reacties en het meedenken jongens.
Ik ga op advies ook de carburator opengooien en het zeefje in de brandstoftoevoer controleren.
Als daar vuil op zit zou dit duiden op een te schraal mengsel met een warmloper als gevolg. Dit kan dan op zijn beurt de detonatie van de kroet verklaren.
Dankzij het meedenken van vele helivrienden op dit en andere fora komen we stapje voor stapje dichter bij de verklaring van dit jammerlijke voorval.
Elke benzinevlieger wil de ware oorzaak kennen om de nodige maatregelen te kunnen treffen en zo hopelijk gelijkaardige pannes te kunnen voorkomen.
Ondertussen zijn de werkzaamheden aan de Cobra hervat. Spoedig meer hierover...

Heligroeten,

Nick
 
Hey, :)

Nick jongen, het te rijke mengsel was het probleem. Bij een te rijk mengsel krijg je inderdaad roetvorming waardoor je zo'n korts krijgt, die de problemen geeft zoals al gezegd. Door nagloeiing van de korst kan het zijn dat de motor gaat pingelen (verkeerde ontsteking en zelfontbranding), waarbij het gekende resultaat. :unsure:
De verbrandingmengsels dienen te draaien rond lambda 1 om optimaal te kunnen presteren, vandaar dat de moderne motoren nu lambda-sondes zitten hebben in de uitlaat die zo de inspuiting kunnen regelen om die verhouding te blijven houden. Lambda 1 geeft de perfecte verbranding. Uiteraard kan dit mengsel niet verkregen worden door gebruik te maken van een carburator, wat vermoedelijk aan de oorzaak ligt van het probleem. :@:huh:
Verdikkeme, hier zitten knappe koppen! :wacko:

Ik hoop dat je dit mysterie rap kan oplossen, Nick zodat je in de toekomst van verdere ellende gespaard blijft.


Droop
 
Ratticus zei:
Zelf z'n mannen doen het denkwerk... wat dat nick nog ? wat cartoons posten tsss
Ratticus, als je denkt da'k enkel prentjes post heb je het goed mis... "doe nooit zelf wat je door een ander kunt laten doen" is in deze het motto! Bijgevolg heb ik voor deze karwei een enorm knappe secretaresse in dienst, maar die is hier voolopig nog niet in beeld geweest :P

Heligroeten,

Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan