Hoofdsponsor

1/24 BMW Z4 GT3 - MarcVDS Racing - Total 24 Hours Of Spa 2014 (Fujimi) [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

eyckles

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 aug 2011
Berichten
267
Hallo iedereen,

Na de tegenslag met de Lotus 79, heb is besloten om de 2014 BMW Z4 GT3 te maken, waar het VDS Racing Team 2de werd op de Total 24 Hours of Spa. De basis voor deze kit is de Fujimi BMW Z4 GT3 2012 straat versie met PE en een andere spoiler van HobbyDesign. De decals komen van RacingDecals43. Ik was al een tijdje geleden begonnen met de kit, met de bedoeling om de 2013 VDS Baku Challenge te maken, maar heb toch gekozen om de 2014 versie te maken, omdat de decals, vanaf dat ze waren binnengekomen, tegen mij aan het spreken waren. Eerst en vooral heb ik de roosters opengemaakt, zodat die kunnen vervangen worden door PE. De openingen waar de trekhaken inzitten zijn ook opengemaakt en zijn de lijnen uitgekrast. Verder geen al te grote veranderingen gedaan, behalve aan de deuren de lijnen eerst opgevuld, om ze nadien terug open te krassen, omdat deze veel te breed waren. Ondertussen is er al redelijk veel gebeurd. Alles staat in de primer en klaar om hun kleuren te krijgen. Hier zijn enkele foto's van de gevorderde werken:

Het voorbeeld:

imagejpg9.jpg

De kit, decals en HD Spoiler:

imagejpg1-1.jpg

imagejpg2.jpg

imagejpg5.jpg

imagejpg2-1.jpg

De originele spoiler:

imagejpg7.jpg

De HobbyDesign spoiler:

imagejpg8.jpg

De carrosserie met open roosters:

imagejpg4.jpg

imagejpg3.jpg

Dit is het voor zover. Tot de volgende update ;)
 
mooi begin lesley,

jammer van de tegenslag maar moest alles in een twee drie lukken is er ook niet veel aan he? wat is er precies fout gelopen?

deze kit spreekt al tegen mij van zodra die uitkwam "koop mij, koop mij" :)

kheb er nog steeds aan kunnen weerstaan, maar als ik jou deze zie bouwen wordt het alvast moeilijker :)
 
mooi begin lesley,

jammer van de tegenslag maar moest alles in een twee drie lukken is er ook niet veel aan he? wat is er precies fout gelopen?

deze kit spreekt al tegen mij van zodra die uitkwam "koop mij, koop mij" :)

kheb er nog steeds aan kunnen weerstaan, maar als ik jou deze zie bouwen wordt het alvast moeilijker :)

Had slechte decals gebruikt en de 2k vernis was er onder gekropen, dus heb ik de verf moeten strippen en moet ik helemaal opnieuw beginnen. Ondertussen is de verf volledig verwijdert en kan die terug herspoten worden, maar zal voor een volgende keer zijn. Eerst de BMW afwerken.
 
Veel succes lesley ;) ik kijk er al naar uit om ze volgend jaarctegen te komen in een wedstrijd :)
 
Veel plezier met deze.
 
Deze heb ik ook juist gekocht in Nieuwegein en dus ook nog op het programma. Het is al een zeer goede start, ben heel benieuwd naar je vorderingen en hoe je je extra koplampen gaat in werken.
 
Deze heb ik ook juist gekocht in Nieuwegein en dus ook nog op het programma. Het is al een zeer goede start, ben heel benieuwd naar je vorderingen en hoe je je extra koplampen gaat in werken.


Hey Dave,

Er komen geen extra koplampen in. Ik heb geen extra gaten hievoor geboord. Is misschien niet helemaal correcr, maar vind het niet mooi staan.
 
Ik schuif nog snel een stoeltje bij Lesley.
Ben benieuwd...

Mark
 
Hallo iedereen,

Hier zijn we dan weer met een update. Alle onderdelen kregen een gloss zwarte of satijn zwarte ondergrond. Hiervoor werd gedecanteerde Motip gebruikt, zoals altijd door de airbrush. Nadien werden alle onderdelen die in het echt in carbon zijn, met carbon decals bekleed. Nadien een laagje 1k gloss vernis van Zero Paints, zodat de onderdelen nadien verder kunne afgewerkt worden. Ook de carrosserie werd eerst wit gespoten, om nadien afgeplakt te worden en in het VDS grijs van Zero Paints te worden gezet. Nadien nog een laagje 1k vernis en laten drogen voor een paar dagen. De carrosserie wordt voor het decaleren eerst nog een opgeschuurd, zodat de decals er gemakkelijker opgaan, maar dat is voor deze week. Hier zijn alvast een paar foto's van de gevorderde werken.

Onderdelen in CF:

imagejpg3-1.jpg

imagejpg4-1.jpg

imagejpg2-2.jpg

imagejpg1-2.jpg

De gespoten carrosserie:

imagejpg7-1.jpg

imagejpg5-1.jpg

imagejpg6-1.jpg

Ik ga geen uitgebreide bouw doen met bekabeling enzo, omdat ik het simpel wil houden en me wil concentreren op de buitenkant. Tot de volgende update ;)
 
Laatst bewerkt:
Het gedane werk ziet er al goed uit.
En de carbon zit er strak op.
 
Knappe start Lesley. Weer één om te volgen.
Strakke spuitwerken ook al.

Mark
 
heb je de body ook met 1k gelakt? Gaat je daarna er met 2k over?
 
heb je de body ook met 1k gelakt? Gaat je daarna er met 2k over?

Ik heb de body inderdaad met 1k gelakt. Nadien ga ik erover met 2K. Doe het meestal altijd zo. Nog nooit problemen gehad
 
Hallo iedereen,

Hier zijn we dan weer met een update. En wat voor een. Ik ben de laatste 2 dagen volop bezig geweest met het aanbrengen van de decals. De decals van RD43 zijn op zich heel goed en flinter dun. Er is echter een groot probleem met het vel. Er moest een deel wit gespoten worden(dit kan je zien in mijn vorige update), maar toen ik witte decals voor de deuren wou aanbrengen, zag ik een groot kleurverschil. Blijkbaar hebben ze enkel wit geprint ipv dubbel wit te printen. Ik heb dit dan ook laten weten. Maar het zij zo. Dus alles decals zijn ondertussen aangebracht en staat nu te drogen voor het verwijderen van de solresten, zodat deze nadien in de vernis kan. Hier zijn enkele foto's van de gevorderde werken:

imagejpg5-2.jpg

imagejpg4-2.jpg

imagejpg3-2.jpg

imagejpg2-3.jpg

imagejpg1-3.jpg

Nu kan ik me gaan bezighouden met de afwerking van het interieur en nog wat PE onderdelen. Tot de volgende update.
 
De decals zitten er weer strak op.
Als de decals zo dun zijn, scheuren ze dan niet gemakkelijk?
 
Ik ga dan ook voorzichtig te werk. Ik gebruik namelijk geen wattenstaafjes, maar een borstel. Niet te hard duwen, gewoon zachtjes over gaan. Werkt beter dan met wattenstaafjes, want je hebt geen last van pluusjes. ;)
 
Hallo iedereen,

Tijd voor nog eens een update. Terwijl de carrosserie in de 2k vernis staat te drogen, werd het interieur afgewerkt. De stoel werd langs achteren plakt met tape, zodat ik de stoel kon bewerken met Tenco, zoals ook het stuur. Nadien werd er langs de achterkant een carbon decal op gelegd en nadien werden de gordels geplaatst. De PE zat bij de kit en het materiaal is 2mm silk ribbon. Nadien nog voorzien van enkele Sabelt decals en klaar is klara. Stootranden voor de rolkooi, werden gemaakt uit 2mm shrink tube van Top Studio en opgebonden met een zeer fijne ijzerdraad. Hier zijn enkele foto's.

De rolkooi:

imagejpg4-3.jpg

Stoel en dasboard:

imagejpg6-2.jpg

imagejpg3-3.jpg

Het afgewerkte interieur:

imagejpg2-4.jpg

imagejpg1-4.jpg

Tot de volgende update ;)
 
ziet er goed uit maar ik vind het enkel jammer dat je het interieur niet hebt aan gepast naar de nieuwe versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan