Hoofdsponsor

1/24 BMW Dixi [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Kritiek is niet altijd negatief :nowink:
Zolang het op een deftige manier naar voor wordt gebracht, en niet beledigend is kan kritiek opbouwend zijn, en ik weet intussen ook al dat dit bij Roy het geval is.
Zoals Coachke reeds zei, dit is een meerwaarde aan het forum ;)
 
Maatekes ik daarstraks ( het is te zeggen al eens per ongeluk ) eens iets gewaagd gedaan omdat ik graag mooie blinkende auto's zie heb ik vandaag mt beige opnieuw moeten doen omdat mijn beste collega's er vlekken op zagen die ik niet zag dus alles afgeplakt en onder de kraan terug mat geschuurd en opnieuw gespoten en even met de haardroger op gezeten en direct daarna er vernis overgespoten die ik een paar weken ook gebruikt had om mijn dochter haar alu velgen te spuiten ( eerst zilver natuurlijk )en die autolak vernis
attachment.jpg
heb ik gebruikt , ik heb die ook gebruikt om mijn blauw kevertje te vernissen , en dat blinkt dat kan niet geloven het geeft hetzelfde effect als men zero-paint vernis gebruikt maar veel goed koper en ge spaart uw airbrush ermee want die 2k lak is wel dodelijk voor een ab als ge hem niet direct reinigt
De motip kennen jullie de sensys komt van bij de Brico een Belgische doe-het-zelf zaak en de laatste is van de Action daar hebben ze ook klaarlak ( vernis )
Resultaten hier

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg

blinkt of blinkt da ?????
 
Hij glimt prachtig Marc... en ik zou graag willen dat ik geen opmerking had; maar rechts bij de dorpel is nog een klein vlekje. Je kunt dit denk ik echter wel wegwerken met een beetje stofkleur (bijv. Tamiya buff of zo) als je 'm gaat verweren.

Het ziet er in elk geval prachtig uit!
 
Hij blinkt inderdaad mooi maar ik zou het niet durven vergelijken met die Zero Paints hoor.
Die is echt het beste van het beste momenteel en heeft een nog grotere glans. (als je hem correct aanbrengt natuurlijk)
 
Ik weet dat het moeilijk in beeld te brengen maar ik heb nog nooit mezelf in een model gezien het blinkt zeker zo hard als glas ik ga er niet over discussiëren maar ik wil het er toch naast zetten hoor , en ik ben er best tevreden mee en het kost misschien 5 keer goedkoper dan zero als het niet meer is wat kost een spraycan 5 a 6 € en hoeveel auto's kan je er mee doen 10 , 15 misschien meer .
Ik ben tevreden hoor 1 ding moet ik toegeven als je een kleur op code wil , dat vind je niet bij vallejo of andere acryl verfjes dat is waar , maar weet ook 1 ding die 2k lak is wel niet zo goed voor de ab , het is te zeggen dat ge hem zeker zeer goed moet reinigen of ge kan hem in de decapan leggen
Zo ik wilde dit maar even mededelen zero zal wel zijn voordelen hebben ok, ik breek die verf niet af he versta me niet verkeerd , dit is meer een oplossing voor onze beginners of mensen die niet goed de middelen hebben dan is dit een perfect alternatief denk
Marc
 
Roy ik denk dat u haviksogen hebt , er is daar inderdaad iets namelijk een sneetje van een mes maar die is zo klein dat ik het zo laat zo zie je het bijna niet je moet het al echt gaan zoeken hoor
Marc
 
Hoi Marc,
je zegt dat je 10 of 15 auto's vernist met 1 spuitbus.
Hoeveel lagen breng je dan aan?
Met 1 spuitbus vernis kom ik toe voor 2 soms 3 wagens, afhankelijk van hun grootte.
En dan spuit ik 2 nevellagen en 2 natte lagen (soms 3),
op deze manier krijg ik er een goede glans in en trekt de vernis goed strak.
 
ik heb een dikke drie manden geleden mijn dochter haar 18 inch vegen gerestaureerd met twee bussen vernis kwam royaal toe en zo een autoke van nog geen tien cm op een ander forum liggen ze al te zagen dat ik mijn lagen veel te dik leg hier liggen een laag of zes op in twee maal terug moeten schuren en opnieuw moeten doen , maar ik spuit de eerste een nevel de fohn erop en dan de tweede laag al half blinken weer onder de fohn en dan de derde laag blinkend en misschien een vierde laag
 
Sorry Marc maar hier ben ik het totaal niet mee eens.
Je zegt dat het moeilijk in beeld te brengen is, terwijl een goeie glanslaag net wel perfect in beeld te brengen is.
Hij glimt wel maar niet zoals Zero Paints 2K lak. En dat zal je met een spuitbus ook nooit evenaren. Of toch niet met een 1k glanslak in spuitbus dan.
Het klopt inderdaad dat je je airbrush heel goed moet schoonmaken na het verven van die 2K maar is dat niet met alle verven zo?
Ik reinig mijn airbrush op exact dezelfde manier als met gewone verf na het aflakken.
Dus sorry, maar mij zal je nooit kunnen overtuigen dat je hiermee een goed alternatief hebt voor die Zero Paints lak.
 
Hoi Rocknrolla,

ik heb met de spuitbus al mooie glanzende resultaten gekregen.
En denk dat de glans wel kan geëvenaard worden van zero paints.
Het verschil is dat je met de airbrush meer controle hebt.

En deze is niet gepolijst.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Daar zit een prachtige glans in inderdaad.
Daarom trek ik mijn woorden in wat spuitbussen betreft.
Welke lak heb je hiervoor gebruikt trouwens?
 
Ik geloof dat dit motip was.
Het zit eigenlijk gewoon in wat je gewoon bent.
De ene heeft betere resultaten met een spuitbus
en de andere heeft betere resultaten met de airbrush.
 
Misschien dat ik niet de juiste persoon ben om hierover mee te praten maar heb toch ook al een klein beetje ondervinding met een spuitbus.
Wat ik zeker weet is dat de temperatuur en het shaken zeker een rol speelt. Te koud is niet goed en te weinig geschud is ook niet goed.
Te vlug opdrogen ook niet en zeker stofvrij houden.
Een spuitbus verf is net zoals een bus luchtdruk voor de airbrush: beter effe in lauw water steken alvorens te gebruiken dan gewoon in een koude omgeving.
 
Bedankt Erwin ik wil niet ambetant overkomen maar dat wist ik hoor ( niet verkeerd oppakken hoor )toch ben ik enorm blij dat u mij volgt en een goede raad van een kameraad is goud waard
Bedankt maat
Marc
 
Dit is idd juist Erwin.
Bij koude temperatuur spuiten is nooit goed.
Ook niet met airbrush.
En zoals bij elke verf moet je een spuitbus ook goed schudden.
Heb vroeger wel eens gebruik gemaakt van zo een bus luchtdruk om te airbrushen,
maar dat is me dik tegengevallen. Met zo een bus heb je teveel drukschommeling.
(persoonlijke ondervinding en mening.)
 
Dit was idd motip Jelle meen ik me te herinneren,heb deze bouw gevolgd dacht ik
 
@Coachke: geen probleem Marc, ik neem daar geen aanstoot aan en ik zou mezelf niet zijn moest ik zo een prachtig wagentje als de Dixie niet volgen. Wou zelfs stiekem dat ie van mij was.
Ben niet direct een autobouwer (alhoewel ik er reeds een paar gebouwd heb) maar leer regelmatig bij van jullie autobouwers en een vleugje technische kennis zo tussendoor doet mij altijd spijt hebben dat ik in mijn jeugd niet meer geleerd heb van autotechniek.
 
Allerbeste bouwers en vrienden hij is af dat kleine ding , op het laatste heeft hij toch nog eens de moedwillige uitgehangen , de motorkap bestaat uit vier delen de eerste keer ging het vanzelf alles mooi gekleefd opnieuw gespoten , het zag er prachtig uit maar ik had de kap op zo een soort plasticine gekleefd , en als ik hem wilde losmaken viel hij terug uiteen dus nog drie maal opnieuw moeten kleven maar eind goed al goed . Dan begonnen de wielen met mijn voeten te spelen ook dit is uiteindelijk toch ook goed gekomen .
Maar het is allemaal zo fijn dat ik besloten heb om de wielen vast te zetten
En nu zo moest het zijn volgens Revell ( kitje is wel 30 jaar oud )

attachment.jpg

En zo is het geworden

attachment.jpg

En vrienden goedgekeurd

en nu dan nog wat fotokes

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pracht karretje Marc,proficiat met het resultaat. ;)
 
Dat opvouwbaar dak lijkt me hier niet plooibaar? Neem je het er dan gewoon af en wissel je het voor een opgeplooide versie?
Of zit het anders in elkaar?

Mooi resultaat!! :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan