Hoofdsponsor

1/24 Bmw 507 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Weerom prachtig veel oog voor detail.
Zou je niet overwegen om de zetels, en zeker die van de bestuurder, wat meer te verweren? Die word vlugger vuil dan deze van de passagier en vermits je toch de wagen een netjes doch gebruikt uiterlijk wil geven lijkt me dat misschien wat realistischer.
 
mooi, tot in de details... in verband met de zetels mis ik toch iets... op de laatste foto lijken ze mooi van detail, maar hebben ze geen "diepte". Laatst heb ik lederen zetels gemaakt door te starten met Buff, door een paar kleuren olieverf op te doen, donkerder voor de diepere delen, iets te laten drogen en dan af te wrijven met een papiertje. Je hoeft geen burnt umber te gebruiken, maar met Sienna of een ander licht kleur kan je denk ik wel iets meer variatie steken... ook de genaaide rand aan de buitenzijde van de zetel zou ik met een iets donkerder wash accentueren... gewoon een mening
 
Kijk, daar heb ik wat aan! Erwin en Silenoz, dank voor het optekenen van de tips.

Jullie commentaar heeft ertoe geleid dat de stoelen iets aangepast zijn. Grotendeels hebben jullie gelijk en volg ik de tips. Ik probeer het uit te leggen waar ik ze wel en waar ik ze niet toepas.

Bij het modelleren van de stoelen heb ik gekeken naar originele exemplaren en daar valt op dat er bijna geen 'goed gebruikte' stuks bij zitten. Het leer dat over de stoelen is gespannen, staat bij deze auto's meestal vrij strak en daarom zit er nauwelijks reliëf in in de vorm van kreukjes of vouwen (hoewel er uitzonderingen zijn, maar ik heb gekozen voor de algemenere, strakke, variant). Als er dan toch vouwen zaten (en dan nog niet altijd) zaten ze onderaan op de grenslijn tussen horizontaal en diagonaal deel.

Je krijgt dan een vrij strak geheel dat er, toch op schaal, ook op foto's van echte exemplaren nogal strak en haast als plastic (zie eerste foto hieronder) uit ziet. Ik zal wat voorbeelden geven:

BMW-507-TS-Roadster-1627_18.jpg
P011Web.jpg

57_BMW_507_Rdstr_DV-06_PBI-0INT-001.jpg
BMW-507-Interior.jpg
1957_BMW_507_70_012_047_resize.jpg


(Copyrights Autoevolution.com, ferraris-online.com, conceptcarz.com, silodrome.com, all rights reserved, pictures for educational purposes only, pictures will be deleted upon first request)


Dat de auto een wat gebruikt uiterlijk wordt geacht te hebben, moet niet worden verward met dat de auto volgens mijn bedoeling niet in prachtige staat zou verkeren. Ik bedoel met gebruikt letterlijk gebruikt, dus met stofaanslag op de bodem en een klein beetje olie aan het carter. Voetenaanslag bij de matten, stof aan de zijkanten en vuile kleppendeksels. Echter, geen roest, geen chroomaanslag, geen scheuren in het leer. Een auto die van buiten wordt gekoesterd en die regelmatig wordt gewassen (met de hand!) maar waar op de onderkant en de motorruimte door de eigenaar weinig acht wordt geslagen.

Het leer van de stoelen mag er dus prima uitzien. De diepte heb ik geprobeerd weer te geven met een laagje olieverf dat ik als een soort wash heb aangebracht, maar dan anders; noem het een dikke pinwash. Een normale pinwash zou ik in dit geval niet doen, omdat deze (zoals ik dat meestal vind met washes) altijd vrij pontificaal aanwezig is. Met olieverf heb je de mogelijkheid om de werking te beperken, met een wash kun je dat niet zo goed regelen.

Wat ik nu, naar aanleiding van jullie commentaren, heb gedaan is het toepassen van een lichte drybrush met pigment P034 van MIG (Russian Earth) op de door Silenoz genoemde stickrand en het zitgedeelte; daarna heel licht het leungedeelte. Zo komen inderdaad de eerder gemaakte krasjes ineens tevoorschijn. Het pastelbeige is hier wel door verwijderd, maar dat maakt niet zoveel uit. De krassen zijn heel licht ingekleurd (in feite niet meer dan kleine haaltjes) met het potlood, zodat er wel een glans blijft op die plekken en het niet te mat wordt.

De stoelen hebben nu vier kleuren: camel, donkerbruin, donkergrijs en grafiet.

Het is alom een verbetering, die voor jullie (Erwin / Silenoz) conto komt. Dank daarvoor! De laatste foto van deze post toont de nieuwe situatie.

Nog over de door Erwin terecht geopperde omstandigheid dat een bestuurdersstoel er doorgaans wat ruwer gebruikt uitziet dan de passagiersstoel: correct, daarom had ik die ook meer krasjes gegeven ('vouwen'). Echter, heb ik op het laatst beide stoelen omgedraaid omdat een van de beugels bestemd voor de binnenzijde minder goed was gelukt met schilderen. Die is nu dus onzichtbaar. De praktische uitleg daarvoor is al eens eerder gegeven in het topic, maar dan onder het motto 'dat zou ik niet doen bij het model': stoelen worden in de praktijk nogal eens omgewisseld om gelijkwaardige verwering te verkrijgen. Vergelijk het met het omwisselen van voor- en achterbanden hetgeen soms gebeurt om dezelfde reden. Nu, ik had dus aangeraden om dat bij een model niet te doen, omdat het al lastig genoeg is om een goede illusie te verkrijgen op schaal wat logische beelden betreft, laat staan minder logische beelden zoals een meer verweerde passagiersstoel. Al snel wordt er dan aangenomen dat het een fout betreft. Maar goed, hier was dus de keuze (in tweede instantie) om het alsnog zo te doen en bijgevolg zijn de drybrush-verweringen op beide stoelen nagenoeg gelijk.

Hopelijk zien jullie mijn uitgebreide reacties na tips niet als 'niet tegen kritiek kunnen' (kan ik wel, alleen al omdat ik de tips overneem) maar als een enthousiaste onderbouwing van de keuzes in mijn bouw.

552. Dashboardje klaar. Het chroom heb ik geschilderd met Vallejo Air 71.064 (chrome), het wit als mengeling van Vallejo Air 71.001 (wit) en 71.119 (grijswit). Ik vind Model Air verfjes altijd heel fijn te schilderen met het penseel, want je hoeft ze niet te verdunnen. Ideaal! En met een druppel heb je al veel detailleringsplezier.

28443231534_39f5a9cd61_b.jpg

553. Het dashboard wordt bevestigd met de gele Gator Glue. De droogtijd is een half uur ongeveer. Ik gebruik die tijd om de body op z'n plaats te krijgen en het dashboard precies op z'n plaats te zetten door middel van het frame van de voorruit plus (niet op de foto) de cabriokap.

Volgens de bouwinstructies moet de body pas in de volgende bouwfase worden bevestigd, maar dat vind ik niet handig omdat ik het dashboard dan niet optimaal kan passen.

Overigens zit de kuip niet gelijmd, maar ingeklemd tussen chassis en body. Al in een eerder stadium (dryfitten) was me opgevallen dat Revell deze onderdelen uitermate precies heeft gegoten en dat ze precies goed vallen en klemmen. Niet te veel, niet te weinig. Er zit geen enkele speling tussen, ook niet de ruimte achter de zijpanelen; daar komt later de cabriokap. Nog steeds vind ik het ongelooflijk dat dit in de jaren '90 zo mooi kon worden vormgegeven door Revell.

28443234234_92c8e6f35c_b.jpg

554. Als ik beter had gedryfit, was ik erachter gekomen dat de zijpanelen niet onder maar naast de body terecht komen. Door het gewrik zijn de bovenkanten van de panelen wat beschadigd geraakt, dus nieuw laagje verf...

28958798532_8ecf64130e_b.jpg

555. Ik kan het niet laten...

28443231554_2c1631749d_b.jpg

28443232944_e41b1a3978_b.jpg

556. Dan eens met kapje. Zoals gezegd, ga ik het kapje in geopende én gesloten toestand maken. Ik plaats ze los erop, ter variatie in de vitrinekast.

28958800942_70c9ac4632_b.jpg

557. Tijd om de body van vingerafdrukken te ontdoen. Die zijn niet goed voor de lak en bovendien ziet het er niet mooi uit. De derde bouwfase is voorbij, even rust :)

28443234374_611ea5987b_b.jpg

28443232974_ac0a8f5617_b.jpg

558. De gedrybrushte stoelen, zoals uitgebreid besproken in de introductie.

28443231504_870b071654_b.jpg

559. En na de veegjes grafiet:

28446575003_5eedd66a55_b.jpg

Totaal bestede tijd: 126 uur.
 
Hele verandering Roy maar eerlijk gezegd niet mijn gedacht. (En eerlijkheid apprecieren we beiden in onze topics)
Kijk eens terug naar de door jouw geposte foto's van de echte wagens. De zetels zijn heel proper maar de naden tussen de ribben liggen dieper en zijn dus donkerder. Bij jou, op de laatste foto's, zijn ze bleker maar zijn je kussens vuiler geworden.
Volgens mij zit je daar mis: de naden moeten donkerder en de door jouw bevuilde kussens mogen gerust een tikkeltje bleker. Nu lijkt het er op alsof een kolendrager zojuist uit je mooie wagen gestapt is.
Tevens vind ik ook dat er wat zenithale verkleuring op die kussens mag maar hier ga ik misschien muggenziften (ref: foto 1 en 2 van je topic).
 
Maar de naden tussen de ribben zijn ook donkerder, daar zit die iets donkerdere olieverf... welke kleur zou jij hier dan toepassen en hoe?

(Edit: ik probeer het met een bruine wash 76.523 en meld me later terug... tips / suggesties zijn intussen welkom)
 
Laatst bewerkt:
Erwin is dit ongeveer wat je bedoelt? (Passagiersstoel heeft een wash gekregen die weer grotendeels is weggehaald, bestuurdersstoel is nog zoals hij was)


560. Pinwash met Vallejo wash 76.523, daarna met penseel en tippy grotendeels weggehaald.
28960195662_a53893cd56_b.jpg
 
Heren ik heb alles er weer afgehaald, washes doen op een oppervlak dat tussen mat en satijn in ligt is geen sinecure, zeker niet als alles al op z'n plek zit en ik er niet goed bij kan. Misschien dat ik nog een poging ga doen om mijn nieuwe airbrush een goede test te geven en de lijntjes in te kleuren met de airbrush.

Als ik het nog een keer zou doen, zou ik een preshade hebben gegeven (jawel, dit is uit mijn pen geschreven). Een stoeloppervlak met curves en bollingen leent zich perfect voor die techniek, die ik voor het overige verafschuw zoals bij sommigen bekend.


Edit: ik heb al een idee... waarschijnlijk vanavond een update. Nu gaan we even varen... genieten van het weer zolang het nog kan.
 
Oei Roy, pas nu gelezen, vond je verbetering nochtans al veel beter.
 
Ik ook, moet ik toegeven, maar hij was niet mooi overal gelijk. Bij deze stoel waar mooie rechte lijnen belangrijk zijn, was dat niet ideaal.

Zojuist geoefend, straks eens proberen op de stoelen met een spuitmalletje.
 
561. Van alles bedacht, te beginnen met inkleuren met de airbrush. Ik heb ter oefening een willekeurige kleurplaat gedownload (zie hier). Vervolgens geprobeerd met blu-tack en dan met maskertjes.

28997810451_a6a2cacae8_b.jpg

562. Zie hier de maskertjes ook. Je krijgt een softere rand als je het maskertje hoger houdt.

28968915752_eff3a30348_b.jpg

563. Op de auto bleek het allemaal niet goed te werken. Dan was er nog één mogelijkheid voor de zeer, zeer, zeer, zeer, zeer, zeer, zeer, zeer moeilijke exercitie van het opnieuw spuiten van de stoelen zonder deze uit de kuip te verwijderen (wat ik per se niet wil). Dat was dan een preshading-geïnspireerde oefening geweest. Maar gelukkig hoeft dat niet, want die ene overgebleven mogelijkheid bleek te werken: het aquarelpotlood. Gelukkig heeft mijn vriendin al dit soort niche-apparatuur liggen.

28968915242_8c059a9491_b.jpg

564. Einde van deze poging. Naar mijn idee ziet het er nu beter uit, maar ik hoor graag nog verdere tips / meningen.

28969107632_96ce867b4c_b.jpg

Zenithale verkleuring zal ik in deze bouw niet toepassen, anders zou ik het over de hele auto moeten doen. Zie mijn Krupp-topic voor een daartoe in gang gezet project. Ik vind de Color Modulation-methode gebrekkig en heb tot nu toe theoretisch een andere (naar mijn idee betere) versie bedacht, maar daarover dus meer in het Krupp-topic.

Totaal bestede tijd: 127 uur.
 
Ziet er goed uit Roy, hele verbetering met de eerste foto's en blij te lezen dat jij er ook tevreden met bent.
 
Sorry dat ik even niks heb laten horen , maar heb wel vol verwondering gekeken naar uw volharding en vastberadenheid om toch tot een beter ( of beter gezegd beste resultaten ) te geraken
Ja ik heb de laatste tijd weer van alles te doen , ik moet een BMW opkuisen ( een echte ) wielen terug in orde maken van schuurschade tegen drempels en zo terug spuiten en vernissen want na haar laatste aanrijding had ze een oud versleten Peugeotje en nu heeft ze terug een mooie nieuwere 3 reeks op de kop kunnen tikken en papaatje mag het weeral allemaal in orde brengen ( is wel niet tegen mijn zin hoor ) straks word de BMW gepoetst want op dit moment is dochter lief niet thuis en houden we het tot een verrassing want ze denkt dat hij er nog gewoon zal bij staan ( auto freaks onder elkaar he )
Nu Roy tovenaar van het forum je hebt het toch weer bijna allemaal voor elkaar he
Ik zal met volle verwondering in November kijken naar de 507
Grt
Marc
 
Roy nog even een afwijking van hier
Ik heb het misschien al eens vernoemd mijn vriend die doet als bijberoep tevens een ver gevorderd hobby van hem hij poets exclusieve auto's op meestal Porsches
Maar ditmaal had hij toch wel iets speciaals in zijn garage staan , op dit moment zijn er maar 1100 auto's van in de hele wereld een Aston Martin Vanquis S zoals in de Bond films , man wat is dat een monster
Een aardigheidje wat van het fabriek uit geleverd word is op de sierlijsten in de deurstijl onderaan staat gewoon langs de passagierszijde ( Miss Moneypenny ) en langs de andere kant natuurlijk ( James Bond ) de auto gaat achtereen meedoen aan een Elegance Concours in de omgeving van Antwerpen
De wagen is reeds 10 jaar oud maar er is niks van krassen of beschadigingen aan de eigenaar komt hem halen en brengt dan een Jaguar cabrio om ook weer op te kuisen er staat nog een Porsche ook nog die ook weer in nieuwe staat is gekomen
Ik was zo verbouwereerd dat ik zelfs geen enkel foto heb genomen van dat beest indrukwekkende auto ik heb weeral geluk dat ik deze heb mogen bekijken
Mijn kameraad had er een product op gedaan en dat moest nog uitharden ( 24 uur ) om de lak ( verf ) te verzegelen tegen vuil
Dit even maar verteld omdat ik zo wel even onder de indruk was
grt
Marc
 
Zetel ziet er beter uit zo, en zo zie je maar, enorm veel wegen leiden naar Rome, en soms zijn afgeschreven methodes toch nog ergens goed voor ;-)
 
Laatst bewerkt:
ik volg steeds met plezier en de manier van werken grt
 
Wow... ongeveer 2 weken niet veel op forum geweest, en dus beetje achter geraakt, ook bij deze mooie BMW...
Man man man... Ben heel blij dat de body spuitwerken goed zijn afgelopen, weeral prachtige beschrijving van uitgevoerde werken met massa's tips...
Ook het interieur ziet er wederom prachtig uit... Meen je dat nu serieus dat je voor de vloerbedekking een pannenkoekenmix gebruikt? :) eerlijk gezegd, eerste keer dat ik daar iets over hoor (of lees), maar het geeft op echt een eenvoudige manier toch weer een leuk en mooi resultaat... weeral een tip om te onthouden, moet ze ondertussen beginnen opschrijven, anders kan ik ze nooit onthouden... ;)
Ook de zetels zien er na de tigste behandeling fantastisch uit...
Ik ben voor de rest natuurlijk weer heel nieuwsgierig na de verdere afwerking, en natuurlijk uw verslag...

Groetjes,
Kurt
 
@Erwin en @Silenoz: ik vind zeker dat het er beter uit ziet. Dankzij jullie commentaren wordt deze bouw naar een hoger niveau getrokken. Eerlijkheid duurt het langst en daarom waardeer ik jullie bijdragen ook zo. Je moet maar net de moeite willen nemen om adviezen te geven en te schrijven wat je denkt.

Wat betreft de afgeschreven methodes, dat zijn er in dit geval zelfs twee; drybrush ben ik ook helemaal niet zo'n fan van meestal, maar in dit geval had het enige toegevoegde waarde. Erwin's kolen-opmerking was in de kern (in principe) terecht dus werden de drybrush-effecten weggehaald, maar toch; meestal gebruik ik tegenwoordig in plaats van drybrush olieverfbehandeling. De tweede methode, preshading, is alleen realistisch te gebruiken wanneer de te 'schaduwen' richels of panel lines of wat dan ook een curve hebben. Dat is in verreweg de meeste gevallen niet zo... hier wel. Volgende keer dat ik stoelen ga maken zoals deze, ga ik dus lekker preshaden :D

@Marc: iedereen heeft zo z'n drukkere en minder drukke bouwperioden. Een echte BMW is ook leuk om aan te werken neem ik aan, veel plezier daarmee. Mijn kleintje zal in november zeker wel af zijn, ik ben nu over 3/4 ongeveer schat ik in.

James Bond's DB5 heb ik eens mogen aanschouwen in het automobielmuseum Louwman (zeker aan te raden, enorme collectie van hoge kwaliteit). Een Vanquish niet, ik neem aan dat het die van Casino Royale of Skyfall is? Hij zal hoge ogen gooien bij het concours, als ik het zo hoor.

@Pascal: dank voor het volgen en voor het steeds schrijven van reply's. Lang of kort, zijn die steeds zeer welkom.

@Kurt: dank je, dank je. Leuk verhaal over de pannenkoekenmix... ik wil natuurlijk bevestiging van mijn gedachte dat mijn exemplaar mooier is dan de andere BMW 507 die ik voor de reserveonderdelen gebruik (enorm eerlijke vergelijking ook, met een auto die waarschijnlijk in 40 uur gebouwd is, maar afijn). Dus ik vroeg het mijn dochter van 4: "Welk interieur vind je mooier?" Ze zei dat van die van mij, "omdat daar korrels in zitten". Ik zei: "Dat is pannenkoekenmix." Dochter: "Pannenkoeken?" Ik: "Ja, dus er zit wat in van twee van mijn grootste liefdes... van jou [Karmijn heet mijn dochter, de kleur rood is karmijn] en pannenkoeken [is mijn lievelingseten]". Dochter: "Dus als de auto af is, kun je hem opeten?" Toen moest ik toch wel even lachen :)


565. Deze slang moet worden afgeknipt, hij past echt niet; buigen heeft geen zin.

29016563041_781733169d_b.jpg

566. Het sierstuk moet veel dunner. Het is natuurlijk een fragiel onderdeeltje, dus voorzichtigheid loont. Ik ben hier ongeveer 2 uur mee bezig geweest, toen paste het.

28472191104_0b503a00c8_b.jpg

567. En dan zit het. Referentiefoto's geraadpleegd, dit is de juiste hoogte (er moest ook redelijk wat van de onderkant worden afgeschuurd).

28475267843_a5f764e4c6_b.jpg

568. Zie het grote verschil tussen het lompe Revell-verchroomde onderdeel en het ontchroomde en vervolgens ongeveer 1/3 uitgedund bewerkte exemplaar.

29061166316_04eea053a4_b.jpg
28472188774_1eba242763_b.jpg

569. Ook de horizontale vorm wordt door middel van schuren en wegschrapen, beetje bij beetje, tot een curve gemaakt. Blijven dryfitten en vergelijken met referentiefoto's. Het speelgoed-sierstukje begint bij elke dryfit meer op het 1:1-voorbeeld te lijken.

29016562991_349bb6a575_b.jpg

570. Het schilderen van de vierde- en vijfde (laatste) bouwfase-onderdeeltjes doe ik tegelijkertijd. In fase 4 zitten de twee knipperlichtkappen. Deels moeten die chroom worden geschilderd, dus moet er worden afgeplakt. Tip om te onthouden bij het afplakken van conische onderdelen: gebruik een boortje (of, zoals hier, een punch uit een punch & die-set) en rol daar tape omheen. Stroop het geheel er vanaf en duw de conus erin.

28475266093_892426404d_b.jpg
28475263913_25c99c3750_b.jpg
28475261653_2e9d1eea24_b.jpg

571. Jeetje! Dit is een serieuze gietfout van Revell, een zeldzaamheid in deze kit. Bovendien is het spiegeltje te dik. Ik besluit om het gewoon helemaal glad te schuren.

28472185934_e4fc6c5635_b.jpg

572. Net als met het sierstuk, is de waterbak-grille nogal te ruim bemeten. Er moet flink wat vanaf worden geschuurd. Dit gaat veel sneller, omdat het stuk niet zo fragiel is. Er moet ook een millimeter of wat van de onderkant worden afgeschuurd.

28475266123_995b3ab892_b.jpg

573. Het frame van de voorruit wordt ontdaan van ejector pin marks. Daarna worden de schoongemaakte zonneklepsteunen en achteruitkijkspiegel bevestigd (ze moeten toch allemaal een chromen kleur krijgen, beter alles tegelijkertijd doen en zodoende mogelijke lijmvlekken voorkomen). Ik controleer met het dakje of de onderdelen nergens tegenaan komen. Gebruikte lijm is liquid poly.

Let op de ejector pin marks op het dakje, die ik nu aan het verwijderen ben (had de helft gehad, vond het toen niet meer leuk en besloot deze update te gaan schrijven).

28475876953_02e4930d8d_b.jpg

Totaal bestede tijd: 131 uur.
 
Mooie vorderingen Roy.
En weer goed uitgelegd.
 
Dank je wel Jelle, en blij dat je terug bent.


574. Eerst een update van het schema, mede dank zij Jelle.

1. Verwijderen flash, sink marks, mold lines.
2. Nat schuren met 800-1000. Goed afspoelen en drogen.
3. Heel dun laagje primer (plastic mag erdoorheen schijnen).
4. Na 15 minuten: heel dun laagje primer.
5. (Evt. na 15 minuten: heel dun laagje primer)
6. Na 4-6 uur: nat schuren met 1000-1200. Niet door primer heen schuren, anders laatste stap opnieuw doen. Goed afspoelen en drogen.
7. Flinterdun 1e laagje kleur (mistcoat). Primer mag nog zichtbaar zijn.
8. Na 10-15 minuten: flinterdun 2e laagje kleur (mistcoat). Primer mag nog beetje zichtbaar zijn.
9. Na 10-15 minuten: flinterdun 3e laagje kleur (mistcoat). Primer bedekken. Zo niet, dan nog een laagje.
10. Na 10-15 minuten: 1e wetcoat. Langzamer langs body gaan dus.
11. NIET BIJ ACRYL: Na 1 dag: schuren met 1500-2000. Goed afspoelen en drogen.
12. BIJ ACRYL: EERST EEN HALVE DAG WACHTEN. 2e wetcoat, zo strak mogelijk en stofvrij. (Indien nodig: derde laag).
13. NIET BIJ ACRYL: Als er stof in zit, licht schuren.
14. Na 1 dag: 2K blanke lak 1e mistcoat. Tenzij de onderlaag op lakbasis is, spuiten op grotere afstand van het model en op hogere druk, zodat de thinner verdampt.
15. Na 10-15 minuten: 2K blanke lak 2e mistcoat.
16. Na 10-15 minuten: 2K blanke lak 3e mistcoat.
17. Na 1 dag: 2K blanke lak 1e wetcoat.
17a. BIJ ACRYL: na 5 uur: 2K blanke lak 2e wetcoat.
17b. BIJ ACRYL: na 5 uur: 2K blanke lak 3e wetcoat.
17c. BIJ ACRYL: na 5 uur: 2K blanke lak 4e wetcoat.
18. Na 1 dag: schuren met schuurstick op één na grootste korrel voor de puntjes, daarna krassen verwijderen met korrel lager, daarna naschuren met laagste korrel. Goed afspoelen en drogen.
19. Decals aanbrengen.
20. Decal softeners goed schoonmaken.
21. 2K blanke lak mistcoat.
22. 2K blanke lak 5e wetcoat.
23. Na 1 dag: indien polijsten: 3e laag blanke lak aanbrengen.
24. Na 4 dagen: Schuurpads 3200 (sinaasappelhuid weg, vlakke laklaag)-12000.
25. Na volledig polijsten: eventueel nabehandelen met poets ('heavy scratch remover / fine scratch remover).

575. De onderkant van de 'linnen' kap is hier uitgedund zodat de ejector pin marks weg zijn. Op deze foto nog de situatie waar de helft gedaan was. Gebruikt: een schuurstick (drie hoogste korrels) en een halfrond mesje. Had ik het willen opvullen, dan had ik secondenlijm gebruikt. Maar met wegschuren heb je als tweede voordeel, dat het onderdeel dunner en zodoende realistischer wordt.

29061947831_2b1642d44c_b.jpg

576. Dryfit van bumper en uitlaat. Het past (aan de voorkant past de bumper minder goed, die moet even worden gebogen en dan lukt het).

29139178335_c51fd2d1f8_b.jpg

577. Ook de body vóór het neergelaten-cabriokap-onderdeel wordt afgeplakt. Het stuk blauwe tape is 1 millimeter breed en bestaat uit één stuk.

Intussen worden alle laatste onderdeeltjes schoongemaakt.

Totaal bestede tijd: 133 uur.
 
veel valt er hier niet aan toe gevoegd worden , in feite niks alleen goed kijken en bewonderen
Grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan