Hoofdsponsor

1/35 Behind a Barn [DONE]

Beste vrienden

We gaan even terug in de tijd vele jaren , laat ons zeggen dat ik een jonge gast was ( dat is al heel lang geleden hoor ) ergens in een ver land is er ergens op den buiten ( zoals ze in Antwerpen zeggen ) , op het platte land is beter een piepklein bedrijfje dat in onderdeeltjes doet van kevers , de man had een mooi stukje grond waar hij zijn oude afgedankte kevers plaatste ver weg van het zicht van de straat .
Op een zekere dag krijgt onze man een zeer triest bericht met de melding dat er een heel groot stuk land word onteigend , natuurlijk tegen de zin van onze vriend en hij kon niets anders doen dan het resterende stukje grond af te bakenen . Zo gingen de jaren verder tot op een dag niet zo heel lang geleden ( dat moet op dezelfde dag zijn als wij onze leden dag hadden ) kwam ik daar toevallig voorbij en dat was wat ik zag en dit heeft me daadwerkelijk gepakt ik was er echt van aangedaan .
En in plaats van er een foto van te maken heb ik het zo gedaan dan kunnen jullie allemaal nog ook eens mee genieten
Dit is een echt gebeurd verhaal dat recht uit mijn duim kwam ;) ;) ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Nu vrienden dit was mijn allereerste poging om een vignette of diotje te maken , ik ben er tevreden over zeker met mijn kleur handicap , ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk mijn kleuren zelf te kiezen en te gebruiken , natuurlijk is af en toe mijn vrouw komen kijken af ik het goed deed
Het enige wat ik hier speciaal gekocht heb is het gras omdat ik daar niks voor vond en een hele zak voor 3 € valt wel mee he
verder heb ik grote en kleine lucifers gebruikt , de golfplaten komen van verpakkingsmateriaal van koekjes , de ondergrond komt van job waar ik wat bij verdien en daar lag een hele berg van dat goedje , de draad van de omheining heb ik gemaakt van koperdraad die ik met twee draden in mijn boormachine helemaal opgedraaid heb , de hoge graspollen heb ik ook gemakt van een oude borstel ( ik wacht nog steeds op de goedkeuring van Jelle om de topic door te zenden een kleine How-to over de graspollen )
Het kevertje was de start tot het hele gebeuren die heb op de bewuste bovengenoemde dag als geschenk gekregen waarvoor nog steeds mijn dank
Ik dacht bij mezelf 1/32 wat kan ik daar in godsnaam mee doen zo klein maar ik was grandioos verkeerd , eerlijk ? Ik heb me de laatste weken nog nooit zo goed geamuseerd , de zoektocht naar de materialen het uitdenken hoe het moet komen , hoe het moet gebouwd worden en stuk voor stuk kwam dat in orde de steentjes die daar lagen
Vrienden ik moet zeggen ik ben daar van dat ik opsta tot ik ging slapen mee bezig in mijn hoofd al wat ik tegenkwam bekeek ik twee drie X kan ik dat gebruiken
Neem nu het lampje dat heb ik gisteren nog gemaakt , na uren zoeken op de computer naar voorbeelden op beelden van route 66 onder andere , en weten jullie wat ik er uiteindelijk voor gebruikt heb ? Ik denk dat iedereen dat in huis heeft vroeger hadden we punaises en later werden die voorzien met die gekleurde topjes in de vorm van een diabolo zo voor op een prikbord zo eentje heb ik daar voor gebruikt , en het glaasje is een stukje transparant spreu dat ik in mijn boormachine heb afgedraaid en gepolijst
Beste vrienden ik hoop dat ik voldoende uitleg heb gegeven en dat het vooral verstaanbaar en interessant was
Nu ben ik nog alleen nieuwsgierig naar wat onze Grand Jury gaat zeggen
Makkers alvast bedankt voor het oordelen en het lezen van mijn tamelijk uitgebreid verslag
Ook nog een woordje van dank aan mijn gulle schenker die mij toch weeral een paar weken goed en prettig heeft bezig gehouden


En als laatste wil ik me nog even richten tot onze bouwers die even in een dipje zitten of het even niet zien zitten mannen hou de moed erin en doe zoals ik bouw eens iets buiten uw comfortzone iets waar je je hoofd en handen moet gebruiken en ook dat het nog prettig is en het zal daarna veel beter gaan geloof me

Groetjes
Marc
 
Kan niet anders zeggen Marc dat het een leuk diorama is geworden, goed gedaan.
 
Bijzonder leuk afgewerkt Coachke ! Een diorama (of is dit een vignette ?) waar je fier op mag zijn.
Erg leuk ook om het verhaaltje erbij te breien :D

After party ideetje : zet het verhaaltje op papier als een bericht in een krant, plaats er een foto bij van jouzelf in vroeger jaren.
Laat het geheel er uitzien als een krantenknipsel, uitprinten en beetje verkreukelen en verouderen...
Leuk om bij dit tafereeltje te leggen ;)

groet :)
 
Peter goed idee daar ga ik nu weer mijn kop eens over breken
Ron en Peter bedankt voor uw reactie
Grt
Marc
 
Het is erg mooi geworden Marc; misschien hier en daar nog wat kleine verbeterpunten maar dat hou je toch. De verwering van de Kever vind ik erg goed gedaan, het diorama voor een eerste keer ook echt verbazend.

Ik ben blij dat je zoveel plezier hebt gehad van het 1/32-kitje. Het was een kleine moeite en zeker te zien wat je ermee gedaan hebt, zeker die moeite waard.

Ga je nu vaker zo'n diorama'tje maken? Het is in mijn ogen sowieso leuker om naar te kijken dan een enkelstaand model...
 
Meer dan geslaagd met mooi eindresultaat top grt Pascal
 
Ten eerste ik ben ongelooflijk blij met jullie reacties , waarom ? Ik had het zelf niet verwacht dat het zo goed gelukt is zeker met de kleuren die ik gekozen heb .
Het is ook de eerste maal dat ik met olieverf gewerkt heb het is weliswaar een zeer slechte kwaliteit van olieverf maar het was mijn bedoeling om eerst eens te proberen voor dat ik er veel geld zou aan uitgeven
Of ik nog eentje zou maken ? Eerlijk ik weet het niet ik heb er zeer veel plezier aan beleeft dat wel maar er is een maar ik heb niet de plaats om ze te plaatsen , nu mijn volgend project zal ook heel waarschijnlijk een vignette of dio worden , want nu begin ik met de groepsbouw en dat word ? jaja ge raad het al een kever maar niet zomaar een kever maar eentje die jong en oud kent namelijk Herbie juist op het moment dat hij in de film doorscheurd dus zal hij weer op een ondergrond moeten staan
En nu ga ik me opmaken want ik vertrek zo dadelijk naar Ciney met Oldieman waar een oldtimer meeting plaats vind
Grt en nogmaals bedankt voor uw commentaren

Marc
 
Mateke mijn wow gevoel is nog een stuk groter geworden :ohmy::ohmy: dit is echt een heel mooi diootje ...of anders gezegd dit is meer dan een wedstrijdtafel waardig en dit voor de eerste keer te doen ..echt top man....kan ik naar blijven kijken :):):)
 
Marc mateke in het kort gezegd,je bent gewoon goed in wat je doet dus gewoon zo verder werken;)
 
proficiat coachke, dees is gewoon een prachtig dioke,dat mij bij men pitje pakt en terug meeneemt naar mijn jeugd.wij hadden in hertals recht over de deur een;plekpot; wonen en die had achter zen ;kot; een oude ford anglia staan,awel, 2 druppels water mee uw dio,vandaar.....grtz,staf
 
Hey,

Indd, ik heb dit hier gevolgd vanop afstand en moet zeggen dat ik het zeer geslaagd vind, temeer je beperkt bent met de kleurenzicht, wat ik ook gedeeltelijk heb trouwens.
Een tip hiervoor is dat ik alles opschrijf wat ik gebruik van kleuren en hoe ik het gebruik. In latere tijdstippen kun je dit nog altijd gebruiken en er terug op vallen mocht je nog zoiets gaat bouwen. Klasseer dit bij je foto's in je computer en je weet steeds waar je naartoe moet om deze opzoekingen te doen.
Het diorama zelf is knap uitgevoerd, zeker dat dit je eerste is. Een model in een natuurlijke omgeving zegt zoveel meer en komt meer tot leven. Ik hoop in de toekomst nog meer werk van je te zien. :) ;)
 
Ik heb het diorama vandaag in het echt gezien en heb mijn ogen goed de kost gegeven.Dit voor een eerste keer is een geweldig resultaat.
Jij hebt het gewoon in de vingers en ik denk dat iedereen dit met me eens is.Ik kijk al uit naar het volgende diorama.
Marc s
 
Proficiat , je hebt dit tot een prachtig afgewerkt dio'ken gemaakt !
 
Beste vrienden ook hier is weer een woordje van dank nodig vind ik , ik zou best wel nog verdere van zulke zaken willen bouwen maar ik heb nog zoveel1/24 liggen die ik zeker niet ga wegdoen of links ga laten liggen
Ik heb nog juist een Golf 1 cabrio gekregen van mijne goeie maat omdat ik hem al zoveel heb geholpen beweerd hij
En er is nog wel iets in de normale winkels waar ik kom vind je niet veel schaal 1/32 meer ( naoorlogse autos ) misschien in de komende beurzen eens kijken
Ik persoonlijk vind die geschikter om een dio mee te bouwen , wegens plaatsgebrek
Maar eerst ga ik nu definitief starten aan mijn kant van de groepsbouw
Eerst nog wat leuke foto's maken voor mee te dingen in de verkiezing
Grt
Marc
 
Heel mooi eindresultaat Marc, mag mijn inziens zeker naast andere dio's gaan staan op beurzen, heel mooi gelukt en ziet er geloofwaardig uit ook. Dit voor een eerste keer, en al helemaal tof dat je het gemaakt hebt met dingen die je thuis kan vinden die anders toch in de vuilbak eindigen.
Stef
 
Amai zeg, dees vind ik echt top !
staat hier toch ook al een tijdje op de planning om een verroeste kever ofzo te maken.
Maar helaas het komt er maar niet van. mss ook een beetje omdat ik niet weet hoe er aan te beginnen.
 
Dit is fenomenaal en dit voor je eerste dio. Ik zou zeggen er zeker nog bouwen, je hebt er talent voor.

Grtz Bart.
 
Mannen weeral complimenten het kan niet op bedankt hoor ik heb al iets nieuws in gedachte maar dat is voor later , eerst Herbie hoor
Marc
 
Vrienden ook deze mag afgesloten worden zelfde verontschuldiging als hierboven
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan