Hoofdsponsor

1/35 Behind a Barn [DONE]

Het gebruik van huis, tuin en keukenmateriaal is echt de modelbouw "avant la lettre" zoals ze zeggen, dus van in het begin.
Het toont zeker aan dat modelbouw niet duur hoeft te zijn en enkel het logisch redeneren omvat. Heden ten dage zouden we het "ecologisch verantwoord" kunnen noemen door recyclage van afval. Het hangt er van af door welke gekleurde bril je het bekijkt.

Goed bezig Coachke, blij dat je het fun vind en dat je blijkbaar ook je draai gevonden hebt in dit aspect van onze hobby.
 
das knap,ik volg dees.wat voor ondergrond is het,brokkeljon of ruwen asfalt?.........................
 
Mannen nogmaals bedankt ik wist niet dat het zo een succes zou worden , ik verschiet van mijn eigen echt hoor
@ Kassei dat heb ik meegebracht van het tankstation dat ik onderhoud , dat licht daar tussen de planten ik denk dat het gebakken klei is en dan gemalen , het zijn bijna allemaal schilfers , klei houd goed het vocht bij he
Marc
 
Bijzonder leuke setting voor je fraaie Kever Coachke !
En knap hoe je met zulke eenvoudige materialen een geloofwaardig decor samenstelt.
En in de goeie kleuren ook !

Kleine tip : je zou met verdunde verf nog een beetje variatie in de gravel kunnen aanbrengen om
de invloed van zon en regen te laten zien.
Ook waar het hemelwater neerspettert vanaf het dak op de grond kun je groenige aanslag maken op de muur.
Beetje mos hier en daar, maar misschien was je dit allemaal al van plan en ben ik wat voorbarig ;)
Mocht je nog een mooi randje om de basisplaat willen maken is het best om dat nu te doen, maar
misschien vind je dit voor deze eerste keer niet zo nodig.

Lekker bezig in ieder geval, gaat lekker verder zo !! :D
 
Beste Peter alvast bedankt voor uw commentaar en reactie
Ik moet nog van alles doen ook nog een rand en gras zo van dat lange , het zit allemaal in mijn kop
Marc
 
verborgen talent heb jij. mooi bezig en vind diorama altijd meerwaarde hebben.
grt Pascal
 
Hoi beste vrienden met het warme weer heb ik toch nog wat kunnen prutsen , en ben nu weer een stukje verder geraakt . Het is te zeggen nog wat kleinigheidjes en dan ben ik klaar
Hier kan je zien hoe ver ik weeral ben geraakt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dit was het de rest volgt de komende dagen
Nu zondag is het een treffen van Amerikaanse auto's in Ciney en Oldie Marc heeft me uitgenodigd om mee te gaan , leuk ik verheug me erop
Grt
Marc
 
Ja Marc wat kan ik zeggen WAUW en dit voor een eerste diorama.Het ziet er echt heel goed uit.Wat Ciney betreft dat zijn niet enkel amerikanen hoor maar dat zijn oldtimers in het algemeen maar wel de moeite waard.
Marc S
 
Helemaal niet verkeerd :)
Misschien een tip voor een volgend diorama, hoe komt dat wagentje daar omdat hij compleet opgesloten staat tussen een soort van hekwerk. Door de deur zal het net kunnen maar dan kan hij niet de draai maken zonder het hekwerk onderste te boven rijden :) is maar een kleinigheidje en ook niet storend hoor. Dat is het nadeel van een diorama alles moet kloppen.
 
Je vignette ziet er erg leuk uit Coachke, ik mis alleen nog een kevertje op het dak :))

En je diorama klopt wel hoor : het terrein dat grenst aan het gebouwtje is een tijd geleden
overgenomen door een industrieel en de Kever eigenaar heeft ten alle tijden vertikt
om zijn auto daar weg te halen. Uiteindelijk is besloten om een omheining rond de arme Kever te plaatsen.
De enige manier om hem daar nog weg te halen is met een mobiele hijskraan....

Voor de grap zou je er nog een bordje bij kunnen plaatsen met daarop : NOT for sale ! ;)

Veel plezier met de laatste loodjes :)
 
Peter fantastisch uitgedrukt , ik kon het niet beter maar inderdaad het stoorde me ook maar ik kon dat toch zomaar niet openlaten
Bij een volgende zal ik het weer beter bekijken hoor
In ieder geval collega's van harte bedankt voor jullie toffe reacties
Marc
 
ben echt onder indruk mooi zeg grt pascal
 
Dank u Pascal echt ik ben echt onder de indruk van jullie reacties , ik kan het niet genoeg zeggen , en zeker omdat ik zoiets nog nooit gedaan heb en zeker met de kleuren waar ik problemen mee heb
Ik heb veel gekeken en zeer veel geluisterd naar de mensen die het wel kunnen en ook veel gekopieerd dat wil zeggen ik zie b.v. iets op het internet of in een boek en dat probeer ik dan na te maken zoals het kevertje het idee komt uit het boek Weathering

Groetjes
Marc
 
Ik stel voor om een significante onderzoekscommisie op te richten en een petitie te starten tegen deze snode industrieel !!!!!..................
 
Ik wacht nog op een akkoord voor het topicje van Jelle en dan mail ik het door
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan