Hoofdsponsor

1/24 Audi Urquatro 1980 van Italeri

Schaal 1/24 - 1/25
Beste vrienden ,hier ben ik nog eens met minder goed nieuws , hoeveel pech kan je hebben he alles ging goed carrosserie goed ontvet lichtjes geschuurd met een versleten huishoudsponsje , primer filler gezet wederom geschuurd om daarna witte Zero Paint te spuiten
Decals geplaatst alles was toen nog normaal hier en daar een klein scheurtje in de decals maar op het decalvel was onderaan de drie kleuren nog eens aanwezig in drie stroken om herstellingen mee te doen
Alle decals stonden er toch mooi , ikke blij , vernis overgespoten na een lange droogtijd vernis opgezet wederom een lange wachttijd aan gehouden om daarna begonnen met het afplakken van de ramen om de zwarte kaders te spuiten , ook dit was mooi gelukt tot ...............ik
de tape lostrok alle decals eraf tot op de witte verf , even deftig :@ :cry: niks aan te doen terug naar af heel het boeltje in de remvloeistof gekieperd en de Audi staat al terug klaar om de witte verf te ontvangen
Nu heb ik donderdag LL mijn stoute schoenen aangetrokken ( want een nieuw vel decals in after market kost al snel + 20€ en de kit kost rond de 25€ ) en het adres van Italeri opgezocht en een schrijven ( in het Engels laten vertalen ) naar Italeri met de vraag of ik een nieuw vel kon en mocht bestellen , de dag nadien kreeg ik van hen dat ze de nummer van de kit moesten hebben heb ik dan vrijdag direct teruggemaild en tot nu geen reactie gehad nu ben ik eens nieuwsgierig wat het gaat worden
Hier enkele pechbeelden

Hier was ik begonnen met afplakken een beetje te snelle bewogen foto




hier de pechbeelden











51935667055_84c19ae8bd_c.jpg




Dus Beste vrienden niks verloren gewoon opnieuw beginnen he , komt wel goed , ben hat al vergeten en ben dan snel aan iets nieuw begonnen maar daarover later he
Marc
Ja Marc dat is inderdaad brute pech. Misschien volgorde omdraaien en vensterboorden eerst en dan die afplakken? Succes. Willy.
 
Heb ik bij de Subaru zo gedaan maar dan kreeg ik te horen dat die raamlijsten mat of satijn glans moesten hebben dat gaat dan ook weer niet he
Marc
 
Brute pech Marc maar jouw kennende komt dat weer goed.
 
Dat is spijtig en hoop dat de decals vervangen kunnen worden en dan komt dit gewoon weer goed in uw handen.
 
Dit is serieuze pech hebben.Hopelijk heb je snel nieuwe decals.
Marc S.
 
Inderdaad heren ik heb juist een mail gehad van Italeri voor 10€ verzend inbegrepen denk dat ik het ga doen
Marc
 
Verzending inbegrepen!? Das bijna gratis Marc 👍🏻

Greetzzzz Modest.
 
Ik weet heb al toestemming gegeven omdat ze het nog moeten bekijken of er nog decals zijn en krijg dan bericht om te betalen
Zou geweldig zijn
 
beste vrienden heb vanmorgen een mail van Italeri gekregen en kan een nieuw vel decals bestellen , ondertussen is het besteld en betaald
 
Fantastisch, daar kijken we dan alweer naar uit (y)
 
beste vrienden gisteren zat het nieuwe vel met decals van Italeri in de bus zodus kunnen we weer aan de slag mooi geregeld van Italeri
Maar jullie gaan me efkes niet zien of horen ben met de grote kuis begonnen ( zo noemen ze dat bij ons dwz behangen , schilderen enz )
 
Jamaar, decals aanbrengen valt toch ook te catalogeren als "behangen" ? :winking:
 
Beste vrienden ik zit terug in diepe sh.. met mijn Audi , heb hem helemaal opnieuw gedaan nieuwe decals besteld bij Italeri , nieuwe verf van Zero Paint de echte Audi kleur op code
Dus geschuurd , primer gezet en geschuurd , dan in de witte lak gespoten was heel goed 1 laag clear op gezet van Zero met dus verharder enzo decals geplaatst was niet zo makkelijk maar ok het was gelukt
Dan alles afgewassen en een nieuwe laag clear gespoten geschuurd met 6000 en opnieuw clear gezet tot hij mooi blonk en nu komt ik wilde de raamstijlen zwart schilderen en had een stukje verkeerd gekleefd en trok het terug los en de decals kwamen weeral mee los nu is heel die auto mislukt en heb er geen zin meer in
Mijn volgende bouw zal ik na de verf laag de raamstijlen daarna doen en dan in de vernis zetten en dan de decals dan moet ik geen schrik hebben dat ze lossen
Of de stijlen nu blinken trek ik me niet meer aan
Marc
 
Aaah Marc, dat is inderdaad sh*t.
Leg hem opzij man, laat het liggen tot je er weer zin in hebt.
 
Dat is geen prettige ervaring maar soms loopt het wel eens verkeert.
Vroeg of laat pak je de draad wel weer op als die auto nog een kans krijgt .
Of hij kan wel in een diorama en dan heb je gelijk een verhaal erachter.:winking:
 
Heren dank u voor de beoedigende woorden maar ik maak hem af en dan moeten we maar onze ogen dichtknijpen op bepaalde details of afwerkingen
 
Dat is wel verdomde pech zeg, maar inderdaad ; afwerken en bij bepaalde details een oogje dicht knijpen is volgens mij ook de juiste manier, als ik dat niet zou doen zou ik geen enkel model meer af kunnen werken want overal scheelt er wel iets aan.
 
Jammer te moeten vernemen dat je weer pech hebt.
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan