Hoofdsponsor

1/24 Audi Urquatro 1980 van Italeri

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.870
Hier de bouw van een Audi quatro
 

Bijlagen

  • IMG_6384.JPG
    IMG_6384.JPG
    294,9 KB · Weergaven: 1
Beste vrienden sinds maandag ben ik gestart aan een nieuw kitje van Italeri een Audi Urquatro bouwjaar 1980 , het was de eerste rallyauto met vier wiel aandrijving met een 5-cilinder met 10 kleppen , 2100 cc cilinderinhoud met turbo en intercooler leverde hij 200pk

de boxart
















51911345732_c78e5266a3_c.jpg




de inhoud





51912409618_56c53b9b0e_c.jpg





51912409313_3cb93df60a_c.jpg
_



51912928185_d29c2cd3db_c.jpg





Na de witte primer reeds in de witte lak gezet






door de grote van decals was het niet makkelijk ze te plaatsen ,al een deel met succes geplaatst







de bodemplaat wederom op mijnmanier geschilderd











op dit moment ben ik met de binnenkant van de Audi bezig


I



dit is het voor het moment ,ik hoop dat het jullie smaakt
Marc
 
Laatst bewerkt:
Dit ziet er weer een top model uit Coachke, veel bouwplezier kijk al met ongeduld naar je verder bouw. :winking:(y)
 
Snelle start maar ik neem aan dat je nog wat werk aan je decals moet verrichten die er nu op zitten?
 
Wel Rudi bij deze kit past alles redelijk goed ook zeer weinig flash , de decals zijn van zeer goede kwaliteit maar men moet met zo grote stukken toch goed uit de doppen kijken hoor , maar ze zijn goed gelukt
Marc
 
Mooie foto's en volg graag mee al moet ik zeggen dat ik audi in het algemeen nooit knap heb gevonden.
Al hoewel de elektrische er wel mag zijn.
 
Dit gaat snel vooruit.Veel plezier verder met deze kit.
Marc S.
 
de decals zijn van zeer goede kwaliteit maar men moet met zo grote stukken toch goed uit de doppen kijken hoor , maar ze zijn goed gelukt
Marc
Meen je dat nu echt?
Zo op de foto te zien mag er nog wel een strijkijzer overheen om de kreukels eruit te halen.
 
ben nu aan het werken zal straks is een beeleke sturen hoe het er nu uit ziet net gespoten zo glad
 
Ferme start Marc, mag al gezien worden.
 
Ah, de fameuze audi quatro, een icoon uit onze jeugd.

@Ron : ik vermoed dat de kreukels een gevolg zijn van de sol die nog aan het drogen is.
 
zeker en vast wel aan de rechter kant wat probleempjes gehad aar wel op te lossen
 
Snelle start maar ik neem aan dat je nog wat werk aan je decals moet verrichten die er nu op zitten?

IK vroeg bovenstaande als eerste en kreeg geen reactie dus vandaar de tweede reactie met het strijkijzer, een reactie had was wat duidelijker geweest ;-)

Ja nu zitten ze er lekker strak op (y)
 
Beste vrienden sinds maandag ben ik gestart aan een nieuw kitje van Italeri een Audi Urquatro bouwjaar 1980 , het was de eerste rallyauto met vier wiel aandrijving met een 5-cilinder met 10 kleppen , 2100 cc cilinderinhoud met turbo en intercooler leverde hij 200pk

de boxart
















51911345732_c78e5266a3_c.jpg




de inhoud





51912409618_56c53b9b0e_c.jpg





51912409313_3cb93df60a_c.jpg
_



51912928185_d29c2cd3db_c.jpg





Na de witte primer reeds in de witte lak gezet






door de grote van decals was het niet makkelijk ze te plaatsen ,al een deel met succes geplaatst







de bodemplaat wederom op mijnmanier geschilderd











op dit moment ben ik met de binnenkant van de Audi bezig


I



dit is het voor het moment ,ik hoop dat het jullie smaakt
Marc
Hallo Marc.Dat model komt mij bekend voor , ik vermoed dat het origineel nog van Esci is . Italeri heeft er verschillende modellen overgenomen. Esci en Tamija brachten er elk een rally versie en een civiele versie van uit. Ik heb ze nog alle vier liggen en moet ze nog bouwen. Ik ga dus zeker volgen met je bouw, je bent weeral goed bezig. ☺ Willy.
 
Dank u Willy , eerlijk dat wist ik echt niet deze Audi dat die van Ecsi kwam staat er nergens op soms staat er nog ergens een gietmerk in hier niet het is weer een simpele kit maar toch mooi hoor
Marc
 
Beste vrienden ,hier ben ik nog eens met minder goed nieuws , hoeveel pech kan je hebben he alles ging goed carrosserie goed ontvet lichtjes geschuurd met een versleten huishoudsponsje , primer filler gezet wederom geschuurd om daarna witte Zero Paint te spuiten
Decals geplaatst alles was toen nog normaal hier en daar een klein scheurtje in de decals maar op het decalvel was onderaan de drie kleuren nog eens aanwezig in drie stroken om herstellingen mee te doen
Alle decals stonden er toch mooi , ikke blij , vernis overgespoten na een lange droogtijd vernis opgezet wederom een lange wachttijd aan gehouden om daarna begonnen met het afplakken van de ramen om de zwarte kaders te spuiten , ook dit was mooi gelukt tot ...............ik
de tape lostrok alle decals eraf tot op de witte verf , even deftig :@ :cry: niks aan te doen terug naar af heel het boeltje in de remvloeistof gekieperd en de Audi staat al terug klaar om de witte verf te ontvangen
Nu heb ik donderdag LL mijn stoute schoenen aangetrokken ( want een nieuw vel decals in after market kost al snel + 20€ en de kit kost rond de 25€ ) en het adres van Italeri opgezocht en een schrijven ( in het Engels laten vertalen ) naar Italeri met de vraag of ik een nieuw vel kon en mocht bestellen , de dag nadien kreeg ik van hen dat ze de nummer van de kit moesten hebben heb ik dan vrijdag direct teruggemaild en tot nu geen reactie gehad nu ben ik eens nieuwsgierig wat het gaat worden
Hier enkele pechbeelden

Hier was ik begonnen met afplakken een beetje te snelle bewogen foto




hier de pechbeelden











51935667055_84c19ae8bd_c.jpg




Dus Beste vrienden niks verloren gewoon opnieuw beginnen he , komt wel goed , ben hat al vergeten en ben dan snel aan iets nieuw begonnen maar daarover later he
Marc
 
dat is inderdaad balen, zeker als je de droogtijden hebt gerespecteerd.
 
dank u heren
@marc w ik heb thuis twee glazen kasten staan van een bekend Zweeds meubelgigant en daar steek ik mijn modellen op glazen schabben
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan