Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een prachtig model Dirk. Proficiat Applaus Applaus
 
Diep respect Dirk dat je zo een moeilijk model tot een goed eind heb
weten te brengen , er zijn al heel wat bouwers halverwege afgehaakt.

Mijn complimenten en respect

Henny
 
Bedankt mensen voor de leuke complimenten, maar de eind foto's zijn er nog niet :) dus als ik terug ben half juli zal ik werk maken van mijn sloepjes en reddingsbootjes en dan de eind foto's op het forum plaatsen.

Bedankt ;)
 
Zeer mooi pantani , mijn complimenten , hij krijgt tock ook en vitrine of niet ? tegen vervelend stof , dat is echt verschrikkelijk voor een model , en zeker dit mooi model ...

Gr Bubble
 
Zeer mooi pantani , mijn complimenten , hij krijgt tock ook en vitrine of niet ? tegen vervelend stof , dat is echt verschrikkelijk voor een model , en zeker dit mooi model ...

Gr Bubble

Bedankt hoor,
Ik ben net terug thuis van werken en vrijdag 24 juli vertrek ik op reis voor 8 dagen naar Rhodos, als ik thuis kom van reis dan ga ik verder met inderdaad het maken ook van een vitrine, ik zal er eerst een kleintje maken voor een vliegtuig als test, en als alles meezit zal ik er een maken voor de Amerigo Vespucci.
 
update 23-07-2009

Zo nog een beetje verder gedaan met de sloepjes en reddingsbootjes
De foto's zullen meer uitleg verschaffen

Hier heb ik achteraan al het sloepje opgehangen zoals je kan zien
1_IMG_3062.jpg

Deze reddingsboot ook afgewerkt en staat op zen stoel, niet vastgelijmd, ik ben nog aan het overwegen als ik deze zal vastlijmen, normaal zitten die bootjes met riemen of touw vast aan hun stoel dus ook dat zal ik eens bekijken op foto's van de echte hoe ik dat kan oplossen.
1_IMG_3066.jpg

Hier dan nog 4 sloepjes die bijna zijn afgewerkt, alleen nog de roeren die in de schilder afdeling staan moeten nog gemonteerd worden.
1_IMG_3070.jpg

Dan rechts op de foto nog 4 sloepjes waar nog klein beetje werk aan is en onderaan de romp van een reddingsboot waar ik aan bezig ben, de brug staat ook in de schilder afdeling.
1_IMG_3068.jpg


Tot zover deze update, het einde is in zicht ;)
 
Laatst bewerkt:
Riemen kun je volgens mij maken met tape à la "tesa" en daarna beschilderen.
 
Ziet er netjes uit Dirk.

Nu ik jou vlag zo zie. Heb ik daar wel een kritiek puntje over. Zie eens bij Ron (Homeghost) zijn sub. Daar lijmt hij de folie tussen de twee delen van de vlag heen. Daarmee blijft deze mooi in de plooi hangen.

Nu is het waarschijnlijk bij jou dat de vlag uit een deel bestaat. Dan kun je stijfsel voor de was toevoegen aan water. Dus ong 3X zo veel als je normaal bij de was doet. Dan extreem geplooid laten drogen. Bijvoorbeeld opvrommelen. Dan daarna uitvouwen en je hebt een vlag die mooi naar beneden hangt. De vlag is meestal slap van vorm, dat is dus wat je erbij moet zien te krijgen. Denk maar zo, wind stil. ;)
 
Dirk,
Dit ziet er goed uit hoor!
Dat van die vlag komt me bekend voor, daar heb ik zelf ook al een aantal tips over gekregen, maar het hangt erg af van welk materiaal de vlag is gemaakt.
Naast de tips die hier al genoemd zijn, kan ik er nog één geven die ik voor één van de vlaggen van mijn raderboot heb gebruikt. Die vlag was van een soort kunststof, die heb ik met een stukje rondhout tot de helft opgerold, vervolgens heb ik met een 2e stukje rondhout de volgende helft tegengesteld opgerold. Vastzetten met een elastiek en een dag wachten. Een wapperende vlag:D. Succes.
 
Bedankt voor de tips mannen, ik zal kijken wat ik kan doen ;)
 
Euh, Dirk .... Euh tja ,ik weet nie wat ik moet zeggen:ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy:
Heb zojuist eens de topic doorlopen
Prachtig man ,echt en ik meen het !!
Wat je in brugge zei tegen me over dit stuk te vervoeren kan ik best begrijpen . Want wat indien je dit pareltje zou beschadigen ?
Een eventuele oplossing om dit werk te showen aan de forumleden is een modelbouwdag organiseren ergens in Gistel :8...:laugh::laugh:

Heb je al een volgend project in zicht? Ik loop misschien een beetje vooruit hé.
 
Euh, Dirk .... Euh tja ,ik weet nie wat ik moet zeggen:ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy:
Heb zojuist eens de topic doorlopen
Prachtig man ,echt en ik meen het !!
Wat je in brugge zei tegen me over dit stuk te vervoeren kan ik best begrijpen . Want wat indien je dit pareltje zou beschadigen ?
Een eventuele oplossing om dit werk te showen aan de forumleden is een modelbouwdag organiseren ergens in Gistel :8...:laugh::laugh:

Heb je al een volgend project in zicht? Ik loop misschien een beetje vooruit hé.

Bedankt voor de lovende woorden Famo,
Ik ben ook nog bezig aan de H.M.S. Bounty http://www.modelbouwen.be/houten-schepen/23-h-m-s-bounty.html

Ook zal ik nog wat vliegtuigen bouwen en daarna zou het de Yamato moeten worden waarvan ik bijna alle delen heb.
Vanaf morgen doe ik verder met de Amerigo, deze moet ik dringend afwerken en dan hopelijk deze week ook nog verder doen met de Bounty.
 
Jaaaaa, een update vanaf morgen, Pantani,,,,, ik ben er al helemaal klaar voor. :P:P:P
 
Hehe, hier is de kleine update dan.

Heb dus de sloepjes op het achterschip geplaatst en dit kun je zien op de volgende 2 foto's, meer is er eigenlijk niet te vertellen, uitgezonderd dat ik straks verder ga met de volgende 4 sloepjes en de reddings boot, eenmaal deze klaar zijn en op het schip aanwezig zijn betekent dit het einde van dit project :)
Hier de 2 foto's :

1_IMG_3751.jpg

1_IMG_3753.jpg
 
Laatst bewerkt:
mooi, prachtig,echte klasse. En ja wordt daar ook wel degelijk stil van en warm ook, maar voor ik me daar aan waag zal ik eerst nog heel wat ervaring moeten opdoen.
 
"Amerigo Vespucci AfgewerkT"

Ik heb een paar foto's opgestuurd naar de moderator, die zul je dus bij afgewerkte modellen zien staan, het was zeer leuk dit schip te maken en ik ben dan ook zelf zeer tevreden met het behaalde resultaat wetende dat dit men eerst houten schip is die ik maakte.

Op naar de volgende

Bedankt aan iedereen die me heeft geholpen bij dit mooie project, zonder jullie inbreng was het nooit zo mooi geworden, bedankt.

Einde.
 
Mooi.
Dit is echt een prachtschip geworden.
En de topic was ook netjes met uitleg en foto's.
Nu op naar de Yamoto.

Erik.
 
dirk dikke proficiat met je behaalde rezultaat en zet hem maar goed in het zicht want ze mag zeker gezien worden.

op naar de volgende 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan